Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Nawigacja RNS-E i brak łączności z FIS'em


Gość gorbas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gorbas

Witam,

W A4 z 2002 r. (w którym nigdy nie było żadnego radia Audi, wzmacniacza na tyły też) zamontowałem oryginalną nawigację Audi RNS-E. Sama navi działa bez zarzutu jednak nie komunikuje się z wyświetlaczem między zegarami. Radio też nie chce tam posłać swoich danych. Kodowanie odbyło się na 62 kanale ale bez rezultatu. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Czy możliwe, że jesli nie było tam nigdy sprzętu Audi to brakuje czegoś, co jest potrzebne teraz do łaczności navi - FIS?

Pozdr, gorbas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gorbas

No niby o to, ale po głębszej analizie procedury wyszło mi, że chłopaki wstukiwali w VAG-u właściwe kody, komp niby to przyjmował, ale komunikacji nadal nie bylo. Tak czy inaczej bez wizyty na spocie się chyba nie obejdzie, bo jak widać da się to zrobić. Kiedy najbliższy? :)

Pozdr.

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 09-05-2007, 13:23 ]

ten temat pilnuj : http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=584

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorbas udało się Ci uporać bo mi nadal nie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W liczniku w kanale 140 w wartościach mierzonych jest kontrola co jest zakodowane i czy jest połączenie z radiem i navi. Sprawdźcie najpierw ten kanał, jak będą tam 1 to znaczy, że licznik widzi navi, jeżeli nie trzeba szukać w adaptacji. Mam RNS-e na stole i podłączyłem go do licznika z A4 B5 i mam komunikaty na FISie, zobaczcie coding licznika i odczytajcie w adaptacji poszczególne kanały ( przede wszystkim 60, 61 i 62 ) i napiszczie co macie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra7 że Ty nie mieszkasz bliżej jesteś jedynym który mądrze gada odnośnie elektryki i elektroniki w naszych lalkach... ( inni może wiedzą ale się tą wiedzą nie dzielą...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra7 że Ty nie mieszkasz bliżej jesteś jedynym który mądrze gada odnośnie elektryki i elektroniki w naszych lalkach... ( inni może wiedzą ale się tą wiedzą nie dzielą...)

Im dłużej w tym siedzę to mam wrażenie, że mniej wiem. Co chwilę coś człowieka zaskakuje. Odnośnie RNSE to przy współprzcy z licznikiem z B5, navi źle pokazuje czas (różnice w CAN), jak ustawiasz na liczniku godziny to do 15 jest ok, dajesz 16 w navi wskakuje 10 i to samo z minutami. Co ciekawe pozostałe komunikaty są prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra7

dzięki za chęć pomocy ale "już" mam zrobione...

napiszę posta w którym wszystko opiszę i wrzucęgo do FAQ...

gorbas

prawdopodobnie potrzebujesz kabel Kabel NAV4 AUDI (NAVI FIS) za 120 zł ze strony:

http://www.naviservice.com.pl/produkty2.html

a wygląda on tak :

kabelnav4audicopydm1.th.gif

na pewno skoro nie maiłeś ori instalacji to nie masz tego kabla a druga sprawa to zmiana kodowania navi ale to już przeczytasz tutaj :

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=12081.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie potrzebujesz kabel Kabel NAV4 AUDI (NAVI FIS) za 120 zł ze strony:

http://www.naviservice.com.pl/produkty2.html

a wygląda on tak :

jak ostatnio rozmawiałem z gorbasem na spocie (apropos Łukasz, przyjechałbys znowu 9.06), to zrozumiałem że robiła mu to jakaś firma....

Raczej wątpie, że nie wiedzieliby o tym... Jeśtli tak jest, powinna trafić do działu "niepolecane"

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre_pl

coś skopali a mogli skopać tylko 2 rzeczy albo brak komunikacji albo kodowanie...

(apropos Łukasz, przyjechał bys znowu 9.06)

to gorbas też jest Łukasz czy to było do mnie ? :evil: ja postaram się być ale nigdy nie wiadomo więc wolę nie pisać że będę tylko przyjechać ...

pisałem do Ciebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aloha!

Trochę mnie tu nie było bo komp mi się sypnął na amen i musiałem go reaktywować. Ale jestem i piszę.

Będąc w desperacji wielkiej popełniłem kabel do VAG'a i pogrzebałem sobie co nieco w kodach. Jedyne co mi sie udało, to zmiana języka w FIS'ie. Co do komunikacji FIS - RNS nadal d*pa blada. Dzisiaj przeczytałem opis montażu i kodowania spłodzony przez Alvaro (piękne dzieło - może w szkołach będą o tym uczyć zamiast wycofacych Faustów) i jutro z rana idę do samochodu z kompem, kanapkami, browarem i nie wyjdę z niego póki coś nie ruszy. No chyba, że rzeczywiście brakuje mi kabla to sobie tam posiedzę kapkę... :) Ale faktycznie zacznę od sprawdzenia drożności kanałów komunikacyjnych zgodnie z sugestiami Kobry.

