Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Problemy z katalizatorem


Gała
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam silniczek AJM (1.9 85kW) i mam mały kłopot. Auto kupiłem z 18000 przebiegiem i od samego początku coś dzwoniło z okolic rury wydechowej. Dokładnie chodzi o odcinek pomiędzy filtrem cząstek stałych a tłumikiem. Sprawe olałem. Wczoraj (niestety) pojawiły się dodatkowe dźwięki. Teraz to przypomina przytłumiony odgłos piaskowania blachy. Dźwięk pojawia się tylko powyżej 2000RPM i od ok. 50% mocy. Nie mogę dokładnie ustalić miejsca, ale wydaje mi się że to katalizator ( filtr cząstek stałych ).

Teraz kilka pytań:

Jeśli katalizator ma rdzeń ceramiczny- czy można bez większych problemów go usunąć ( sam rdzeń )?

Czy taka operacja ma jakieś negatywne skutki dla silnika (proszę pominąć negatywne skutki dla środowiska)?

Czy jeśli się zdecyduję na usunięcie rdzenia katalizatora- czy muszę kupić jakieś części ( uszczelki )?

Pozdrawiam

temat poprawiony

uzupełnij profil proszę

Link to comment
Share on other sites

Możesz śmiało usunąć wkład katalizatora , będzie troszkę inaczej gwizdał :wink: , żadnych dodatkowych części nie potrzeba , ale sam tego nie zrobisz bo trzeba odcinać rurę.

Link to comment
Share on other sites

Tu nie ma gdybania. Poporstu jedz z autem do tłumikarzy. Jednak nie zdawaj się całkowicie na ich opinię bo możesz trafić na takiego co chce kasę wyrwać, zatem odwiedz ze 3-ch. Jeśli odgłosy zanikają po przytrzymaniu rury z wydechu to układ jest zdrowy a wina leży po stronie plecionki (tłumika drgań), dodatkowo poduchy pod silnikiem też mogą być padnięte! Jedyne co może zepsuć sie w katalizatorze to poprostu sie zapcha, ewentualnie mechanicznie coś się wewnątrz oberwie ale po ostukaniu będzie to słychać. Zatem upewnij się że kat jest przypchany inaczej radzę nie ruszać. Jeśli masz oryginalny układ wydechowy to jedną z rur od środkowego wydechu trzeba w odpowiednim miejscu obciąć i kupujesz zamiennik, z końcowym łatwiej bo nic nie trzeba obcinać. Ale mało prawdopodobne że to tłumiki, w diesku są one bardzo trwałe, ale jeśli padł to najprędzej środkowy. A filtra cząstek stałych nie masz to wynalazek w nowych autach.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy w grę może chodzić rozwiązanie "oszczędnościowe' tj. usunięcie samego rdzenia i pozostawienie samej "puszki"? Kiedyś ćwiczyłem takie rozwiązanie w Roverze- tylko tam katalizator miał nieco inny kształt ( spłaszczony ). Kasa nie stanowi dużego problemu, tylko co oryginał to oryginał- wszystko pasuje.

Wybieram się do "tłumikarzy" w przyszłym tygodniu. Dam znać czy dziwne dźwięki ustąpiły.

Pozdr.

[br]Dopisany: 23 Maj 2007, 22:47 _________________________________________________Okazało się , że z wkładu katalizatora pozostała około 1/3 pierwotnej wielkości "kulka". Pozostawiłem samą puszkę, a wywaliłem to co zostało z wkładu. Nic nie brzęczy, moc wzrosła. :smiley:

Pozdrowiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...