Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronic problemy ze skrzynią


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze skrzynia.Na wyswietlaczu czasami podswietlone sa wszystkie biegi(P,R,N,D.S) migaja na czerwono .Pozatym ostatnio jak jechalem( ok 110 km/h) nagle skrzynia samoistnie wrzucila na luz bez mojego udzialu-po zatrzymaniu i wrzuceniu P i ponownie D wszystko bylo ok.

Co to moze byc?

Opublikowano

a na pewno masz TIPtronic ? czy multitronic??

ile masz biegow w recznym trybie?

tak czy inaczej skrzynia wpada w tryb awaryjny dlatego wszystko mruga. na pewno nie powinienes tak jezdzic, podepnij VAGa i czytaj forum bo jest mnostwo o padnietych sterownikach itp...

Opublikowano

witam

mam 6 biegow

czytalem cale archiwum ale moj problem jest troche inny.Praktycznie skrzynia chodzi bez problemow jedynie ten podswietlony panel.

Dzis przejechalem 100km caly czas sie palilo a skrzynia bez zazutow!Pozatym w awaryjnym powinna chodzic tylko na 3 biegu?

Mimo to mam strach jezdzic.bylem u mechanika ale ten nie ma VAG!!!!

musze jechac do dealera audi ($$$$$$$$$)

dzieki

Opublikowano

masz 6 biegów wiec nie masz skrzyni TIPTRONIC tylko MULTITRONIC.

wpisz multitronic w wyszukiwarke, znajdziesz wiele tematow, w tym tematy o uszkodzonym steroniwku gdzie nawet bedzie opisane jak go naprawic. usterka elektroniczna moze powodowac rozne probely , w tym wlasnie podswieltenie wszystkich literek.

w kazdym razie gwarantuje Ci ze jezdzenie w tym trybie nie jest zdrowe dla skrzyni i czym predzej sie tym zajmiesz tym lepiej. obawiam sie jednak ze jak jestes poza polska to jedyny pomysl na wszystko to bedzie wymiana skrzyni ;];]

aha, multi nie moze jezdzic na 3cim biegu bo tam nie ma biegow to skrzynia bezstopniowa, jedynie w trybie recznym sa symulowane zaprogramowane przelozenia dlatego jest wrazenie zmiany biegow...

naprawde wczytaj sie dobrze w forum;]

Opublikowano

witam

bylem w serwisie

Tragedia!!

Sterownik do wymiany (850 euro +vat) plus olej do wymiany 180 euro plus robocizna

Magicy w serwisie licza sobie 85 euro za godz.Obliczyli ze potrzebuja +- 8godz na wykonanie tego!

Co wy na to?

Moze uda mi sie zalatwic kogos taniej!!

A ten olej czy to mozliwe ze tyle kosztuje nie ma innej opcji?

pozdrawiam!!

Opublikowano

no witaj w wielkim świecie...

a czytałes wogle na forum tematy o naprawach sterowników?

bo z tego co widziałem pare osob zabierało sie za to samemu a powodem czesto były po prostu przerwane polaczenia w sterowniku.

mozesz tez sam wyjac sterownik i wyslac go do polski na naprawe. olej pewnie z polski mozesz kupic taniej a wymiany tez były opisywane.

tylko nie wiem na ile masz mozliwosci/checi/umiejetnosci zeby to robic.

nie wiem tez czy sam rozgryzasz temat sledzac tematy na forum czy czekasz az ktos Ci poda rozwiazania na tacy...

Opublikowano

Witam#

Forum czytalem i czytam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chyba wysle sterownik do Polski.Najpierw znajde kogos kto mi go wyciagnie bo u mnie umiejetnosci i mozliwosci to raczej na zero!

Chyba ze nikt sie tego nie podejmie(procz serwisu) co jest bardzo mozliwe(pytalem juz 3 mechanikow)!!

Tak czy owak pozdrawiam!

Opublikowano

hinol - wiesz może jakie masz oznaczenie skrzyni? Jeśli masz książkę serwisową to na wlepce z kodami wyposażenia (str. 2) jest to ostatnia kolumna w czwartym wierszu. Jeśli podasz mi datę produkcji auta (miesiąc i dzień) będę w stanie sprawdzić to sam.

BTW - zmień opis w temacie wątku na Multitronic :wink4: (Tip w B6 miał tylko 5 biegów więc skoro masz 6 to na bank u Ciebie siedzi Multi).

W opisie też masz coś nagrzebane - AFF 1.9? To przecież B5. Sprawdź co dokładnie u Ciebie siedzi i popraw profil. Jeśli masz 1.9 w B6 to może to byc tylko i wyłącznie AVF - tylko tam wkładano multitronica.

Opublikowano

Witam Bart-S

Sorki za nieprawidlowe info.-tak to jest z laikami!!

Nr skrzyni z tego co przeczytalem w twojej encyklopedii i porownalem z moja ksiazka to GWX!

Rocznik 2004 01/09/04!

Dzieki

Samochod kupilem 2 miechy, temu poprzedni wlasciciel zapewnial ze auto jest 100% sprawne kontrolki w chwili zakupu sie nie palily!

Teraz czeka mnie wydatek zedu 2000 euro a koles glupa rznie!( irlandczyk z polnocy)

Dzis wyslalem maila z zapytaniem do TEOMOTORS w Tarnowie Podgornym! Zobaczymy!