Wszystko montowałem w Gdańsku na Jasieniu i chłopaki wyglądali na kumających. Nie występują u mnie wspominane wyżej przypadłości typu wyłączanie się navi co pół h czy nie działanie bez kluczyka, więc wygląda na to, że prawie wszystko działa. Ale wszyscy wiemy co robi prawie.... :)

P.S. Aha, gorbas to Michał i jak się da to będzie pod Akwiarum 09.06 - o ile tam będzie następny spot.

I jeszcze pytanko z pogranicza tematów dozwolonych. Płytkę z mapą macie na dvd single czy dual layer?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie ma takich objawów jak u mnie to taczej komunikacja po CANach jest więc zostaje kodowanie navi...

kobra7

W liczniku w kanale 140

a propos przypomniało mi sięmój licznik miał tylko 99 kanałów

OT :

kobra7 da się wsadzić bez większych kombinacji zegary kolorowe do mojego B6 z 2001 roku ?? jak robiłem navi w Starogardzie to przyjechał typek B6 teża 2001 roku i miał kolorowe zegary (mi sięwydaje że kolorowe były od 03 i to w opcji, niech mnie ktośpoprawi jak się mylę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie ma takich objawów jak u mnie to taczej komunikacja po CANach jest więc zostaje kodowanie navi...

kobra7

W liczniku w kanale 140

a propos przypomniało mi sięmój licznik miał tylko 99 kanałów

OT :

kobra7 da się wsadzić bez większych kombinacji zegary kolorowe do mojego B6 z 2001 roku ?? jak robiłem navi w Starogardzie to przyjechał typek B6 teża 2001 roku i miał kolorowe zegary (mi sięwydaje że kolorowe były od 03 i to w opcji, niech mnie ktośpoprawi jak się mylę)

Kanał 140 ale w wartościach mierzonych nie adaptacji. Co do kolorowego FISa i w ogóle zegarów Boscha ( bo takie są w B6 ), problem jest z kodem pin bo nie da się go odczytać z pamięci, można go wydobyć z zegarów, ale cena tej usługi jest na razie zbyt duża. Jeżeli zdobędę taki licznik z pinem to spróbuję go włożyć do B6 z 2001 i przedstawię jak się sprawy mają. Raz miałem taką A4 z kolorowym fisem, ale był orginalnie montowany i chyba był to rok 2001 lub 2002 i miał korby z tyłu :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d*pa blada - to w skórcie tyle ile udało mi się dzisiaj zdziałać. Nic po kompie, kanapkach, browarze i 1.5 h spędzonej w samochodzie. Komunikacja navi - FIS nie chce ruszyć i tyle. Udało mi się wysnuć tylko spiskową teorię, że brakuje mi czegoś odpowiedzialnego za tą komunikację. Po pierwsze primo mam "No response from controller" gdy chcę wejść w moduł radia (nr 56), po drugie primo pojawia mi się błąd, że "No communication" z radiem. Więc chyba rzeczywiście czegoś mi brakuje na linii navi - FIS.

I to tyle z działań weekendowych. Ma ktoś jeszcze pomysł gdzie poszperać? Aha, tak samo jak u Alvaro u mnie tez jest tylko 99 kanałów, więc nie idzie sprawdzić co pokazuje na kanale 140-tym.

[br]Dopisany: 02 Czerwiec 2007, 22:08 _________________________________________________ups, w trakcie pisania mojego posta kobra dopisał słów kilka o tym kanale 140-tym, więc moja ostatnia uwaga już nieaktualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorbas

Więc chyba rzeczywiście czegoś mi brakuje na linii navi - FIS.

na dzień dobry trzeba było sprawdzić czy masz kostkę od komunikacji fis-navi ( zielona mini-iso)[br]Dopisany: 03 Czerwiec 2007, 01:47 _________________________________________________kobra7

jak sprawdzić u mnie bez "brudzenia się" czy mój licznik bierze prędkość z czujnika w skrzyni czy z ABSu ?? bo chcę założyć zegary z kolorowym FISem i znalazłem takie (choć dziwi mnie to że w 2001 roku były już kolorowe zegary ... koleś twierdzi że w 2001 roku była zmiana i on ma jedne z tych i ja mam sprawdzić skąd idzie sygnał... da się to spr. VAGiem ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej za przeproszeniem jestescie w d*pie,kolego któremu navi sie nie wyswietla na fisie musisz tylko zrobic wiazke can miedzy navi a fisem 2 kabelki!

zadnego kabla z navi service nie potrzebujesz!

