Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa opadającego podłokietnika – a jednak da się to naprawić


zigula11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Temat ten był poruszany wielokrotnie, ale za każdym razem odpowiedź była jedna – „z tym nie da się nic zrobić” – a jednak dla chcącego nic trudnego …

Korpus podłokietnika i między innymi „ząbki” które utrzymują podłokietnik w żądanej przez nas pozycji, konstruktorzy Audi zrobili ze stopu aluminium i krzemu, które są bardzo kruche. Turbodymomen zawstydził konstruktorów i zrobił ząbki ze stali …

Ja uważam, że było to celowe działanie, bo albo zapłacimy (słono zresztą) za nowy podłokietnik, albo przyzwyczaimy się do najniższej jego pozycji – ja się nie przyzwyczaiłem.

Zrobiłem to tak – fotki poniżej. Rozebrałem podłokietnik – co jest opisane tutaj

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_jak_rozebrac_oryginalny_podlokietnik_audi-t14230.0.html

Następnie z korpusu obciąłem pierścienie z oryginalnymi ząbkami, z wałka stalowego o średnicy 75 mm uciąłem krążek o grubości 13mm i dałem tokarzowi żeby wytoczył pierścień o średnicy 70mm a otwór wewnątrz pierścienia 40mm. Do takiego pierścienia przyłożyłem ten oryginalny i zaznaczyłem w który miejscu mają być ząbki. Szlifierką kątową z cienką tarczą wyciąłem ząbki z „grubsza” a potem wygładziłem iglakiem. Wywierciłem w pierścieniach i podstawie 3 otwory mocujące wiertłem o średnicy 5mm, potem w samej postawie otwory powiększyłem na 6mm. Otwory w pierścieniach przegwintowałem gwintownikiem M6. Znowu do tokarza, żeby wewnętrzny otwór w pierścieniu zmienił na stożek o wymiarach 40 / 48mm – przy czym 48mm jest od strony boczków plastikowych. W plastikowych boczkach wycinamy wzmocnienia tak jak na zdjęciu. Składamy podłokietnik i gotowe. :)

Pracy troszeczkę trzeba w to włożyć, materiał i robota tokarza kosztuje grosze – natomiast radość z nieopadającego podłokietnika – bezcenna. Na pewno jest to w cholerę mocniejsze niż oryginał.

Starałem się to opisać najlepiej jak umiałem, choć myślę że niejeden z was już wpadł na taki pomysł, tylko że to jest troszkę roboty i większości się po prostu nie chce. Mnie to zajęło razem z rozebraniem i złożeniem podłokietnika około 10 godzin – ale ja uważam że warto.

49_IS.jpg

4a_4r.jpg

4bCZJ.jpg

WVfHA.jpg

m6ct9.jpg

m7jj9.jpg

4dffA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:

Masz może jakieś rysunki z postępu tych prac?? A może miałbyś ochotę wykonać kilka takich elementów i odsprzedać chętnym do naprawy swoich podłokietników??? :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dokumentacji są tylko te zdjęcia które są w poście powyżej. A ochotę wykonać coś takiego komuś to bym miał, tylko że niestety nie mam czasu - sam do tego się zabierałem ze 3 miesiące. Wiedziałem jak - ale nie miałem czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluje wytrwałości, pomysłowości i profesjonalizmu helmut by pewnie juz zmieniał auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale fajnie pomogles mi bardzo z tym:) bo juz tracilem nerwy na ten podłoketnik a koszt nowego sie nieoplaca bo to tylko problem z ustawienie poziomu;p teraz trzeba sie wybrac do tokarza i pomału to zrobic na wiosenke;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie nieco odbiegające od wątku... sorry za OT.

Jak zdjąć/rozebrać sama "poduchę" podłokietknika? Chcę ja obszyć skórą albo alcantarą z tym, że muszę sam go rozebrać. Tapicer mówi, że nie zna sie na mechanice... :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawa następująca, nieco odgrzeje wątek. Może mi ktoś powiedzieć jak sie przecież wytnie plastik to oporu w tył nie będzie :/

[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2010, 18:52_________________________________________________A więc rozwiązałem problem opadającego podłokietnika swoim sposobem nieco opierając się o ten. W moim wydaniu zachowana jest oryginalna blokada. Z resztą zobaczcie sami.

Najpierw zostało wycięte miejsce na nową zębatkę.

99ad8b8413ee93c4m.jpg

Nowa zębatka została dorobiona i docięta

910e28dde50d799dm.jpg

Wstawiona przykręcona i doszlifowana.

eede324d231d61e2m.jpg

8396391c459afae7m.jpg

4d7b6e9878d404efm.jpg

Oceńcie sami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i gitolo

Ja zawsze uważałem że każdy sposób czy metoda które prowadzą do celu - są dobre.

:oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było pójście na łatwiznę z powodu niedobory materiału ale w przyszłości niema problemu dorobić pełnego pierścienia który miał by opór jak oryginał. Wystarczy głębiej wytoczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zigula11, widzę że jesteś z małopolski. Nie dałbyś rady u tego swojego tokarza zrobić takiego samego rezania ? Nie znam nikogo w Krakowie kto mógłby mi to zrobić za normalne pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znajdzie sie ktoś, kto mi pomoże...?

(patrz kilka postów wyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wallbash: f*ck :wallbash:

Tak myślałem.

No dobra, tylko czym to później posklejać?

Klej na gorąco z glutownicy czy może klej do szyb :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jesień pokleiłem klejem do szyb buty zimowe ( które wiecznie są mokre ) - trzyma do dzisiaj.

Listwy na drzwi klejem do szyb - też trzymają

Spojler na tylną klapę - też klejem do szyb

Jedyną jego wadą jest to że cholernie ciężko go zmyć z rąk, więc rękawiczki lateksowe i benzyna ekstrakcyjna jest tu nie zastąpiona, oraz to że jak otworzysz kartusz to musisz go wykorzystać bo po 1,5 miesiąca zaschnie.

Jak pokleisz materiał kropelką (np. skórę ) to popęka nad miejscem klejenia - mnie kilka razy kropelka zrobiła już na złość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...