Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Słabe grzanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników.

Mój problem pewnie nie jest nowością, ale opiszę jak sobie z nim poradziłem. Może komuś się przyda.

Od samego dnia zakupu samochodu były problemy z ogrzewaniem. Klimatyzacja działała bez zarzutu ale nagrzać auto było ciężko. Termostat sprawny, żadnych błędów klimatronika, korek od zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie trzyma, stan płynu chłodzącego normie, odpowietrzone prawidłowo, a aucisko nie grzeje.

Jeden z kolegów forumowiczów pisał o zamulonej nagrzewnicy i to okazało się być przyczyną słabego grzania. Objawy można w dość prosty sposób zdiagnozować. Nie wiem czy jest to fachowy sposób ale u mnie się sprawdził.

Auto nagrzane do 90 stopni, leci letnie powietrze. Wyłączyłem całkowicie ogrzewanie i załączyłem po 2 minutach. Zaczęło lecieć ciepłe powietrze ale po 30 sekundach znów zaczęło lecieć letnie.

Naprawa:

Zabrałem się do czyszczenia nagrzewnicy i całego układu. Wypuściłem cały płyn, zdemontowałem termostat podłączyłem wąż ogrodowy do nagrzewnicy do króćca zasilającego (prawy) a drugi kawałek węża do lewego żeby syf wylatywał poza auto. Podłączając w ten sposób nie wyleciało zbyt dużo brudu ale jak zamieniłem kolejność to się zaczęło. Wyleciał brązowy szlam. Należy pamiętać żeby nie przeginać z ciśnieniem bo nagrzewnica nie jest przystosowana do ciśnień w układach wodociągowych !!!!

Proponuję zamienić parę razy kolejność z wężem. Daje lepsze efekty.

Po czyszczeniu nagrzewnicy przepłukałem chłodnicę i blok (w ten sam sposóB), a zbiorniczek wyrównawczy zdemontowałem i wypłukałem pod kranem (solidnie). Trzeba tylko pamiętać żeby zdjąć - do płukania chłodnicy i bloku - przewód z króćca od termostatu i u góry z głowicy.

Po wszystkich czynnościach zmontowałem cały układ chłodzenia, zalałem wodą (nie zakładałem termostatu) odpaliłem samochód, zagrzałem i znów wypuściłem wodę. Czynność powtórzyłem 2 razy.

UWAGA! może się pojawić piana w zbiorniczku wyrównawczym ale to norma. Po wylaniu wody i zalaniu układu płynem lub koncentratem wszystko wróci do normy.

Zakupiłem koncentrat FEBI K19 2 butelki 1,5L (1 butelka ok 33zł) dopełniłem resztę wodą i wszystko działa jak należy. Autko grzeje jak szalone, a ja wreszcie jeżdżę w podkoszulce a nie w kurtce.

Pozdrawiam forumowiczów.

Adam

gg 15917807 (w razie pytań)

Opublikowano

:good:

mogłeś pocykać foty i wrzucić do działu "Warsztat" na pewno się komuś przyda, bo w końcu idzie zima :wink4:

Opublikowano

A ja koledzy mam pytanie jaki srodek można zastosować do czyszczenia nagrzewnicy ? czy tzw. Kamyk mozna rościeńczyć i zalać do samej nagrzewnicy na 5-10 minut?

boję się zeby nie zjadło nagrzewnicy , bopewnie jest aluminiowa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...