Kostka D pin 9 canh 10 canl i kostka niebieska w zegarach pin canL 20

canh 19 sprawdz to najpierw!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d*pa blada - to w skórcie tyle ile udało mi się dzisiaj zdziałać. Nic po kompie, kanapkach, browarze i 1.5 h spędzonej w samochodzie. Komunikacja navi - FIS nie chce ruszyć i tyle. Udało mi się wysnuć tylko spiskową teorię, że brakuje mi czegoś odpowiedzialnego za tą komunikację. Po pierwsze primo mam "No response from controller" gdy chcę wejść w moduł radia (nr 56), po drugie primo pojawia mi się błąd, że "No communication" z radiem. Więc chyba rzeczywiście czegoś mi brakuje na linii navi - FIS.

I to tyle z działań weekendowych. Ma ktoś jeszcze pomysł gdzie poszperać? Aha, tak samo jak u Alvaro u mnie tez jest tylko 99 kanałów, więc nie idzie sprawdzić co pokazuje na kanale 140-tym.

[br]Dopisany: 02 Czerwiec 2007, 22:08 _________________________________________________ups, w trakcie pisania mojego posta kobra dopisał słów kilka o tym kanale 140-tym, więc moja ostatnia uwaga już nieaktualna

Masz nie podpiętą linię K do navi lub zły interfejs, w Audi była zmiana i część sterowników ma linie K na 15 pinie złącza diagnostycznego i do potrzebny jest wtedy interfejs KKL lub z CAN ( on obsługuje KKL).

jak sprawdzić u mnie bez "brudzenia się" czy mój licznik bierze prędkość z czujnika w skrzyni czy z ABSu ?? bo chcę założyć zegary z kolorowym FISem i znalazłem takie (choć dziwi mnie to że w 2001 roku były już kolorowe zegary ... koleś twierdzi że w 2001 roku była zmiana i on ma jedne z tych i ja mam sprawdzić skąd idzie sygnał... da się to spr. VAGiem ??)

Odepnij wtyczkę z ABS i zobacz czy dział Ci licznik, tylkp trochę się pobrudzisz, ewentualnie w adaptacji 60 kanał wyłącz abs i zobacz czy działa licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilunia, chwilunia....

Z tymi CAN'ami to chyba czegoś do końca nie kumam. Kolega "ctv" sugeruje puszczenie dwóch kabelków spod zegarów do navi - i słusznie. Tylko, że ja już je mam. Jak na mój rozum po CAN'ach lecą sygnały różnorakie i gdyby tej łączności nie było, to nie miałbym chociażby zmieniającej się pozycji w navi czy działającej "dynamicznej regulacji głośności" czyli GALI. A to wszystko jest i działa. Stąd moje zdziwienie, że navi działa bez zarzutu, tylko ta komunikacja z FIS'em kuleje. Dlatego też podejrzewam brak jakiegoś modułu pomiędzy navi i FIS'em.

Kobra7 sugeruje nie podpiętą linię K, ale skoro CAN'y działają (a jak rozumiem "zawierają" w sobie linie K) to ja już się pogubiłem. Jakby mógł ktoś łopatologicznie to wszystko opisać (cobym krok po kroku mógł zweryfikować co mam, a czego nie) to ja bardzo poproszę.

Aha, jest pewien postęp, bo wrzuciłem wzmacniacz i mam już działającego fader'a. Wiem, wiem, to niby standard, ale u mnie wszystko jest inaczej. I dlatego do tej pory moja córka, chcąc nie chcąc, musiała z tyłu słuchać tatusiowego umcy - umcy. A teraz to już cisza i spokój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyna CAN służy do wymiany danych pomiędzy sterownikami, linia K to linia diagnozy ( no nie tylko, w VW radio po odpięciu aku szuka "kodu" w innych sterownikach i jeżeli jest z tego auta to nie żąda jego wstukania). Skoro działa Ci Gala, włącza się z zapłonem i działa podświetlenie, a nie ma navi na Fisie to dziwna sprawa. Odczytaj w adaptacji kanały 60, 61 i 62 i napisz co w nich masz, a jak kanał 140 masz tam jedynki czy zera. Tak jak pisałem na stole połączyłem RNSe z licznikiem z B5 i pokazuje wszystko, niepotrzebny jest żaden dodatkowy moduł. Podaj jeszcze kodowanie licznika i navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorbas

to nie miałbym chociażby zmieniającej się pozycji w navi czy działającej "dynamicznej regulacji głośności" czyli GALI. A to wszystko jest i działa. Stąd moje zdziwienie, że navi działa bez zarzutu, tylko ta komunikacja z FIS'em kuleje. Dlatego też podejrzewam brak jakiegoś modułu pomiędzy navi i FIS'em.

w takim razie to na bank kodowanie (lub adaptacja) navi lub zegary lub jedno i drugie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...