Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Co to sa za elementy - pomoc w zrozumieniu obrazka


bigfoot

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o wytlumaczenie czym sa i do czego sluza elementy z zalaczonego rysunku: (14) i (25) oraz komentarz odnosnie mojego rozumienia elementu (11).

Wydaje mi sie, ze (11) to Bleeder Valve, innymi slowy PCV valve - Positive Crankcase Ventilation. Sluzy do odprowadzania nadmiaru gazow ze skrzyni korbowej, ktore minimalnie dostaja sie zawsze przez nieszczelnosci z komor spalania (m.in. z nieidealnego dopasowania pierscieni miedzy tlokiem a cylindrem). Nadmiar gazow odprowadzany jest do glownego kanalu ssacego (10) i tym samym jest ponownie spalany w nastepnych cyklach pracy silnika. Mam racje?

Czym jest (14) i (25)? Do czego sluza? Tak naprawde nie potrafie nawet u siebie zlokalizowac (25), gdzie i jak jest ona podlaczona?

I ostatnie pytanie - czy powyzsze elementy wplywaja na odme i gdzie ona sie znajduje.

silnik ALT 2.0 benzyna

Pozdrawiam,

Bigfoot

1eMoiJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj na rysunku masz pokaze 2 opcje nr.14 lub nr.25 zalezy od silnika. Jest to tzw. separator majacy na celu odseparowanie drobin oleju od opar wydostajacych sie skrzyni korbowej, gdyby nie było tego elementu to cały układ ssacy zabrudzony byłby olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 -to tzw. odma ... w twojej wersji silnika, czyli ALT musi być w nienagannym stanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aramir - dlaczego w 'nienagannym stanie'? Tzn jasne, ze tak jak wszystkie elementy powinny byc w nienagannym stanie - czym jednak moze sie objawiac zaniedbanie w dokladnie tej kwesti?

Cisnienia w odmie nie sa wysokie - swiadczy o tym chocby sposob mocowan - na wcisk, bez opasek zasiskowych. Caly czas mnie jednak zastanawia co znajduje sie w dolnej czesci zgrubienia, w tej jakby 'gruszcze' odmy. Co tam jest?

I dodatkowo, czy w silniku ALT jest cos takiego jak filtr odmy, taki jak w innych silnikach? Zerknij w linki ponizej - tam jest zdjecie walcowego filtra z metalowej siatki - czy w ALT tez gdzies takowy jest?

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8153.0.html;highlight=odmy

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4ad50af9c56064ae

Czy wymiana odmy w ALT moze sie obyc bez demontazu innych elementow?

Z gory dzieki z odpowiedzi,

BF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas mnie jednak zastanawia co znajduje sie w dolnej czesci zgrubienia, w tej jakby 'gruszcze' odmy. Co tam jest?

nic tam nie ma,gruszka jest pusta w środku :) wiem,bo kupiłem odmę i teraz leży w garażu i czeka na zamontowanie,ale chyba niepredko to zrobię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie ja zamontowac bez demontazu innych czesci?

niestety nie,dlatego ja sobie na razie darowałem,zrobię to przy okazji jakiejś naprawy przy silniku.

odmę można wymienić odkręcając kolektor lub alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że się da !!!!!!!!!!!! ....

ostatecznie odepnij tylko wtyczkę od alternatora ..

troche sprytu i w 10min masz zainstalowaną odmę ...

proponuje jak zwykle również wymienić czwórnik (tuż przed odmą) jest w nim jakiś zawór który lubi sie przycinać...

[br]Dopisany: 25 Listopad 2009, 12:02_________________________________________________a i obowiązkowe opaski przy czwórniku !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie że się da !!!!!!!!!!!! ....

ostatecznie odepnij tylko wtyczkę od alternatora ..

troche sprytu i w 10min masz zainstalowaną odmę ...

proponuje jak zwykle również wymienić czwórnik (tuż przed odmą) jest w nim jakiś zawór który lubi sie przycinać...

a ja myślałem,że trzeba alternator odkręcić,ale jeśli tylko wtyczkę,to może w końcu sie do tego zabiorę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę cierpliwości i sobie poradzisz....

a i uważaj, aby nie spadła ci ta zapinka od dolnej części odmy(tzw. gruszka)...

inaczej zdejmowanie dolnej osłony silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie opasek przy czworniku: z czterech wejsc do niego tylko jedno (prawe patrzac na wprost) jest konkretnie zacisniete fabrycznie opaska. Lewe zapiete jest klipsem, natomiast dwa pozostale to tylko wcisk. I stad pytanie - Audi fabrycznie opasek tam nie dalo (nie ma ich tez na rysunku z ETKI) - dac osobne opaski mimo wszytko?

BF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim sprawdź szczelność ...

Jeśli nic nie wcieka to znaczy ze jet oki ...

Ale zwykle coś przepuszcza i dlatego stosuje sie opaski ...

[br]Dopisany: 27 Listopad 2009, 13:35_________________________________________________Dla wszystkich z silnikiem ALT obowiązkowa lektura,

aby uniknąć niepotrzebnych wpadek z olejem i układem odpowietrzania:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_zapalajaca_sie_kontrolka_poziomu_oleju-t72049.0.html

cierpliwie przeczytać do końca ... :hi:[br]Dopisany: 01 Grudzień 2009, 09:11_________________________________________________co do opasek jest w powyższym linku dokładnie wyjaśnione dlaczego warto ...!!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...