ADI SR Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Witam! od pewnego czasu męczą mnie dwa objawy: pierwszy- po odpaleniu przez jakiś czas następuje wahanie obrotów od około 1100-500 obrotów na minute, dzieje się to tylko po długim postoju na podwórzu, objawy zanikają po przejechaniu kilku kilometrów- rozgrzaniu silnika. Drugim bardziej niepokojącym mnie motywem jest "przytrzymanie" mocy- zazwyczaj przy dodawaniu gazu samochód na moment traci moc-jakby gaz przytrzymało-mimo przyspieszania na moment przyhamowuje go i po wciśnięciu pedału gazu do końca po sekundzie odpuszcza i "idzie" jak rakieta..... mechanik zalecił wymianę filtra paliwa i tankowanie lepszego paliwa. mimo wymiany filtra-i od tego dnia tankuję tylko v-power nic się nie zmieniło. Mam wrażenie, że zjawisko to ma większą częstotliwość, kiedy ilość paliwa jest mniejsza niż ćwierć baku, ale być może to zbieg okoliczności...? Właśnie usłyszałem od "specjalisty" że to pompa paliwa do wymiany.... Może Wy macie jakąś diagnozę, bo pompa to spory koszt, więc nie chcę pochopnie jej wymieniać. Mam silnik 1.6 101km bez lpg. pozdrawiam
wojtek26 Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Musiałbys sprawdzic jak sie zachowuje cisnienie paliwa w listwie. Jezeli masz wahania obrotów na zimnym silniku to sprawdź czujnik temp do ECU. Te wahania mocy to musiałbys podjechac na Vag-a i sprawdzic jakie parametry pokazuje przepływomierzi czujnik połozenia przepustnicy.
piterra Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 a sprawdzałeś stan kopułki rozdzielacza jak i sam palec rozdzielacza i kiedy była wymiana świec i przewodów wysokiego napięcia Miałem podobne objawy i po przeczyszczeniu kopułki (styki były lekko nadpalone) na jakiś czas poprawiło się ,ale wiem że teraz u mnie kopułka nadaje się do wymiany sprawdź tą kopułkę
ADI SR Opublikowano 30 Października 2009 Autor Opublikowano 30 Października 2009 świece wymieniałem ok 3 tyg temu razem z filtrem paliwa, mechanik stwierdził że nie ma potrzeby wymiany przewodów... tak więc narazie zajmę się Waszymi propozycjami
krissss8 Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 ADI SR mam identyczny problem co Ty i ten sam samochód, ja wymieniłem kable, świece, wszystkie filtry, przeczyscilem przepustnice silnik krokowy....i nadal to samo a dzieje sie to tylko wtedy kiedy samochód nie jest garażowany, jak go garazuje wszystko chodzi dobrze....dzisiaj bylem u mechanika umówiłem sie z nim na środe, ale wspomnial że to może byc kopułka...jakbyś rozgryzł ten problem szybciej daj znac...pozdrawiam
Leonidas Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Mam bardzo podobnie w moim ADR ...
Budiii Opublikowano 13 Czerwca 2013 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Cześć, mam podobne problemy ze swoim 2.0 alt. Tzn. falowanie obrotów zauważyłem dopiero niedawno, ale dokładnie to co ADI SR mam przy przyspieszaniu: najpierw jakby go na chwilę dławi a dopiero później zaczyna przyspieszać. Myślałem że to już taka charakterystyka pracy tego silnika Ostatnio wymieniłem cewkę zapłonową i przez 2 dni miałem wrażenie, że objawy zniknęły, ale teraz znowu to czuję (w sumie nie wiem czy faktycznie było lepiej czy tylko mi się wydawało ) Jeżeli komuś udało się rozwiązać ten problem to byłbym wdzięczny jak podzieli się rozwiązaniem
baraka Opublikowano 14 Czerwca 2013 Opublikowano 14 Czerwca 2013 ADI SR.Cewke mozna wykluczyc bo po rozgrzaniu było by gorzej jak już.Ja bym celował w przepływke albo w TPS bo być może wytarte scieżki na potencjometrze i ecu widzi tylko położenie w pozycji full throtle
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się