bigfoot Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Prosze o wytlumaczenie czym sa i do czego sluza elementy z zalaczonego rysunku: (14) i (25) oraz komentarz odnosnie mojego rozumienia elementu (11). Wydaje mi sie, ze (11) to Bleeder Valve, innymi slowy PCV valve - Positive Crankcase Ventilation. Sluzy do odprowadzania nadmiaru gazow ze skrzyni korbowej, ktore minimalnie dostaja sie zawsze przez nieszczelnosci z komor spalania (m.in. z nieidealnego dopasowania pierscieni miedzy tlokiem a cylindrem). Nadmiar gazow odprowadzany jest do glownego kanalu ssacego (10) i tym samym jest ponownie spalany w nastepnych cyklach pracy silnika. Mam racje? Czym jest (14) i (25)? Do czego sluza? Tak naprawde nie potrafie nawet u siebie zlokalizowac (25), gdzie i jak jest ona podlaczona? I ostatnie pytanie - czy powyzsze elementy wplywaja na odme i gdzie ona sie znajduje. silnik ALT 2.0 benzyna Pozdrawiam, Bigfoot
wojtek26 Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Tutaj na rysunku masz pokaze 2 opcje nr.14 lub nr.25 zalezy od silnika. Jest to tzw. separator majacy na celu odseparowanie drobin oleju od opar wydostajacych sie skrzyni korbowej, gdyby nie było tego elementu to cały układ ssacy zabrudzony byłby olejem.
aramir Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 14 -to tzw. odma ... w twojej wersji silnika, czyli ALT musi być w nienagannym stanie ...
bigfoot Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 Aramir - dlaczego w 'nienagannym stanie'? Tzn jasne, ze tak jak wszystkie elementy powinny byc w nienagannym stanie - czym jednak moze sie objawiac zaniedbanie w dokladnie tej kwesti? Cisnienia w odmie nie sa wysokie - swiadczy o tym chocby sposob mocowan - na wcisk, bez opasek zasiskowych. Caly czas mnie jednak zastanawia co znajduje sie w dolnej czesci zgrubienia, w tej jakby 'gruszcze' odmy. Co tam jest? I dodatkowo, czy w silniku ALT jest cos takiego jak filtr odmy, taki jak w innych silnikach? Zerknij w linki ponizej - tam jest zdjecie walcowego filtra z metalowej siatki - czy w ALT tez gdzies takowy jest? http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8153.0.html;highlight=odmy http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4ad50af9c56064ae Czy wymiana odmy w ALT moze sie obyc bez demontazu innych elementow? Z gory dzieki z odpowiedzi, BF
agoonzo Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Caly czas mnie jednak zastanawia co znajduje sie w dolnej czesci zgrubienia, w tej jakby 'gruszcze' odmy. Co tam jest? nic tam nie ma,gruszka jest pusta w środku wiem,bo kupiłem odmę i teraz leży w garażu i czeka na zamontowanie,ale chyba niepredko to zrobię...
bigfoot Opublikowano 24 Listopada 2009 Autor Opublikowano 24 Listopada 2009 Da sie ja zamontowac bez demontazu innych czesci?
agoonzo Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Da sie ja zamontowac bez demontazu innych czesci? niestety nie,dlatego ja sobie na razie darowałem,zrobię to przy okazji jakiejś naprawy przy silniku. odmę można wymienić odkręcając kolektor lub alternator
aramir Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 pewnie że się da !!!!!!!!!!!! .... ostatecznie odepnij tylko wtyczkę od alternatora .. troche sprytu i w 10min masz zainstalowaną odmę ... proponuje jak zwykle również wymienić czwórnik (tuż przed odmą) jest w nim jakiś zawór który lubi sie przycinać... [br]Dopisany: 25 Listopad 2009, 12:02_________________________________________________a i obowiązkowe opaski przy czwórniku !!!
agoonzo Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 pewnie że się da !!!!!!!!!!!! .... ostatecznie odepnij tylko wtyczkę od alternatora .. troche sprytu i w 10min masz zainstalowaną odmę ... proponuje jak zwykle również wymienić czwórnik (tuż przed odmą) jest w nim jakiś zawór który lubi sie przycinać... a ja myślałem,że trzeba alternator odkręcić,ale jeśli tylko wtyczkę,to może w końcu sie do tego zabiorę
aramir Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 trochę cierpliwości i sobie poradzisz.... a i uważaj, aby nie spadła ci ta zapinka od dolnej części odmy(tzw. gruszka)... inaczej zdejmowanie dolnej osłony silnika
bigfoot Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Opublikowano 26 Listopada 2009 Odnosnie opasek przy czworniku: z czterech wejsc do niego tylko jedno (prawe patrzac na wprost) jest konkretnie zacisniete fabrycznie opaska. Lewe zapiete jest klipsem, natomiast dwa pozostale to tylko wcisk. I stad pytanie - Audi fabrycznie opasek tam nie dalo (nie ma ich tez na rysunku z ETKI) - dac osobne opaski mimo wszytko? BF
aramir Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 przede wszystkim sprawdź szczelność ... Jeśli nic nie wcieka to znaczy ze jet oki ... Ale zwykle coś przepuszcza i dlatego stosuje sie opaski ... [br]Dopisany: 27 Listopad 2009, 13:35_________________________________________________Dla wszystkich z silnikiem ALT obowiązkowa lektura, aby uniknąć niepotrzebnych wpadek z olejem i układem odpowietrzania: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_zapalajaca_sie_kontrolka_poziomu_oleju-t72049.0.html cierpliwie przeczytać do końca ... [br]Dopisany: 01 Grudzień 2009, 09:11_________________________________________________co do opasek jest w powyższym linku dokładnie wyjaśnione dlaczego warto ...!!!!
meidzer Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 A co do wymiany odmy, to oczywiście sie ją da wymienić bez jakiegokolwiek demontarzu . Wystarczy tylko wypiąć wtyczkę od alternatora. Wiem bo sam wyjmowałem odmę. Jakieś 10 min roboty. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się