Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Czy to sonda a może coś innego


zaku2_88

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj to już z tego wszystkiego zasołem :)

Ale już odpisuje

Te nie do przepustnicy bo już sprawdziłem

A silnik po odłączeniu trzyma wolne obroty dużo lepiej i czasy wtrysku się zmniejszają i znika efekt zalewania silnika (te pływające obroty) jeszcze dodam, że wydaję mi się jakby te objawy dotkneły moje autko po wymianie łańcuszka rozrządu i napinacza ale to chyba nie ma wpływu na takie zachowanie silnika?

Co do przepływki to się zgadza i jest tego trochę na allegro (używanych oryginałów) bo nowa to troszkę za drogo :confused4: tym bardziej jak wcześniej wspomniałem będę miał chyba dwu masa do wymiany :(

Na sądzie czy to w czasie jazdy czy po odpuszczeniu pedału gazu to nie pokazuje zero chyba nic się nawet nie zmienia .

Skoro mówisz, że sonda w gazie (Stag 300) nie działa to jak ma się do niego przepływka ?[br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 08:33_________________________________________________Obroty falują w małym przedziale tak miedzy 800 a 900 z tym , że widać po silniku, że ma takie wachania w pracy co czuć w samochodzie.

przepustnica wymontowana i wyczyszczona na błysk nitro. Ale dalej to samo :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przepływek to te będą pasować (zamienniki):

http://www.allegro.pl/item871359393_przeplywomierz_powietrza_audi_a4_a6_sharan_golf.html

http://www.allegro.pl/item856067865_przeplywomierz_audi_a4_a6_1_6_1_8_vw_sharan_2_0.html

Wybacz moją dociekliwość co do czyszczenie przepustnicy (sam poprawnie wyczyściłem ją dopiero za trzecim razem)

nie chodzi o to czy wyczyściłeś ją na błysk.

Ważne żeby wyczyścić ją w taki sposób aby było widać przestrzeń między ściankami przepustnicy a "przesłoną, zapadką" (nie wiem jak to nazwać).

Jak spojrzysz pod światło przy zamkniętej mają być widoczne dwa symetryczne prześwitujące półksiężyce

(jak by była źle spasowana).

Przez te szczeliny pobierane jest powietrze do wolnych obrotów,

inaczej silnik krokowy zacznie otwierać i zamykać przesłonę aby dostarczyć powietrze (i tu mamy przyczynę falowania).

Po każdy odpięciu przepłyki (zwłaszcza po jej czyszczeniu) wykonaj adaptację!

- Co do wymiany łańcuszka łączącego wałki i rozrządu, to nie wiele Ci mogę pomoc.

Jak wymieniłeś poprawnie to nie powinno być z tym problemu.

- Najprościej podmienić od kogoś przepływkę i sondę i sprawdzić czy pomogło.

Wczoraj to już z tego wszystkiego zasołem :)

Ale już odpisuje

Te nie do przepustnicy bo już sprawdziłem

A silnik po odłączeniu trzyma wolne obroty dużo lepiej i czasy wtrysku się zmniejszają i znika efekt zalewania silnika (te pływające obroty) jeszcze dodam, że wydaję mi się jakby te objawy dotkneły moje autko po wymianie łańcuszka rozrządu i napinacza ale to chyba nie ma wpływu na takie zachowanie silnika?

Co do przepływki to się zgadza i jest tego trochę na allegro (używanych oryginałów) bo nowa to troszkę za drogo :confused4: tym bardziej jak wcześniej wspomniałem będę miał chyba dwu masa do wymiany :(

Na sądzie czy to w czasie jazdy czy po odpuszczeniu pedału gazu to nie pokazuje zero chyba nic się nawet nie zmienia .

Skoro mówisz, że sonda w gazie (Stag 300) nie działa to jak ma się do niego przepływka ?[br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 08:33_________________________________________________Obroty falują w małym przedziale tak miedzy 800 a 900 z tym , że widać po silniku, że ma takie wachania w pracy co czuć w samochodzie.

przepustnica wymontowana i wyczyszczona na błysk nitro. Ale dalej to samo :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po każdy odpięciu przepłyki (zwłaszcza po jej czyszczeniu) wykonaj adaptację!

Przepływki się nie adoptuje :cool1: Chyba chodziło Ci o przepustnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem jak było z tą wymianą łańcuszka bo pewnie jakbym sam zrobił to miał bym pewność ale z braku czasu nie dałem rady co do jakość tej wymiany to nie wiem ale nawet nie zamówili uszczelki pod napinacz tylko na silikon i mam też obawy czy ten silikon nie zatkał tego kanału co napięciem napinacza steruje ale to zupełnie inny temat.

A co do tej przepustnicy to wszystko było ok żadnego syfu i wyczyszczona tak jak powinno być tylko gorzej z tą adaptacją ale czy takie były by objawy z braku tego dodam, że na przepustnicy widać gdy ECU nią steruje bo wtedy porusza się taka jakby blaszka u góry (nie wiem jak to się fachowo nazywa) ale przyznam się, że mgę się co do tej teori mylić [br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 22:07_________________________________________________

Z przepływek to te będą pasować (zamienniki):

http://www.allegro.pl/item871359393_przeplywomierz_powietrza_audi_a4_a6_sharan_golf.html

http://www.allegro.pl/item856067865_przeplywomierz_audi_a4_a6_1_6_1_8_vw_sharan_2_0.html

A jak z wytrzymałością tych przepływek i jakością odczytu danych.

