Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem ze skrzynią Multitronic (nie rusza)


deo24295

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam duży problem kupiłem niedawno A4 1,8T ze skrzynią Multitronic i po przejechaniu kilku set kilometrów zaczęło mnie szarpać podczas ruszania. Długo nie myśląc pojechałem wymienić olej. Podczas wymiany okazało się że był wlany czerwony olej zamiast przezroczystego i było niskie ciśnienie (nie wiem jakie to ma znaczenie ale OK). Przez tydzień czasu miałem spokój. Po tygodniu jak się dobrze zagrzał olej w skrzyni biegów przestał ruszać po puszczeniu hamulca. Często zdarzało się że po paru sekundach dopiero zaczynał pełzać. W momencie kiedy nawet nie ruszył to po dodaniu gazu było ostre szarpnięcie powodujące często gaśnięcie silnika.

Nie ma żadnych błędów na skrzyni. Był sprawdzany sterownik, wymieniane uszczelki i nic to nie dało. Nadmieniam że jak olej jest zimny to mam 10 min przyjemnej komfortowej jazdy.

Nie chce nic sugerować ale czy to może być wina sprzęgła?

POMOCY!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)

Myślę że bardziej pomógłby Ci kolega czaki22 - ja miałem do czynienia więcej z multi w dieslach. Ale spróbuję chociaż wyjaśnić kilka rzeczy na jego przykładzie - zapewne jak zobaczy ten temat, sam się wypowie :)

To co się dzieje ze skrzynią to nie wina sterownika - jeśli coś dzieje się z elektroniką, zwykle masz migające ikony biegów na komputerze pokładowym (jest jeszcze wersja podświetlone wszystkie biego lub czerwony prostokąt - to też sygnalizacja usterek skrzyni, ale mniej poważnych). Dlatego tutaj sterownika bym nie ruszał - tym bardziej, że VAG nie pokazuje żadnych błedów. W Twoim przypadku ktoś dał d*py z olejem ATF - teoretycznie zbyt niskie ciśnienie powinno zostać wychwycone przez czujnik G193 a wtedy sterownik bodajże powinien pokazać błąd...

Czaki miał takie same objawy jak Ty. Na zimnym auto zachowywało się poprawnie a po rozgrzaniu szarpało + efekt schodków. Jak już odbierze auto dostaniemy pełną relację razem z fotami (naprawde się postarał :good:). Na chwilę obecną wiem, że naprawa kosztowała go w granicach 4 tyś. To co wymieniono to:

- olej ATF (stwierdzono brak regularnej wymiany)

- filtry wewnętrzny i zewnętrzny (oba zawalone - konsekwencja w/w)

- wymiana uszczelnień i docisku przy wałku wejściowym

- wymiana łańucha napędzającego koła pasowe

Podejrzewam że usterkę usunięto przy pomocy jednego z powyższych "myślników" a z resztą popłynięto już kompleksowo. No nic, każdy chce zarobić ;) Najważniejsze żeby skrzynia zaczęła działac prawidłowo.

W zasadzie na jego i Twoim przypadku potwierdza się, że CVT w benzynie wykańcza praktycznie tylko nieprawidłowa eksploatacja i brak regularnej wymiany oleju ATF.

Maksymalny moment w jednostkach 1.8 waha się między 210Nm a 225Nm. Dla przykładu w 2.4 jest to 230Nm. Przy tych silnikach nie wystąpią problemy ze sterownikiem. Moment obrotowy jest na tyle niski, że drgania które przechodzą na skrzynię są o wiele mniejsze niż w jednostkach TDi - zatem dużo trudniej uszkodzić tu połączenia elektryczne, które to z kolei są najczęstrzą (jeśli nie jedyną) przyczyną uszkodzeń sterowników. Dlatego własnie w benzyniakach nie modyfikuje się skrzyni na 7 lamel. Wyjątkiem są tylko silniki 3.0 gdzie maksymalny moment zbliżył się już do tego występującego w TDi (dokładnie w jednostkach ASN i BBJ gdzie moment wynosił 300Nm). Dla przykładu w 1.9TDi AVF moment wynosi 310Nm - chociaż według tego co odkryłem ostatnio wychodzi na to, że jeśli do tego auta wpakowano multi to moment ze względów bezpieczeństwa został jeszcze dodatkowo obniżony do ok. 280Nm (czyli prawie jak AWX - zresztą wykres mocy i momentu mojego auta przypomina go bardziej niż ten z AVF).

Co dalej? Poczekajmy aż Czaki ogarnie temat (rozmawiałem z nim dzisiaj i ma "trochę" na głowie :(). Powinien odezwać się w poniedziałek. Przekonamy się czy usterka rzeczywiście została usunięta - jeśli tak to wtedy z czystym sumieniem wyślemy Cie do Sserwis ;)

Modyfikacje które przeszła ta skrzynia to dodanie trybu sport i zmiana pompy hydraulicznej od rocznika modelowego 2004 (czyli od czerwca 2003 chociaz katalog wskazuje na to że nawet od kwietnia). Oprócz tego od 2005 roku (po zakończeniu produkcji B6) w ramach akcji serwisowej w Niemczech (żeby było śmieszniej - nie wszędzie i nie w każdym przypadku) wymieniano komplet lamel z 6 na 7 (ale to jak już napisałem wcześniej miało miejsce tylko w przypadku jednostek z wysokim momentem obrotowym). Oprócz tego stale poprawiano oprogramowanie skrzyni.

BTW - które uszczelki wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wżuć cos na temat cen i gdzie robisz, warto u sopy ma juz soft do twojej skrzyni przetestowany u mnie, bo mechanika mechanika , ale to oprogramowanie niszczy skrzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moja skrzynia, podczas jazdy usłyszałem dziwny trzask i autko straciło biegi skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny. po zgaszeniu i odpalaniu auta moge lewarkiem zmieniac biegi z pozycj R N D oraz na + i - ale nie ma zadnej reakcji czy to oznacza najgorsze??? mam na mysli tutaj walniety łancuch w skrzyni prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...