Gość MorgothDBMA Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 Pojawił mi się wczoraj dosyć poważny problem w moim aucie, nie wiem co to może być (dzisiaj będziemy walczyli ze znajomym mechanikiem i VAG-iem) do rzeczy: Może nie istotne ale..... paliwko mi sie kpończyło (zapaliła się rezerwa) w Kocku w lubelskim, musiałem więc zatankować a tam nie ma stacji BP.... zatankowałem 20 litrów gnojówki na "Bliskiej" (nie do pełna ponieważ planuje sprzedaz) Wszystko fajnie aż do przedwczoraj..... Wracałem z wycieczki weekendowej i na chwilkę mrugnęła mi kontrolka świec żarowych (spiralka) - silnik wtedy dziwnie się przydławił na około pół sekundy i kolejne kilkanaście kilometrów nic, nawet o tym zapomniałem..... W niedzielę jadę na giełdę do Słomczyna (pooglądać A4ki i A8ki) i 12 km od giełdy znowu: na chwilkę jakby szrpnięcie, twardsza praca silnika, kontrolka i takie drgnięcie odczuwane na pedale sprzęgła (jakby ABS przy hamowaniu ale sporo lżej). Potem po kilkuset metrach znowu ale juz seriami po kilka mignięć, to ja na sprzęgło i hamuję. W tym czasie kontrolka na seryjnie na chwilkę mruga, silnik wtedy pracuje dużo twardziej i obroty skaczą na chwilkę do 1400, jak gaśnie to wracjaą do 820. STOP wyłączenie silnika.... z kumplem oblookaliśmy go bardzo dokładnie i nic, żadnych wycieków, nic się nie wypięło, turbinka ciepła (ale nie gorąca), olej i płyny OK, pasek przejrzany dokładnie i cały i zdrowy, brak wycieków Przekręcam kluczyk (ale nie odpalam) i wtedy kontrolka też co kilka sekund mrugnie i wtedy słychać takie "tyklnięcie" z okolic pompy (tego elektrozaworu obok?) oraz z okolic turbinki..... Obstawiliśmy że może złe paliwo a stacja BP w zasięgu (200-300 metrów). odpalam - normalnie zapala ale ta kontrolka tak co chwilke się zapala i wtedy skoki obrotów i twarda praca..... Jadę na 1 i 2 powoli na niskich obrotach, lekki rozpęd i na sprzęgla (tylko ze dwa razy gazu dodałem). Zatankowałem do pełna pod korek..... Teraz odjechaliśmy na bok i daliśmy mu z 5-10 minut na wolnych popracować..... mignęła kontrolka ze dwa razy i tylko na chwilę.... więc my szczęśliwi że to pewnie paliwo zawróciliśmy do domu.... Ale po drodze kilka razy mignęła i znów ta praca.... Za Górą Kalwarią nagle choinka - notlauf zero reakcji na gaz na czwórce i do tego jeszcze pojawiła się druga kontrolka (ta z samochodem), tym razem obroty spadły a nie wzrosły na sprzęgle i zgasł.... Kumpel odholował mnie do Mińska i dziś mamy go oglądać..... Odpalałem jeszcze wieczorem jak już ostygł po sprawdzeniu pasków, płynów. Przekręcam kluczyk i ta kontrolka z samochodem miga w szybkim tempie, a ta ze spiralką się nie świeci. To ja go na ręczny, na hamulec, na sprzęgło i na piąty bieg w razie jakby pompa chciała złapać wysokich obrotów..... odpalam... pochodził około 5 sekund. Kilka razy podskoczył na 1400 RPM (czemu towarzyszyła spiralka) a potem mignął samochodzik zadławił się raz na 400-500 obrotów, wrócił do 800, potem zadławił się jeszcze bardziej i zgasł.... Co może mu dolegać?? Jutro może juz będę wiedział i miał błędy z VAG-a, ale dziś czekam na wróżenie z fusów.....
spanky Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 powiem ogolnie ... moze byc wszystko ... cierpliwosci ... podepniecie Vag;a i problem bedzie na tacy ... p.s migajaca kontrolka od swieczek sygnalizuje o błedzie w ECU ....
