gadi Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Znowu padł mi napinacz paska alternatora który wymieniałem rok temu (podróbka) i poszarpało mi pasek. Zmieniłem na nowy firmy RUVILLE, ale podczas wymiany sprawdziłem że sprzęgiełko alternatora obracając ręcznie zatrzymuje się natychmiast (chyba padło) Po założeniu paska i uruchomieniu silnika napinacz cały czas mocno drży. Postanowiłem poszukać nowego sprzęgiełka, ale mam problem ze znalezieniem odpowiedniego. AUDI A4 1,9 TDI 110 KM AFN z 1996 roku, alternator BOSCH 0125515003 (audi 028903028) NC-14V 70-120A Sprzęgiełko F-225653.8 Wszędzie są sprzęgiełka do tego modelu, ale o innych numerach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Kolego w dziale sprzedaj klubowicz ma do sprzedania nimy z roczniak 2001 ale wydaje mi sie ze powinno podejsc popytaj sie bo ci gwarancji niedaje. http://www.a4-klub.pl/smf/all_kolo_pasowe_alternatora_tdi-t108734.0.html mam taki sam silnik jak ty i te kolo mam u siebie zalatwil mi kolega i praktycznie tez mowil ze podejdzie do boscha z roku 2000 wziolem je i zapasilo wszystko dziala a tez wymienilem gdy mi pasek poszarpalo ja niemialem problemu ze znalezieniem....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Ciekawe czy będzie pasowało, bo na tej aukcji podane są alternatory ale o innych numerach http://www.allegro.pl/item841498392_kolo_pasowe_z_wolnobiegiem_alternator_a_audi_vw.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldi Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Moja rada też niedawno wymieniałem sprzęgiełko idz do sklepu w którym się zaopatrujesz podaj numer VIN i mają ci po numerze dobrać sprzęgiełko są dwa rodzaje jedno kosztuje 140 zł drugie 250 zł oczywiście tylko INA może być w innym opakowaniu ja akurat miałem to droższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m1chal Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 http://rapidshare.com/files/326287135/sprzegielkaalt.pdf.html tu masz katalog sprzegiełek alternatora tylko pomyliłes numer Boscha, powinien być 0123515003 ten numer audi jest dobry wiec numer INA masz 535 0004 10 mam taki sam alternator i jakies 2 tygodnie temu dowiadywałem sie u sprzedawców z allegro jaki jest koszt tego sprzęgiełka... 245zł najtaniej + wysyłka ale popytaj u siebie w okolicach tam gdzie renegerują alternatory i rozruszniki. u mnie w takim sklepie koszt 250zł[br]Dopisany: 26 Grudzień 2009, 23:00_________________________________________________ Ciekawe czy będzie pasowało, bo na tej aukcji podane są alternatory ale o innych numerach http://www.allegro.pl/item841498392_kolo_pasowe_z_wolnobiegiem_alternator_a_audi_vw.html one niby tak samo wyglądają, ale różnią się wymiarami i są to niewielkie różnice, w tamtym katalogu jest wszystko opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 No tak pomyliłem numer alternatora, powinien być 0123515003[br]Dopisany: 27 Grudzień 2009, 05:15_________________________________________________Znalazłem taki sklep Podają że takie sprzęgiełko będzie pasowało http://rozrusznik.eu/kolo-sprzeglowe-230083fw-p-723.html[br]Dopisany: 27 Grudzień 2009, 21:00_________________________________________________Jak wymienić sprzęgiełko alternatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldi Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_nierownomierne_cwierkanie_silnika_po_porannym_odpaleniu-t103190.0.html;msg1194144;topicseen;highlight,sprz%C4%99gie%C5%82ko+alternatora#msg1194144 tu masz trochę w tym temacie jednym słowem bez specjalnego klucza się nie obędzie lub klucz pnęumatyczny tak jak pisałem w tym temacie ja musiałem zespawać swoje sprzęgiełko bo za cholerę klucz pnęumatyczny nie mógł poluzować śruby aha jak dasz alternator do elektryka to za 30 zł ci je odkręci i przykręci nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Kolego GADI masz jakis swoj znajomy warsztat,kolege. Wyciagaj altka najwarzniejszy ten wlasnie kluczyk do odkrecenia a tak to pujdzie lekko ..... http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t91638.0.html;highlight=klucz+do+alternatora Tu masz link jak kolega kluk=bowy pzreprowadzil operacje altka,ciebie interesuje wymiana sprzegielka a u niego na stronce jest fotka tego klucza jak nie bedziesz mial jak go zalatwic to se kup na allegro lub popytaj u siebie w sklepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldi Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 a po co ma kupować klucz za 70 zł czy więcej jak elektryk za wymianie bierze 30 zł tylko trzeba alternator przynieść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Nie no jasne! Ale ja wolalem sobie to sam zrobic! Klucz do altka kupi za 35zl.!!! I satyswakcja ze samemu se nawet drobna rzecz zrobi.......ale to ja.Chyba ze kolega sie niechce brudzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Czy da się wymieńić sprzęgiełko bez wyciągania alternatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audi.wielun Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Można wymienić bez wyciągania na stół,trzeba mieć tylko klucz o którym wcześniej mowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Tak mozna ale jak kluczem nie pujdzie to :gwizdanie: jedynie pneumat a tu juz trzeba delikfenta na stół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 No i po robocie Alternator udało się wyciągnąć bez odkręcania wiatraka. Z lewej strony w mocowaniu alternatora jest takie wycięcie i nie trzeba całkiem wyciągać śruby, tylko trzeba okręcić i poszarpać na wszystkie strony alternator i wtedy wyjdzie. Stare sprzęgiełko na alternatorze wkręciłem w imadło i kluczem z torxem udało się odkręcić. Przykręciłem natomiast tym specjalnym kluczem i kontrowałem torxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 No i Gratuluje !!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Dziękuje za pomoc i życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frimuś Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Dzieki i wzajemnie !!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Panowie jest jakiś prosty sposób dający 100% pewność, żeby sprawdzić czy sprzęgiełko się wysrało ? Mam objawy takie że na zimnym pasek mi świergoli, jak pada deszcz a auto stoi to po odpaleniu nie mam ładowania do puki nie dodam gazu, trochę mi szarpie napinaczem, ale jeszcze bez tragedii. Pasek nowy po jakichś 6000 km, contitecha, wygląda ok, nie podcięty. Pytam bo u mnie jest niestety najdroższe sprzęgiełko które kosztuje jakieś 250 zł i jeżeli to ono, to raczej będę wstawiał nowy altek (350 na allegro). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gadi Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Podczas gaszenia silnika trzeba zobaczyć czy wirnik alternatora zatrzyma się obrazu, czy wykona jeszcze jakieś 0,5 obrotu względem zatrzymanego paska i sprzęgiełka. Najlepiej jak robią to 2 osoby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audi.wielun Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jak padnie sprzęgiełko altelnatora będzie szarpać paskiem na wolnych obrotach,najlepiej go wyciągnąć,wymienić rolkę i nie zapomnieć o łożyskach i szczotkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się