fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 siema.. potrzebuje pomocy mam sprezyny tylne (kolory: niebieski pomarańczowy) o nr. etka 8E0 511 115 DQ MOŻECIE POWIEDZIEĆ DO JAKIEJ WERSJI NADWOZIA I JAKIEJ WESJI SILNIKOWEJ PASUJĄ ?
spetsnaz Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 do każdego A4 z zawieszeniem sportowym od 2001, łącznie z RS`em. Zakres ciężaru dla osi tylnej: 655-685 więc to raczej nie 1BV
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 ja mam avanta 2,0TDI..wiec chyba powinno byc okey.. . jest to sprezyna z zawieszenia 1BE czy 1BV ? akutalnie mam zawieszenie 1BA. Spręzyny tylne z kolorami biały rózowy rózowy różowy i wg tabeli zamieszczonej na forum maja Weight Range = 9 a te spręzyny (niebieski pomarańczowy) mają Weight Range = 14 [br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 20:57_________________________________________________sprezyny te wyjęte były z s-line kupionego u Niemieckiego dealera. Mam do nich amorytyzatory z nr. etka 8E0 513 036 G
spetsnaz Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 wg ETKI są to również sprężyny 1BA
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 wg ETKI są to również sprężyny 1BA jak wyjąłem swoje zwykle i porównałem je to moja oryginalna jest duzo wyższa i cieńsza. Wiec mozliwe ze ta jest z 1BE/1BV ;/
spetsnaz Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 sprezyna z zawieszenia 1BE czy 1BV ? akutalnie mam zawieszenie 1BA. Spręzyny tylne z kolorami biały rózowy rózowy różowy i wg tabeli zamieszczonej na forum maja Weight Range = 9 a te spręzyny (niebieski pomarańczowy) mają Weight Range = 14 [br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 20:57_________________________________________________sprezyny te wyjęte były z s-line kupionego u Niemieckiego dealera. Mam do nich amorytyzatory z nr. etka 8E0 513 036 G To są amorki 1BV
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 a czy mozesz jakies sprawdzic czy te sprezyny są do Avanta zwyklego czy Avanta quttrooo czy moze sedana... PS. ja zamontowałem ten komplecik na tył, zrobiłem 10km ale autko jakoś wcale mi nie siadło, możliwe ze ułoży sie np po 100km ?
spetsnaz Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/rozne/SiA.pdf
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 ja wiem o tej tabelce... i pisalem juz w poscie na temat weight range... ale w tej tabelce nie jest napisane ktore są do Avanta a które do Sedana ani ktore sa do FWD czy Quattro ;/
variocustoms Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 fotograf, nie wypowiem się na temat seryjnego zawiasu, nie mam etki, ale sprężyny powinny siąść po ok 10-50 km, ja tak miałem jak założyłem nowego gwinta Teina, zaraz po zamontowaniu niby nie tak nisko jak chciałem ale pośmigałem trochę i tył siadł, przód raczej został. Jak by nie było to sprawdź miarką od nadkola do ziemi a nie wizualnie ew. między oponą a nadkolem. Często jest tak, że obniżenie podane w - przez producenta jest podane w mm na - na wahaczu a nie na końcu dźwigni, więc -20 mm na wahaczu może być - 40 na oponie i odwrotnie - 20 na oponie daje - 0,5 na wahaczu. Jak zawias jest w miarę nowy to nie siądzie za bardzo i nie tak szybko.[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 22:11_________________________________________________Aaa, nie zapomnij o geometrii i zbieżności, powinienieś mieć przód/tył od 0,5 do 1 st w pozytywie wtedy będzie git, stara szkoła czyli przód w negatywie w wielowahaczowym się nie sprawdza a nawet obciąża elementy zawiasu
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 zawias jest po 400km przebiegu... wiec jest nowy... mam nadzieje ze sie ułozy.. jutro zmieniam przod i jade na geomterie bo sam nie jestem w stanie jej ustawić. Wiec tak jak pisałem te nowe sprezyny są grubsze i nizsze wizualnie po wyjeciu (mówie o tylnych). Na oryginalnym zawiasie od nadkola do ziemi mialem 66,3cm a po 10km mam 67cm. Wiec jeszcze nic mi nie siadło. Mam nadzieje ze to sie zmieni. wiec mam powiedziec aby mi ustawili przód i tył w pozytywie w zakresie od 0.5 do 1 stopnia .. TAK ???
spetsnaz Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Rozróżnisz to prędzej po amortyzatorze a nie sprężynie, sama sprężyna była montowana w sedanach i avantach Q i FWD również w Cabrio i RS. Amortyzatory były montowane w A4 B7 (sedan/avant, Q/FWD)
variocustoms Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Dokladnie fotograf tak jak napisalem
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 Rozróżnisz to prędzej po amortyzatorze a nie sprężynie, sama sprężyna była montowana w sedanach i avantach Q i FWD również w Cabrio i RS. Amortyzatory były montowane w A4 B7 (sedan/avant, Q/FWD) troszke nie bardzo rozumiem... mozesz troszke jasniej ;/ [br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 22:28_________________________________________________ fotograf, nie wypowiem się na temat seryjnego zawiasu, nie mam etki, ale sprężyny powinny siąść po ok 10-50 km, ja tak miałem jak założyłem nowego gwinta Teina, zaraz po zamontowaniu niby nie tak nisko jak chciałem ale pośmigałem trochę i tył siadł, przód raczej został. Jak by nie było to sprawdź miarką od nadkola do ziemi a nie wizualnie ew. między oponą a nadkolem. Często jest tak, że obniżenie podane w - przez producenta jest podane w mm na - na wahaczu a nie na końcu dźwigni, więc -20 mm na wahaczu może być - 40 na oponie i odwrotnie - 20 na oponie daje - 0,5 na wahaczu. Jak zawias jest w miarę nowy to nie siądzie za bardzo i nie tak szybko.[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 22:11_________________________________________________Aaa, nie zapomnij o geometrii i zbieżności, powinienieś mieć przód/tył od 0,5 do 1 st w pozytywie wtedy będzie git, stara szkoła czyli przód w negatywie w wielowahaczowym się nie sprawdza a nawet obciąża elementy zawiasu dzieki za wyjasnienie... pozdrawiam
variocustoms Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Chodzi o to, że bazą jest amorek a nie sprężyna, ta sama sprężyna może być montowana do każdego typu napędu a amorek już nie, dużo zależy też od wersji silnikowej i obciążenia na przedniej i tylnej osi
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 rozumiem po czesci ale od wyskosci auta chyba bardziej zalezy sprezyna;/ ? Czy sie myle PS.. przeciez dla samego obnizenia auta zmieniaja tylko sprezyny ;/
variocustoms Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Co do wysokości to głównie sprężyna a co do nośności to amorek, on tłumi większość wahań, ale jak sprężyna krótsza o -40 i dalej to amorek musi być krótszy i bardziej twardy
spetsnaz Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 podany numer amorka jest od avanta quattro z zawieszeniem 1BV.
fotograf87 Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Opublikowano 23 Listopada 2009 podany numer amorka jest od avanta quattro z zawieszeniem 1BV. Czy jestes w 100% pewien ze jest od quattro ? PS. czy ktos moze jeszcze zerknąc w ETKE i na 100% potwierdzić ze amorek 8E0 513 036 G jest do wersji Avant Quattro ?
spetsnaz Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 8E0 513 036 G Amorek występował w zawieszeniu 1BV, w opisie zawieszenia jest adnotacja Quattro Design. W Etce występuje jednak również w ośce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się