Gość MorgothDBMA Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 wiem że sygnalizuję błąd trochę już z Wami jestem, ciekawy tylko jestem wróżenia z fusów..... ponieważ i tak dzisiaj dowiem się sporo więcej, ale takl z czystej ciekawości interesuje mnie co specjaliści myślą o tym Moje typy to: -nastawnik pompy -jakiś czujnik -ogólnie elektronika -syfiaste paliwo Raczej nie wydaje mi się: -pompa (bo wogóle byłby trup) -turbina (bo chyba bardziej przy obciążeniu byłyby objawy) A to tykanie na włączonym zapłonie (a wyłączonym silniku) to moim zdaniem jakieś niedomaganie któregoś elektrozaworu.......
spanky Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 widze ze sie niezle napisales wiec moje przypuszczenia to : -filtr paliwa -nastawnik -wtrysk sterujacy -pompa wtryskowa itp/itd .... ciekawe czy trafiłem
Gość MorgothDBMA Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 zobaczymy....... -wtrysk sterujący dziwne by było jakby padł, ma przebieg około 5000 km od nowości....... pozostałe możliwe, dam jutro znać [br]Dopisany: 2007-05-14, 14:02:25_________________________________________________No i wczoraj naturalnie okazało się że "fachowiec" nie maiał czasu i nic się nie dowiedziałem Tyle co poszedłem do innego gościa co ma VAG-a i opisałem mu sytuację (bo też nie miał czasu przyjechać) On stwierdził że pompa się wysrała...... Przy okazji.... czy jak padł ten nastawnik pompy to mo żna go oddzielnie (od pompy) naprawić/kupić?
spanky Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Przy okazji.... czy jak padł ten nastawnik pompy to mo żna go oddzielnie (od pompy) naprawić/kupić? mozna ...
pre_pl Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 czy jak padł ten nastawnik pompy to mo żna go oddzielnie (od pompy) naprawić/kupić? Sławek66 to robił, poszukaj jego tematu - tam będą jakieś szczegóły
spanky Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 czy jak padł ten nastawnik pompy to mo żna go oddzielnie (od pompy) naprawić/kupić? Sławek66 to robił, poszukaj jego tematu - tam będą jakieś szczegóły prosze : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741&highlight=nastawnik
Gość MorgothDBMA Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 Dzięki Może dziś ten mechanior się zjawi to powiem co i jak :/ Przeczytałem ten opis regulacji nastawnika, ale chyba się tego sam nie podejmnę.... 1) Za mało czasu 2) Chyba jednak za słaby elektronik ze mnie, prędzej dobije ten nastawnik niż naprawię....
wojtek26 Opublikowano 15 Maja 2007 Opublikowano 15 Maja 2007 a czy ktoś z dolnego śląska podjąłby sie czuszczenia nastawika bo ja raczej sam tego nie zrobie prędzej zepsuje
Gość MorgothDBMA Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Dane na dziś: Auto stoi w serwisie Bosch'a w Mińsku Mazowieckim, mają dzwonić i mówić co i jak. Dostali nakaz podania mi dokładnie jakie błędy są na VAG-u, poza tym mają obejrzeć: pompę, elektrykę/elektronikę, immo itp. [br]Dopisany: 2007-05-16, 08:16:06_________________________________________________mam już diagnozę..... ZONK Uszkodzony komputer! (tak twierdzą w bosch'u) Dzisiaj zapodaje kompa od 110 konnego silnika i potem jeszcze ewentualne adaptacje i poprawki softu u Rogala i będzie gitara Już dzisiaj będzie jeździł wieczorem najprawdopodobniej Dzwoniłem, juz zamontowali kompa, samochód jeździ, nie łapie błedów i rozpędza się bez żadnych problemów powyżej 130 więc chyba będzie git, jeszcze ja go wieczorem potestuję....
tom1boss Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 tylko nie zapomnij odebrać stary sterownik ? bo mogą cię zrobić bez mydła w .... itd.
spanky Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Uszkodzony komputer! (tak twierdzą w bosch'u) o masz ... rzadko spotykana usterka ... a co było przyczyna wysrania sie ECU ... ?
