Jump to content
0
Kowi87

Czyszczenie / Wymiana kolektora ssącego

Recommended Posts

No Tomek jak nóweczka :naughty:


DSC_9354-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniałeś tą uszczelkę i śruby, czy zakładałeś stare?


DSC_9354-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pany ile czasu wam to czyszczenie zajęło :decayed:


Jeśli Ci nie odpisałem... nie znaczy że Cię olałem... tylko nie zawsze mam czas...<br />Rzadko udzielam pomocy na PW/Priv/PM z braku stałego odwiedzania forum. Wszelkie pytania do mnie proszę zadawać na tel , a najlepiej na forum. W temacie zawsze dostaniesz więcej opinii... Gwarantowana odpowiedz to  :szukaj: i zamykam temat .  :polew:<br />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja czyściłem kolektor ssący pół roku temu i samo wyjęcie trwa chwilę, ale czyszczenie mi zajęło ze 3 godz.


Było Audi A4 B5 Avant AFN

Było Audi A4 B6 Avant AVF

Jest BMW E91 330D

Share this post


Link to post
Share on other sites

śruby smarowaliście czymś czy było tylko odkręć zakręć


Jeśli Ci nie odpisałem... nie znaczy że Cię olałem... tylko nie zawsze mam czas...<br />Rzadko udzielam pomocy na PW/Priv/PM z braku stałego odwiedzania forum. Wszelkie pytania do mnie proszę zadawać na tel , a najlepiej na forum. W temacie zawsze dostaniesz więcej opinii... Gwarantowana odpowiedz to  :szukaj: i zamykam temat .  :polew:<br />

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelkę przeczyściłem i była jak nowa.. śruby tym bardziej - te przy wkręcaniu potraktowałem jeszcze smarem grafitowym :wink4:

samo czyszczenie... no cóż.. myślałem że się wypali i będzie fajnie.. po tym jeszcze 3 godziny z tym walczyłem używając różnych metod :gwizdanie:

jest też znaczna różnica w dymieniu samochodu (po usunięciu egr'u to poprawiło się znacząco bo nie dymił już na czarno - teraz dodatkowo mniej spalin też widać nocą) ... myślę że jak rozbiorę dolot aż po samo turbo i przeczyszczę a do tego wezmę się za odmę to będzie mniejsze niż fabryczne :naughty:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

śruby smarowaliście czymś czy było tylko odkręć zakręć

ja śruby przeczyściełem WD-40 i jest git :decayed:

myślałem żeby jeszcze ICka wyczyścić :mysli:

no i faktycznie nie dymi tak bardzo, bo po wycięciu kata i środkowego tłumnika sadził jak wściekły :naughty:


Zapraszam na spoty warszawskie


>>> INFO <<<


Share this post


Link to post
Share on other sites

koks to by był jak by ktoś shamował auto przed czyszczeniem i po...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a Moze takie niedyskretne pytanko i jak po takim dokladnym myciu lepiej slinik chdzi!!! Ja zawsze czyscilem ale tak pobierznie tylke cos szmatka weszła mi do rurki hehe bez sciagania kolektora!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bez ściągania kolektora to mogłeś sobie z niego wylot z niego wyczyścić co najwyżej...

największy syf jest w miejscu gdzie łapie z silnika


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ale jest jakas odczowalna roznica w pracy silnika?[br]Dopisany: 18 Listopad 2009, 20:46_________________________________________________kolego somes troche wczesniej pisales o zlaczce gumowej ktora miales peknieta.

powiedz mi gdzie mozna taka kupic i jakiej jest srednicy jesli wiesz.

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja odczułem tyle że silnik równiej pracuje :wink4:

gdzie można kupić to nie wiem... ja założyłem złączkę silikonową teraz taką samą jak mam przy FMIC :good:

średnica otworu to jak się nie mylę 52mm :mysli:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli chodzi o te złaczki gumowe to mozna je Kupic w Sklepach z czsciami do Ciezarowek Lub z czesciami do Traktorow:) Ja osobiscie kupilem taka wzmacniana olejo odporna koszt z nowymi opaskami 7 zł i 50 groszy I juz smigam i smigam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli chodzi o te złaczki gumowe to mozna je Kupic w Sklepach z czsciami do Ciezarowek Lub z czesciami do Traktorow:) Ja osobiscie kupilem taka wzmacniana olejo odporna koszt z nowymi opaskami 7 zł i 50 groszy I juz smigam i smigam

o czym jak by się tak bliżej przyjrzeć było już w temacie :gwizdanie:


awatarb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra panowie, ja mam teraz inne pytanie, wypaliłem sobie ładnie kolektor, musiałem go wypalać parę razy, ale w końcu nagar się wysuszył i zaczął odpadać.

