Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z doborem świec żarowych


dziadek

Rekomendowane odpowiedzi

No ok kolego, ale nic nie wniosłeś do tematu tym wywodem chyba, ze aktualną cenę :facepalm: a kolega pytał wyraźnie czy zamiast krótszych świeczek może wsadzić długie co do tego to ja bym tego nie próbował bo coś to zmienili gdyby pasowały p&p to raczej w ETCE byłoby zapisane, że zmieniono na ten nr a nie jest tak i są 2 nr zależne od VIN-u, być może jest inaczej otwór poprowadzony pod innym kątem i wówczas świeca nie będzie pasować będzie za długa i co wtedy? Jak sprawdzisz to daj znać dla potomnych żeby nie próbowali tego samego :decayed: niech wypowiedzą się Ci co bardziej znają temat bo może nie mam racji i można zastosować taki myk :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czyli na razie dalej nie wiem jak postąpić z moim zamiarem, muszę gdzieś jakiegoś dobrego mechanika od audi/vw popytać czy może wie czy były różnice w budowie silnika AWX/AVF/AVB na przełomie lat 2001-2004 . Czy po prostu dlatego tak jest ze świecami że najpierw były krótsze świece potem dłuższe np. dlatego że krótsze 92 mm o wiele gorzej grzały i rozruch był bardziej utrudniony, zastosowali w późniejszych latach 97 mm, ale w VINie już tak zostało zakodowane jak było przy produkcji.

U producentów świec w 92 mm i 97 mm jest napisany pełny zakres roczników a nie że te od tego roku a tamte od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie w temacie już praktykowane dłuższe i nic się nie działo...

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-swiece-audi-4-symbol-boscha-beru-154370/index2.html#post1822812

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za ten temat, jednak szukajka nie zawsze wszystko znajdzie bo szukałem i nie znalazłem nic więcej, prócz tego tematu w którym napisałem.

Widzę że tam w temacie byli co niektórzy przeciwni wkładaniu 97 mm do starszych roczników od 2002 (chyba jakoś tak).

Ty martinus miałeś wtedy jaką aczwórkę i który rocznik? Jak z zalecanymi 92 mm to czy zakładałeś te dłuższe świece?

Ale w ogóle myślę że chyba konstrukcja silnika jest ta sama i nic nie powinno wadzić po włożeniu 97 mm. :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli do silnika AJM również można założyć dłuższe świeczki? Jeżeli nie przynosi to żadnych korzyści to trzeba zostać przy standardowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalnie nic się nie dzieje jak założysz dłuższe.

Ok. dzięki tak mi się też wydaje.

Czyli do silnika AJM również można założyć dłuższe świeczki? Jeżeli nie przynosi to żadnych korzyści to trzeba zostać przy standardowych.

No w tamtym temacie który wysłał martinus, można przeczytać że do AJM ktoś zakładał te dłuższe.

A według mnie korzyści przynosi duże, komora spalania jest lepiej rozgrzewana przez dłuższe świece, dlatego rozruch przy niskich temperaturach jest o wiele szybszy, dzięki temu mniej kręcisz i oszczędzasz energię z akumulatora. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak się myliłem, teraz trzeba odważnego aby wypróbował to na swoim silniku:naughty: swoją drogą dziwne, że w etce nie ma adnotacji o zastąpieniu świec innymi bo skoro to możliwe to po co jeszcze pchać krótsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...