Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BDG] Głośno pracująca pompa VP44


oliaz

Rekomendowane odpowiedzi

Autko ma już swoje przejechane, 190k km. Ostatnimi czasy czyli tak przy przebiegu 180 tyś. pompa zaczęła głośniej klekotać. Ciekawi mnie czy to z powodu zużycia mechanicznego krzywki czy może coś elektroniką i nastawnikiem? Po jakim przebiegu pompy te zazwyczaj padają, chciałbym temu zapobiec więc prosiłbym o porady. Aha i jeszcze na czym polega regeneracja pompy czy to tylko wyczyszczenie pompy i kalibracja, czy też wymiana podzespołów mechanicznych, bo jeśli to wcześniejsze to powiem że ładnie liczą sobie za taką usługę :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód został sprowadzony z Francji. Według książki serwisowej ostatni wpis, czyli miesiąc przed kupnem samochód miał trochę ponad 107kkm, a kupując go licznik wskazywał 109kkm, z tego wnioskuje że nie był kręcony. Wydaje mi się że to pompa, bo z niej dobiega dźwięk.

Dźwięk jest podobny do tego:

wiem że to pompa na 4 gary ale myślę nie nie ma to większej różnicy.

Pod koniec tygodnia zabieram samochód do mechanik przy okazji wymiany wałków, zobaczymy co on stwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wałki słychać. W twoim silniku masz juz ułożyskowane dzwignie zaworowe ale ten rodzaj wałków lubi pękać na krzywce na której jest bieżnia. U moim BFC siadła pompa a dokładnie sterownik i nastawnik. Zrobiłem sterowanie ale do poprawy został nastawnik. Jakie sa objawy żle przyspiesza zle zapala nie wkreca sie na obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są następujące przy odpuszczeniu pedału gazu poniżej 50km/h zdaje się że samochód hamuje silnikiem aż do momentu kiedy jest na granicy zgaśnięcia, po zatrzymaniu się do 0, wszystko wraca do normy i pracuje jak należy. Np. jak dojeżdżam na światła. Myślałem że to skrzynia ale gdzieś czytałem że takie objawy związane są z wadliwą pompą, więc w tym moja dezorientacja :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec tygodnia zabieram samochód do mechanik przy okazji wymiany wałków, zobaczymy co on stwierdzi.

wymiana wałków w BDG z 2006r.,i to przy takim przebiegu?

w BDG wałki pękały w początkowej fazie produkcji,później został zmieniony kształt i problem został wyeliminowany,

ty masz auto z 2006r.,więc sama końcówka produkcji BDG,więc z wałkami nie powinieneś mieć żadnych problemów.

te stukanie może pochodzić od EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz źle napisałem miałem na myśli wymianę rozrządu (paski, napinacze, pompa wody i takie tam). Tomeks chodzi o ten zawór od EGR? Mogę nagrać filmik pracy silnika i wstawić na youtuba. Wczoraj miałem dziwną sytuację, parkując samochód pod domem zatrzymałem się w miejscu, po chwili samochód skoczył do przodu, tak jakby nagle załączył sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomeks [/b] chodzi o ten zawór od EGR? Mogę nagrać filmik

łatwiej wpaść na spota 3M,lub ustawić się gdzieś w Gdyni :cool1:

ja jestem z Cisowej.

coś się mi wydaje,że problem leży gdzieś w sprzęgle/skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...