Boje sie ze serwis to jedyne rozwiazanie- nie mam zbyt duzo czasu gdyz samochod jest mi potrzebny!

Tak na marginesie to jestem z Gniezna

Pozdrawiam

Opublikowano

O to blisko masz do mnie - oczywiście gdy siedzisz w PL :)

Mamy tę samą skrzynię - dysponujesz może własnym interfejsem VAG?

Chodzi mi o sprawdzenie czy skrzynię masz już po modyfikacji na 7 lamel (ma to zwiększyć żywotność skrzyni, wg. teorii 7-tarcza pozwala lepiej znosić wysoki moment obrotowy naszych jednostek =310nM). Jeśli nie - to warto o tym pomyśleć skoro i tak czeka Cię serwis. Zakłada się wtedy inny komplet tarczek do sprzęgła (oryginalnie 6 - a na potrzeby modyfikacji 7) no i oprócz tego wymiana sterownika na nowszy model (ponoć trwalszy - chodzi właśnie o łączenia w sterowniku o których pisał OLO). Pytałem o taki zabieg w Sserwis (k/Rybnika) - razem z wymianą filtrów i oleju (za wszystko razem z robocizną) chcą ok. 3tyś - może do nich atakuj? (wybieram się do nich na taką samą operację za miesiąc)

...nie żebym się czepiał, ale zapomniałeś o oznaczeniu silnika w temacie :wink4:

Opublikowano

Witam

Niestety nie mam mozliwosci podleczenia sie pod VAG!Bede pytal o to w serwisie!

Czy ta wymiana na 7 lamel nie wiaze sie dla mnie z przywiezieniem samochodu do Polski- gdybym sie zdecydowal na Sserwis?

A ha gdybym jednak sie zdecydowal na sama wymiane sterownika jak dlugo skrzynia bedzie mi chodzic +-?

pozdrawiam

Opublikowano

Trudno powiedzieć - zależy w jakim jest stanie, czy była regularnie serwisowana (olej co 60tyś i filtr co 120), czy używasz jej zgodnie z zasadami (m.in. nie butujesz od świateł do świateł, ani na zimnym silniku i skrzyni, nie przełączasz na P lub N podczas jazdy na mieście, nie ciągniesz żadnych przyczepek i innych pierdół).

Masz rocznik 2004 z GWX a to przedostatni model skrzyni multitronic pakowanej do AVF. To już naprawdę dopracowana jednostka - brakuje jej tylko 7 lamel i nowszego sterownika. Podejrzewam, że jeśli spełniasz powyższe warunki - będziesz śmigał bez problemu do... następnej awarii sterownika (czyli jakieś 100, może 200tyś). Hmm tak sobie myślę że skoro nie chcesz przesiadać się na 7 lamel mógłbym sprzedać Ci za jakąś symboliczną kwotę mój przekaźnik ale serwis mam dopiero za miesiąc (a Ciebie czas goni już teraz).

Dla przykładu - u mnie sterownik wysypał się przy przebiegu 100tyś. Niestety opis usterki w historii serwisowej jest mało konkretny - wspomina jedynie o trybie awaryjnym (mrugające PRNDS). Wymieniono na nowy - teraz mam 165tyś i póki co śmiga bez problemu. Nie mam absolutnie żadnych problemó ze skrzynią - nic nie szarpie i jeździ jak trzeba :) Na modyfikację zdecydowałem sie z powodów profilaktycznych - mam zamiar jeszcze trochę pojeździć tym autkiem. Motor pracuje idealnie, nic się nie psuje więc kasa zaoszczędzona na naprawach może iść w mody :)

Opublikowano

Witam

Musialem jednak zdecydowac sie na serwis!

Sterownik juz zamawiaja bo mnie niestety czas goni -auto potrzebuje na co dzien, dojezdzam nim do pracy!

W serwisie powiedzieli ze za olej i sterownik plus robocizna policza ok 1500 euro plus gwarancja na rok.Pytalem w okolicy czy ktorys z mechanikow by sie podjal wyjecia i zamontowania sterownika ale jak slysza ze to automatyczna skrzynia to widze strach w oczach i odsylaja do dealera Audi.Pozatym irlandcy mechanicy to raczej ciecie!

Gdyby cos nie wyszlo to sie jeszcze odezwe!

Serdeczne dzieki!

Opublikowano

Jeśli możesz to zapytaj o numer sterownika który będą Ci zakładać (końcówka 155Q to pod 6 lamel, 155C to wersja pod 7). Może udałoby się też zatrzymać stary sterownik celem sprawdzenia/zbadania ?

Opublikowano

hinol kaz im wymienic tez filtr i wyczyscic hydraulike.

Opublikowano

Małe sprostowanie - z tego co się dowiedziałem, sterowniki dla poszczególnych modeli skrzyń nie różnią się niczym poza softem. W takim razie obala to tezę o lepszej jakości połączeń/ścierzek przekaźnika. Spróbuję wybadać jeszcze sprawę u producenta tych części... Podsumowując - modyfikacja na 7 lamel to wymiana kompletu tarcz ściernych sprzęgła + wgranie nowego softu to starego sterownika (przepraszam za wcześniejsze wprowadzenie w błąd).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...