Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Rodzaje dymienia - kiedy co i jak?


mily

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tym dymieniem w silnikach diesla, to to oznacza:

1. Po nocy podczas odpalania puszcza po ok 1 minucie dymek (biało-niebieski), trfa to ok 1 minuty i przestaje (u mnie tak jest),

2. Po odpaleniu puszcza czarną czmurkę (szczególnie w moneo widziałem takie akcje),

3. Podczas przyśpieszania z wciśniętym gazem na full w górnych granicach obrotów kopcenie na czarno (również w fordach i teraz zauważyłem że i u mnie),

Czy dymienie jest powiązane z ubywaiem oleju w silniku?? Mi ubywa na 15 tys km ok 0,5 litra, czy to dużo??

Na jaki rodzaj dymienia należy zwrócić uwagę??[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 10:50_________________________________________________Dodam że passat 1,9TDI chociaż nie wiem jak bym go katował itd, nie puszcza żadnej chmurki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,5l. na 15 tyś to żadne zuzycie, masz diesla to musi puścić bąka to normalne objawy co napisałeś :good:[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 11:00_________________________________________________a ten dymek biało niebieski to raczej normalne przy tej pogodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Tak jak kolega wyżej napisał przy tej pogodzie to nie dymek ale para wodna ale dymek powinien być biały :wink4:

2 Jak puszcza chmurkę to znaczy że dostaje większą dawkę paliwa przy rozruchu 90%diesli puszcza taką chmurkę

3 Nie spotkałem diesla który by w górnych partiach obrotów pod obciążeniem nie kopcił nawet najnowsze silniki delikatnie kopcą twój pasat na pewno też ale jest to na tyle małe że nie widać tego w lusterku natomiast może to widzieć osoba za tobą :gwizdanie: ale jeśli zostawiasz za sobą zasłonę dymną to znaczy że wtryski ci leją

A teraz trochę teorii kopci na czarno leja wtryski ewentualnie spala olej , kopci na biało niebiesko spala płyn chłodzący, rano kopci na biało para wodna

A co do passata może w ogóle nie kopcić jak ma zaślepiony EGR :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak go braliśmy to ja jechałem passkiem a kolega za mna i wciskałem na full i kręciłem prawie do 5 tys i mówił że nic nie widział.

A jak sprawdzić czy ma zaślepieony zawór EGR i jeżeli jest to po jaką cholerę go zaślepili??[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 12:39_________________________________________________

0,5l. na 15 tyś to żadne zuzycie, masz diesla to musi puścić bąka to normalne objawy co napisałeś :good:[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 11:00_________________________________________________a ten dymek biało niebieski to raczej normalne przy tej pogodzie.

Znaczy on ma tak jakoś dziwnie z tym zużyciem, jak jest nowy olej to nie bierze, a później im bliżej wymiany tym więcej ubywa, np po ok 10 tys jest stan taki jak na początku (no może z 1-2mm mniej na bagnecie), ale te ostatnie 5 tys to już na bagnecie schodzi tak do połowy (nie wiem ile bagnet ma od min do maks, ale na moje oko ok 1 litra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak go braliśmy to ja jechałem passkiem a kolega za mna i wciskałem na full i kręciłem prawie do 5 tys i mówił że nic nie widział.

A jak sprawdzić czy ma zaślepieony zawór EGR i jeżeli jest to po jaką cholerę go zaślepili??[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 12:39_________________________________________________

0,5l. na 15 tyś to żadne zuzycie, masz diesla to musi puścić bąka to normalne objawy co napisałeś :good:[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 11:00_________________________________________________a ten dymek biało niebieski to raczej normalne przy tej pogodzie.

Znaczy on ma tak jakoś dziwnie z tym zużyciem, jak jest nowy olej to nie bierze, a później im bliżej wymiany tym więcej ubywa, np po ok 10 tys jest stan taki jak na początku (no może z 1-2mm mniej na bagnecie), ale te ostatnie 5 tys to już na bagnecie schodzi tak do połowy (nie wiem ile bagnet ma od min do maks, ale na moje oko ok 1 litra)

nie wiem może świeży olej to go ubywa mniej.to zmieniaj co 10 - 12 tyś i będzie :good:[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 13:10_________________________________________________a jak byś miał zaślepiony to nawet lepiej,jak nie masz pojęcia gdzie on jest to podjedź do magika i Ci sprawdzi, albo poszukaj na forum jak to wygląda[br]Dopisany: 02 Październik 2009, 13:14_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t90995.0.html;highlight=egr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Egr to zaślepia się go właśnie po to żeby nie kopciło auto wtedy spaliny nie wracają do komory spalania tylko od razu wędrują do atmosfery oczywiście nie powinno się tego robić w końcu trzeba dbać o ekologie :gwizdanie: :cool1: a co do brania oleju to ja wymieniam co 10 max 12 tys i nie bierze ani grama a i dla turbinki lepiej jak olej wcześniej wymieniasz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wymieniam jak widzę że zaczyna ubywać :) To się przeważnie zbiega z momentem zapalenia się Inspekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem, ale nie mogę zrobić w BS niektórych grup, pewnie dlatego że nie mam ori oprogramowania. Dla swoich potrzeb wystarcza mi Polski Vag, a Vag Com trochę kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...