Pojawił się inny problem :P teraz kolektor jest cały okopcony i nie mogę go doczyścić :( ktoś ma pomysł czym by go wyczyścić?


\\"To nie sztuka zabić kruka, ale gołą duupą jeża\\" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja go wyczyściłem płynem do mycia felg Attack :decayed: błyscy się teraz jak psu jajka :kox:


Zapraszam na spoty warszawskie


>>> INFO <<<


Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tomcu

Witam

Postanowiłem zadać tu pytanie odnośnie kolektora. Mam problem ze zbyt głośną pracą silnika. Czy nieszczelność po między silnikiem a kolektorem może to powodować ? W jednym miejscu widzę czarną sadzę na kolektorze zaraz koło uszczelki i na pokrywie zaworów mam taki nalot z grubej sadzy więc sądzę że jest nieszczelność. Co o tym myślicie. Przeprasza że zapodałem tu temat ale nie znalazłem na forum takiego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieszczelność może powodować głośniejszą pracę, szczególnie na zimnym silniku, sprawdź czy masz dobrze dokręcony kolektor, w najgorszym przypadku może być pęknięty


A4 B5 1.9tdi Avant 2001r

80 B2 1.8 GTE 1982r

80 B1 lift 1.6 LS automat 1978r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no..troszku zabawy przy kolektorze bylo ale efekt suuper i to najwarzniejsze !!!!

Kolektor wypolerowany i audiczka jak by inna bardziej zwawa :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany czy podejdzie taki kolektor

46133211.jpg

Gość mówi że pasuje do alhambry galaxy sharan

kształtem jest prawie taki sam jak od A4 AWX


A4 B5 Quattro+ swapAVF/GTD20/HF100/SDI/6gang+diff-lock/dwutarcz/AVIC980BT/colorMFA/multiMAP/EGTarduino/recaro/customS-line

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 280-308KM/500-570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

podejdzie, jaro4444 zakładał właśnie taki u siebie.


spetsnaz vel specu

Share this post


Link to post
Share on other sites

podejdzie, jaro4444 zakładał właśnie taki u siebie.

Noi go mam z przesyłka za 90zł :kox:

Są jeszcze 4 sztuki :przebiegly:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=833195953


A4 B5 Quattro+ swapAVF/GTD20/HF100/SDI/6gang+diff-lock/dwutarcz/AVIC980BT/colorMFA/multiMAP/EGTarduino/recaro/customS-line

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 280-308KM/500-570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie będziesz kupował flanszę?[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 16:10_________________________________________________

Są jeszcze 4 sztuki :przebiegly:

tylko 3 :wink4:


spetsnaz vel specu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie będziesz kupował flanszę?[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 16:10_________________________________________________

Są jeszcze 4 sztuki :przebiegly:

tylko 3 :wink4:

:naughty:


A4 B5 Quattro+ swapAVF/GTD20/HF100/SDI/6gang+diff-lock/dwutarcz/AVIC980BT/colorMFA/multiMAP/EGTarduino/recaro/customS-line

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 280-308KM/500-570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

flansaz czy przerabiacie EGR z AWX??


Szukam fajnej dupki.. :decayed: o czarnej barwie :piroman: długie nogi :klamie: sprawne zawieszenie :boobs: bez silikonu :guma: świeży oddech :pali: nie rozkalibrowanej :dziura: mało tankującej :drunk: lubiacą exstremalną jazdę :sex: przy której strace dech w piersi :heat: ale czy taką znajdę :smutas:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spestsnaz z tą flanszą jeszcze sie nie zastanawiałem, bo wiesz gorący towar był wiec wstyd nie kupić :naughty: teraz dopiero sie zastanawiam co dalej

Widziałem była flansza na alegro ale za chore pieniądze - 150zł

Na forum golfa też jakaś promocja na to jest napisze pw do goscia ile chce za taka flansze[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 16:21_________________________________________________

flansaz czy przerabiacie EGR z AWX??

jak by EGR dostał za smieszne pieniadze to czemu nie :naughty:


A4 B5 Quattro+ swapAVF/GTD20/HF100/SDI/6gang+diff-lock/dwutarcz/AVIC980BT/colorMFA/multiMAP/EGTarduino/recaro/customS-line

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 280-308KM/500-570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj znać jeżeli cena będzie interesująca.


spetsnaz vel specu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...