Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Problem z kierunkowskazami gniazda przyczepy


tom2009

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Auto mam od niedawna. Postanowił sobie podpiąć przyczepkę do gniazda które mam w samochodzie - chyba oryginał. Okazało się, że wszystko jest oprócz kierunków. Brak jest napięcia na tych przewodach. Jak się przyglądnąłem to idą one wraz z innymi przewodami do puszczeki jak poniżej, która znajduje się koło miejsca na zmieniarkę:

3884c3b4606040d3med.jpg

Jak wypiąłem kostkę z tej puszeczki to również kierunki na tylnych lampach nie działały ( z przodu były). Co to jest i czy to jest typowo dla instalacji przyczepy ? Sprawdzałem w audi z 97 roku i takiego czegoś nie ma.

Już wiem co to za cudo:

Jest to moduł odpowiadający za światła kierunkowskazów, oraz stop. wszystkie cztery przekaźniki są użyte do samych "kierunków". Światło stop jest podłączone przez tą dużą podwójną diodę Shottky-ego. Jest to układ z kontrolą żarówek w przyczepce. Ale tylko żarówek kierunkowskazów.

Tylko jak sprawdzić czy to to nawala ?[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 19:25_________________________________________________Czy może ktoś powiedzieć jakie zadanie ma ten bezpiecznik ? Dziś zobaczę czy go mam jak mam haka ? Może to coś z nim związane ?

35 - 30A - gniazdo wtykowe wyposazenia elektrycznego przyczepy[br]Dopisany: 23 Październik 2009, 07:29_________________________________________________Po sprawdzeniu okazało się że nie mam tego bezpiecznika - 35 - 30A - gniazdo wtykowe wyposazenia elektrycznego przyczepy.

Czy jak mam hak oryginalny to powinien być ?

Sam sobie piszę i odpowiadam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: W mojej niuni mam instalacje 13-sto pinową i ostatnio chciałem sprawdzić czy jest wszystko ok.

Okazało się że mam tylko jedną pozycje :wallbash: Dobrałem się więc do kostek świateł w boczku tam gdzie zmieniarka. Mam ten sam moduł co Ty podłączony do lamp i wiązki haka. Jednak jeden z przewodów od modułu (pierwszy czerwony u Ciebie wpięty razem z żółtym) jest bardzo długi i nigdzie nie podłączony :wallbash:

Dodatkowo mam jakąś wolną wtyczkę 3 pinową która nie jest nigdzie wpięta. Rozebrałem cały boczek i nie znalazłem przewodu wolnego w który mogę ją wpiąć :wallbash: Wiem że jeden z tych przewodów idzie do gniazda na pin kierunku reszty nie sprawdziłem.

Bezpiecznika 35 od instalacji przyczepki też brak :wallbash:

Może ktoś coś podpowiedzieć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: W mojej niuni mam instalacje 13-sto pinową i ostatnio chciałem sprawdzić czy jest wszystko ok.

Okazało się że mam tylko jedną pozycje :wallbash: Dobrałem się więc do kostek świateł w boczku tam gdzie zmieniarka. Mam ten sam moduł co Ty podłączony do lamp i wiązki haka. Jednak jeden z przewodów od modułu (pierwszy czerwony u Ciebie wpięty razem z żółtym) jest bardzo długi i nigdzie nie podłączony :wallbash:

Dodatkowo mam jakąś wolną wtyczkę 3 pinową która nie jest nigdzie wpięta. Rozebrałem cały boczek i nie znalazłem przewodu wolnego w który mogę ją wpiąć :wallbash: Wiem że jeden z tych przewodów idzie do gniazda na pin kierunku reszty nie sprawdziłem.

Bezpiecznika 35 od instalacji przyczepki też brak :wallbash:

Może ktoś coś podpowiedzieć??

U mnie częściowo problem rozwiązałem. Mam kumpla co siedzi w elektronice. Wszystko posprawdzał i moduł ok. Okazało się że, to przejściówka 13/7 jak jest dociśnięta do końca to nie ma kierunków !!!! Przypadkiem troszeczkę cofnęliśmy parę milimetrów i działa tzn. na żarówce bo jeszcze przyczepy nie podłanczałem ale dzisiaj albo w poniedziałek spróbuje. A cały ten moduł działa dopiero po obciazeniu przynajmnije przejściówką bo jak sprawdzasz bez przejścówki to nic nie będzie dopiero trzeba obciązyć.

Ten czerowny to zasilanie, które u mnie jest wzięte od gniazda zapalniczki z założonym bezpiecznikiem. [br]Dopisany: 30 Październik 2009, 10:02_________________________________________________Bezpiecznika nie będziesz miał jak to nie wyjechało z fabryki z hakiem. Masz odpinany czy stały ? Jak stały to może być dorabiany w ASO i bezpiecznika nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak mam odpinany i wygląda na ori. Rozumiem że muszę ten długi czerwony podpiąć pod napięcie +12V.

1TNrz9.jpg

A możesz u siebie zobaczyć czy masz tą wtyczkę (z fioletową nakładką)? Jak tak to gdzie podpięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak mam odpinany i wygląda na ori. Rozumiem że muszę ten długi czerwony podpiąć pod napięcie +12V.

1TNrz9.jpg

A możesz u siebie zobaczyć czy masz tą wtyczkę (z fioletową nakładką)? Jak tak to gdzie podpięta?

Mam tą wtyczkę ale nigdzie nie jest podpięta i też zastanawiam się od czego to jest. Wydaje mi się że to od zmieniarki, której nie miałem. Ale na ten temat musieli by się wypowiedzieć ci co mają zmieniarkę. Ten czerwony musiał ktoś odciąć chyba. U mnie jest podłączony pod zapalniczkę przez bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info czyli u mnie muszę podłączyć tylko ten długi i powinienem mieć światła w przyczepce.

To nie kabel od zmieniarki bo ja mam zmieniare u siebie. Jak znajdę czas to spróbuje podłączyć jakoś ten kabel i okaże się co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdę czas na podłączenie tego kabelka to sprawdzę miernikiem skąd one idą. Wiem na pewno że jeden jest od kierunku. A może ktoś wie od czego jest ta kostka??

Dziś rozbierałem boczki w niuni i zauważyłem dodatkową wiązkę kabli która jest podpięta w następujący sposób:

wiązka od modułu wchodzi do lewej tylnej lampy i z niej wychodzi na gniazdo przyczepki i tą niewpięta wtyczkę oraz idzie wiązka w stronę prawej tylnej lampy ale jest nie wpięta :wallbash:

Już zgłupiałem :wallbash:

Światła w tylnych lampach normalnie działają tylko boję się podpinać to +12V do modułu. Poza tym na razie nie mam dostępu do przyczepki żeby sprawdzić czy w gnieździe wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, widzę że temat dawno umarł ale podłączę się pod niego ponieważ mam problem. Mam oryginalny hak Westfalii kupiłem przejściówkę 13/7 i działa mi tylko stop, a reszty nie ma i nie wiem czemu, bezpiecznik jest cały i na miejscu, może ktoś miał podobny przypadek? Może to być wina przejściówki? Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...