Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czyżby odma ?


k0za

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie oleju nalałem prawie do max poziomu. Po przejechaniu 7tys km mam trochę ponad pół na miarce. Nie jest to może jakiś wielki ubytek ale poczytałem trochę o problemach z odmą i przypomniało mi się, że u mnie cała ta zaznaczona rurka była w oleju. Jak również był usyfiony wąż wychodzący z turbo. Co z tym zrobić? Dostanę samą odmę do AJM ? A może odpiąć tą rurkę i poprowadzić pod auto a gruby wąż od turbo zaślepić? :naughty:

0f71ec685be54f4bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A może odpiąć tą rurkę i poprowadzić pod auto a gruby wąż od turbo zaślepić? :naughty:

tak tez zrob. (jakis OCT lub inne wynalazki)

Znam przypadki ze wymienili pokrywy zaw. i dalej lecial olej. (pokrywa nowa z AS0) Koledze w vw canndy 2 razy wymieniali poktywe w aso (przy 1 mniej oleju lecialo niz przy drugiej :decayed: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to coś słyszałem :)

Jaka jest przewaga tego rozwiązania nad bezczelnym poprowadzeniem odmy pod auto i zatkania dziury na wężu od turbo?

przewaga jest taka, że odma nadal krąży w zamkniętym obiegu spełniając normy ekologiczne a drugie rozwiązanie (to bezczelne) jest tańsze w wykonaniu (tylko koszt węża ogrodowego lub podobnego);

nie zatyka się węża "od turbo" tylko "do turbo" - prostuję bo jeszcze ktoś to może dosłownie zrozumieć i zatka sobie dolot powietrza doładowanego za turbiną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę odkopię, czy można samą odmę do AJM'a kupić , czy trzeba całą pokrywę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko w jakim celu całą pokrywę gdyż odma w pokrywie się nie zasyfia (info poparte doświadczeniem forumowiczów i moim własnym na 99%) a gdzieś czytałem, że producent każe ją wymieniać w całości - to teoria producenta i nie dziwię się bo gdybym sprzedawał pokrywy do silników TDI PD to też byłbym za ich wymianą i promował taką akcję :grin:. Jeśli już coś promuję na tym lub innym forum to rzeczy, które wymagają najmniej bolesnej ingerencji finansowej w auto a o to mnie chyba nikt nie pozwie do sądu - tak myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak się pytam bo te starsze modele miały wymienną odmę, czyli jak w moim się sączy z niej to wymiana nic nie da, znaczy się ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pokrywy zaworów nic nie da a dlaczego ? Bo silnik zużywa się w miarę jego eksploatacji więc z czasem coraz więcej gazów spalinowych przedostaje się do skrzyni korbowej i większa jest częstotliwość wydalania tych gazów odmą niż w silniku nowszym, mniej wyeksploatowanym. Im większa częstotliwość gromadzenia się gazów spalinowych w skrzyni korbowej tym odma więcej ich wyrzuca zaworem w pokrywie zaworów zabierając ze sobą drobinki chmury olejowej i tym więcej oleju dostaje się z odmy do dolotu. Ja mam nowszy typ silnika na pompie wtryskowej w Golfie niż te w A4 na pompie wtryskowej i zawór ciśnieniowy w pokrywie (ten czarny dysk) jest w 100% sprawny (membrana wewnętrzna nieuszkodzona a sprężyna jeszcze dobrze ją dociska). Kupując auto z przebiegiem 18 tyś. km dolot powietrza za odmą miałem praktycznie suchy. Im silnik miał większy przebieg tym tego filmu olejowego na ściankach rury dolotu powietrza do turbo było coraz więcej. Pojawiał się też praktycznie od razu po czyszczeniu rury z tego filmu olejowego. Jak myślicie - co dała by mi obecnie wymiana tego zaworu regulującego ciśnienie w skrzyni korbowej ? - Zupełnie nic a efekt więszej emisji oleju do dolotu i tak pozostanie. Więc po co wymieniać coś co działa sprawnie. Tu przydałby się szlif cylindrów i wymiana pierścieni tłokowych by zmniejszyć drastycznie emisję gazów z drobinami oleju do dolotu mimo, iż wartość ciśnienia sprężania w cylindrach mieści się w normie, by zminimalizować ilość oleju wydalanego odmą ale po co regenerować silnik skoro kompresja jest jeszcze OK - jeśli tylko dla zmniejszenia ilości oleju w odmie to jest to zabieg zupełnie nieopłacalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam takie pytanko, jak uszczelnić rurkę idącą od klawiatury w doł do tego grubego węża do turbiny? Bo cieknie mi olej z odmy na łączeniu, założyłem opaskę zaciskową ale bez rezultatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...