Gość MorgothDBMA Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 mam stary i nowy sterownik Nie znam przyczyny wysrania sie starego..... Nowy to ECU od AFN, program standardowy z AFN-a więc samochód dziwnie chodzi..... 1) Ciężko pali na ciepłym (dużo trzeba kręcić) 2) Wysokie obroty jałowe na zimnym (około 1050 RPM) 3) Na obrotach jałowych i na sprzęgle troche trzęsie budą (przy obrotach około 850 RPM na ciepłym) 4) Słaba dynamika 5) Większa turbodziura 6) Przydławia się na chwilke przy około 3200 RPM 7) moc na oko 70-80 KM 8) Miga check engine cały czas - ale to powiedzieli w Boschu że zrobią o ile mi przypasi sterownik, mam czas do piątku wieczorem coby się zdecydować..... Jadę dziś "uleczyć" tyn nowy sterownik do Rogala..... :grin: http://upload8.postimage.org/379921/photo_hosting.html Chętnie kupię dowolny inny sterownik silnika TDI 110 koni (najlepiej 16 bitowy) ponieważ ten co mam teraz (z Boscha) jest bardzo drogi i moge go testować do piątku wieczorem, jakbym znalazł inny to ten inny byśmy z Rogalem "uleczyli" a ten oddałbym tym kozakom w Boschu... Ale to jest akurat pilne i wygasa właściwie dziś (jak nie znajdę to uleczymy ten z Boscha)
kobra7 Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Żebym nie był złym prorokiem, ale stawiam raczej na nastawnik, miałem taki przypadek i faktycznie po wymianie kompa błędy zniknęły, tylko dlatego że był od innej wersji. Stary komp w innym aucie z stakim samym silnikiem chodził bez normalnie. Co do palenia na ciepłym to pewnie włożyli Ci sterownik od G4, A3, Sharana lub seata, które to mają wadę softu. Mam nadzieję jednak, że się mylę.
Gość MorgothDBMA Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 Z tym paleniem to chyba kwestia innego softu po prostu..... ja mam 1Z a sterownik od AFN, właściwie od czego sterownik i jaki program to nieistotne bo standardowy program to tam długo nie pobędzie..... [br]Dopisany: 2007-05-17, 09:07:38_________________________________________________No i wszystko naprawione, kolejno 1) Stary komp od 1Z faktycznie uszkodzony - rozebrany przez dr. Niutona na stole - nie przyjmuje żadnych kości, brak komunikacji z VAG-iem itp, ogólnie lekko osmalony w środku - coś się przepaliło? zwarcie? w każdym razie trup 2) Nie udało się skombinować innego kompa na którym mielibyśmy działać (Rogal miał jakiś sterownik 16 bitowy ale był uwalony podobnie jak mój 1Z) 3) Komp od AFN-a (ten z Bosch-a) okazał się sterownikiem nowszego typu (16 bitowym od Golfa MkIV), został uleczony przez dr. Niutona i zaczął poprawnie rozmawiać z moim autem Shamować nie było jak ponieważ straszne korki były ale..... Ze względu na jakieś tam szczegóły techniczne tego kompa (16bit) było większe pole do manewru programem i dr. Niuton zapodał mocniejszy koks niż był w sterowniku 1Z, czyli moc jest > 126 KM (ale dokładnej wartości nie znam) podobnie z momentem (> 292 Nm) Efekt: auto jeździ jeszcze lepiej niz jeździło i banan od ucha do ucha Pozostał problem tego czujnika hamulca zgłaszającego błąd (Rogal potwierdził że to faktycznie to i że nie próbowali mnie oszukać w Boschu) - jako że obiecali zrobić to mi w Bosch-u gdy zgodzę sie na ten sterownik to na tym stanęło (bo to podobno 2-3 godziny roboty - jakieś przepinanie pinów). Kontrolka świec żarowych juz nie miga, ale ten błąd z hamulcami zapisuje się w ECU ale to drobnostka..... Ogólnie jestem zadowolony z efektów i szczerze mówiąc ta "drobna usterka" dobrze mus zrobiła... Mam teraz kompa 16bit, który w razie potrzeby wysteruje różny VTG lochy jakby co w przyszłości....
spanky Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 no to gratulacje powrotu do zdrowia TDI'ika ... co do błedu czujnika hamulca to rzeczywiscie naprawa polega na przepieciu dwoch pinow we wtyczce od ECU i problem znika... (przynajmniej taka diagnoze wystawil mi Tora z Diagtronika kilka lat temu ) mialem ten sam problem w ex-B4 TDI gdy wymienialem ECU ... P.S jak juz masz sterownik 16-bitowy to moze zmienisz turbulum na VTG ...
Gość MorgothDBMA Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 raczej przyszły właściciel ja kupuję a8 [br]Dopisany: 2007-05-18, 08:43:15_________________________________________________ten czujnik hamulca robie dziś w Boschu za darmo.... a i jeszcze jedno, Rogal ustawił mi dawke na 2,8 mg/R i działa dobrze, nie trzęsie i dobrze pali....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się