Jump to content

Potrzebna pomoc ... do jakiej wersji te sprezyny - 1BV ?


fotograf87
 Share

Recommended Posts

siema.. potrzebuje pomocy

mam sprezyny tylne (kolory: niebieski pomarańczowy) o nr. etka 8E0 511 115 DQ

MOŻECIE POWIEDZIEĆ DO JAKIEJ WERSJI NADWOZIA I JAKIEJ WESJI SILNIKOWEJ PASUJĄ ?

Link to comment
Share on other sites

do każdego A4 z zawieszeniem sportowym od 2001, łącznie z RS`em. Zakres ciężaru dla osi tylnej: 655-685 więc to raczej nie 1BV

Link to comment
Share on other sites

ja mam avanta 2,0TDI..wiec chyba powinno byc okey.. . jest to sprezyna z zawieszenia 1BE czy 1BV ? akutalnie mam zawieszenie 1BA. Spręzyny tylne z kolorami biały rózowy rózowy różowy i wg tabeli zamieszczonej na forum maja Weight Range = 9 a te spręzyny (niebieski pomarańczowy) mają Weight Range = 14

[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 20:57_________________________________________________sprezyny te wyjęte były z s-line kupionego u Niemieckiego dealera.

Mam do nich amorytyzatory z nr. etka 8E0 513 036 G

Link to comment
Share on other sites

wg ETKI są to również sprężyny 1BA

jak wyjąłem swoje zwykle i porównałem je to moja oryginalna jest duzo wyższa i cieńsza. Wiec mozliwe ze ta jest z 1BE/1BV ;/

Link to comment
Share on other sites

sprezyna z zawieszenia 1BE czy 1BV ? akutalnie mam zawieszenie 1BA. Spręzyny tylne z kolorami biały rózowy rózowy różowy i wg tabeli zamieszczonej na forum maja Weight Range = 9 a te spręzyny (niebieski pomarańczowy) mają Weight Range = 14

[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 20:57_________________________________________________sprezyny te wyjęte były z s-line kupionego u Niemieckiego dealera.

Mam do nich amorytyzatory z nr. etka 8E0 513 036 G

To są amorki 1BV

Link to comment
Share on other sites

a czy mozesz jakies sprawdzic czy te sprezyny są do Avanta zwyklego czy Avanta quttrooo czy moze sedana...

PS. ja zamontowałem ten komplecik na tył, zrobiłem 10km ale autko jakoś wcale mi nie siadło, możliwe ze ułoży sie np po 100km ?

Link to comment
Share on other sites

ja wiem o tej tabelce... i pisalem juz w poscie na temat weight range... ale w tej tabelce nie jest napisane ktore są do Avanta a które do Sedana ani ktore sa do FWD czy Quattro ;/

Link to comment
Share on other sites

fotograf, nie wypowiem się na temat seryjnego zawiasu, nie mam etki, ale sprężyny powinny siąść po ok 10-50 km, ja tak miałem jak założyłem nowego gwinta Teina, zaraz po zamontowaniu niby nie tak nisko jak chciałem ale pośmigałem trochę i tył siadł, przód raczej został. Jak by nie było to sprawdź miarką od nadkola do ziemi a nie wizualnie ew. między oponą a nadkolem. Często jest tak, że obniżenie podane w - przez producenta jest podane w mm na - na wahaczu a nie na końcu dźwigni, więc -20 mm na wahaczu może być - 40 na oponie i odwrotnie - 20 na oponie daje - 0,5 na wahaczu. Jak zawias jest w miarę nowy to nie siądzie za bardzo i nie tak szybko.[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 22:11_________________________________________________Aaa, nie zapomnij o geometrii i zbieżności, powinienieś mieć przód/tył od 0,5 do 1 st w pozytywie :) wtedy będzie git, stara szkoła czyli przód w negatywie w wielowahaczowym się nie sprawdza a nawet obciąża elementy zawiasu

Link to comment
Share on other sites

zawias jest po 400km przebiegu... wiec jest nowy... mam nadzieje ze sie ułozy.. jutro zmieniam przod i jade na geomterie bo sam nie jestem w stanie jej ustawić. Wiec tak jak pisałem te nowe sprezyny są grubsze i nizsze wizualnie po wyjeciu (mówie o tylnych). Na oryginalnym zawiasie od nadkola do ziemi mialem 66,3cm a po 10km mam 67cm. Wiec jeszcze nic mi nie siadło. Mam nadzieje ze to sie zmieni. :slina:

wiec mam powiedziec aby mi ustawili przód i tył w pozytywie w zakresie od 0.5 do 1 stopnia .. TAK ???

Link to comment
Share on other sites

Rozróżnisz to prędzej po amortyzatorze a nie sprężynie, sama sprężyna była montowana w sedanach i avantach Q i FWD również w Cabrio i RS.

Amortyzatory były montowane w A4 B7 (sedan/avant, Q/FWD)

Link to comment
Share on other sites

Rozróżnisz to prędzej po amortyzatorze a nie sprężynie, sama sprężyna była montowana w sedanach i avantach Q i FWD również w Cabrio i RS.

Amortyzatory były montowane w A4 B7 (sedan/avant, Q/FWD)

troszke nie bardzo rozumiem... mozesz troszke jasniej ;/ [br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 22:28_________________________________________________

fotograf, nie wypowiem się na temat seryjnego zawiasu, nie mam etki, ale sprężyny powinny siąść po ok 10-50 km, ja tak miałem jak założyłem nowego gwinta Teina, zaraz po zamontowaniu niby nie tak nisko jak chciałem ale pośmigałem trochę i tył siadł, przód raczej został. Jak by nie było to sprawdź miarką od nadkola do ziemi a nie wizualnie ew. między oponą a nadkolem. Często jest tak, że obniżenie podane w - przez producenta jest podane w mm na - na wahaczu a nie na końcu dźwigni, więc -20 mm na wahaczu może być - 40 na oponie i odwrotnie - 20 na oponie daje - 0,5 na wahaczu. Jak zawias jest w miarę nowy to nie siądzie za bardzo i nie tak szybko.[br]Dopisany: 23 Listopad 2009, 22:11_________________________________________________Aaa, nie zapomnij o geometrii i zbieżności, powinienieś mieć przód/tył od 0,5 do 1 st w pozytywie :) wtedy będzie git, stara szkoła czyli przód w negatywie w wielowahaczowym się nie sprawdza a nawet obciąża elementy zawiasu

dzieki za wyjasnienie... pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o to, że bazą jest amorek a nie sprężyna, ta sama sprężyna może być montowana do każdego typu napędu a amorek już nie, dużo zależy też od wersji silnikowej i obciążenia na przedniej i tylnej osi :)

Link to comment
Share on other sites

rozumiem po czesci :) ale od wyskosci auta chyba bardziej zalezy sprezyna;/ ? Czy sie myle

PS.. przeciez dla samego obnizenia auta zmieniaja tylko sprezyny ;/

Link to comment
Share on other sites

Co do wysokości to głównie sprężyna a co do nośności to amorek, on tłumi większość wahań, ale jak sprężyna krótsza o -40 i dalej to amorek musi być krótszy i bardziej twardy

Link to comment
Share on other sites

podany numer amorka jest od avanta quattro z zawieszeniem 1BV.

Link to comment
Share on other sites

podany numer amorka jest od avanta quattro z zawieszeniem 1BV.

Czy jestes w 100% pewien ze jest od quattro ?

PS. czy ktos moze jeszcze zerknąc w ETKE i na 100% potwierdzić ze amorek 8E0 513 036 G jest do wersji Avant Quattro ?

Link to comment
Share on other sites

8E0 513 036 G

Amorek występował w zawieszeniu 1BV, w opisie zawieszenia jest adnotacja Quattro Design.

W Etce występuje jednak również w ośce.

Link to comment
Share on other sites

bo wlasnie ja mam oske... i sprzedajacy jest pewien ze ten zestaw jest z oski.. dlatego jak napisales ze tylko quattro to mnie zmartwilo troszke.... heheh

Link to comment
Share on other sites

podany numer amorka jest od avanta quattro z zawieszeniem 1BV.

I dodatkowa na 99% od wersji s-line.

Ja mam Q w avancie na zawiasie sportowym ale bez slina i oznaczenie zawiechy mam 1BE.

Mój siedzi przód 30 cm tył 33 cm mierząc od ziemi do szczeliny łączącej błotnik z listwą progową odpowiednio z przodu i z tyłu - i jest to poziom zawieszenia -20mm.

Link to comment
Share on other sites

mam juz założony komplet.... jesli chodzi o takie mierzenie jak kolega mystic.pl mowi to mam 30.5cm z przodu a tył aż 36cm... i wg mnie tyl jest jakis 1cm wyzej niz w zawieszeniu 1BA, wiec juz nie wiem o co chodzi, byc moze siądze jak pojezdze kilka dni ;/

Link to comment
Share on other sites

Poza oznaczeniem 1BV, mają one również oznaczenie 4P2, czyli podłoga załadowcza (tył wzmocniony)

Link to comment
Share on other sites

tył wzmocniony? hmmm ale mowisz o tym oznaczeniu dla sprezyn czy dla amorków ?

Dla amorków.

Link to comment
Share on other sites

wzmocniona tzn ze dopiero przy wiekszym obciazeniu bedzie siadac... ale po założeniu powinno wyglądać jak normlany s-line a nie jak allroad ;]

Link to comment
Share on other sites

a jak np do amorków 1BV załozyłbym spręzyny http://allegro.pl/item810787305_audi_a4_8e_avant_sprezyny_35_40_mm_od_fk_tuning.html to siadł by dobrze ?

dla powtówrzenia - przednie amorki to 8E0 413 031 CN

- tylne amorki to 8E0 513 036 G

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...