Martwię się, że jak kupie zamiennik to zaraz siądzie :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz przepustnice, poczekaj chwilę podłącz ją ponownie. Przekręć kluczyk do pozycji zapłonu i odczekaj około 1min

(powinno być słychać delikatne brzęczenie pod maską zakończone kliknięciem).

Przepustnica powinna się w taki sposób zaadaptować.

Jak masz dostęp do VAGa zrób to Vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda powinna łądnie pracowac na PB i LPG, skoro u Ciebie stoi na 1,18V to masz za bogata mieszanke wychodzi równiez to po czasach wtrysku u mnie na rozgrzanym silniku czy to PB czy LPG czas wtrysku wynosi 3,2ms. Odepnij wtyczke od sondy i zobacz jak sie zmienia czasy wtrysku, powinny spasc do poziomu 3,5-3,8 bo ECU biorac wartsc zastepcza bedzie miał lekko bogatsza mieszanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda powinna łądnie pracowac na PB i LPG, skoro u Ciebie stoi na 1,18V to masz za bogata mieszanke wychodzi równiez to po czasach wtrysku u mnie na rozgrzanym silniku czy to PB czy LPG czas wtrysku wynosi 3,2ms. Odepnij wtyczke od sondy i zobacz jak sie zmienia czasy wtrysku, powinny spasc do poziomu 3,5-3,8 bo ECU biorac wartsc zastepcza bedzie miał lekko bogatsza mieszanke.

Dokładnie. Mówiłem już ze musisz zająć się tą sondą, jak ją wymienisz może się okazać że przpływka jest ok. Sonda poprostu zawiesza Ci się i pokazuje bardzo bogatą mieszankę stąd masz takie objawy, ECU cały czas obniża dawkę paliwa obroty spadają i zaraz zwiększa. Spróbuj wymienić sondę na początek. Zakupy polecam zrobić u jednego z kolegów:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t30793.0.html;highlight=tom77

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t92386.0.html;highlight=rtocki

Osobiście polecam Roberta.[br]Dopisany: 08 Styczeń 2010, 09:52_________________________________________________A tu masz jeszcze taki ciekawy obrazek przedstawiający pracę sondy:

1kxkRS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam takie wrażenie, że chyba to raczej sonda będzie.

Tylko polećcie jakiś zamiennik bo oryginał na razie odpada (brak kasy :no:)

A sonda potrzebna bo mimo jazdy na LPG to i tak parę kilosów trzeba zrobić na PG a paliwko nie miłosiernie znika :confused4:[br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 01:06_________________________________________________A wracając do tego, że miałem ten łańcuszek wymieniany to zapewne musieli demontować wałki rozrządu a na jednym z nich jest czujnik halla może tu tkwi problem :mysli:

Da się jakoś do tego zajrzeć może wyczyścić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam takie wrażenie, że chyba to raczej sonda będzie.

Tylko polećcie jakiś zamiennik bo oryginał na razie odpada (brak kasy :no:)

A sonda potrzebna bo mimo jazdy na LPG to i tak parę kilosów trzeba zrobić na PG a paliwko nie miłosiernie znika :confused4:[br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 01:06_________________________________________________A wracając do tego, że miałem ten łańcuszek wymieniany to zapewne musieli demontować wałki rozrządu a na jednym z nich jest czujnik halla może tu tkwi problem :mysli:

Da się jakoś do tego zajrzeć może wyczyścić???

A nie przeskoczył rozrząd o jeden ząbek? :mysli:

Ale dla mnie nadal sonda szwankuje , chociaż powiem Ci że wiem że dla LPG są jakieś "emulatory" czy coś takiego, wiec na serio trudno mi się wypowiedzieć na temat Twojej sondy. Jak mówiłem pojeździj na samej Pb i wszystko się wyjaśni czy problem (może) tkwi w instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaku2_88 odłącz sondę jak kolega wojtek26 radził i sprawdź czasy wtrysków.

Zrób też logi dla przepływki.

Jak masz przepływkę walniętą i założysz nową sondę to ją szybko wykończysz.

Sonda powinna wskazywać poprawnie wartości dla PB i LPG lecz Stag nie korzysta z nich, wartości są emulowane.

Co do sondy. Jak oryginał mi padł razem z przepływką wymieniłem na sondę firmy FAE na razie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd sprawdzałem także od tej strony jest wszystko wporządku.

Spróbuje odłączyć sondę i zobaczę jakie są wtedy czasy wtrysków. [br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 23:41_________________________________________________czyli u mnie może też być, że przepływka padła razem z sondą? ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałeś dość długo uszkodzoną przepływkę mogła od tego paść sonda, ale to raczej przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostaje tylko podmienić te części i wszystko powinno się w krótce wyjaśnić.[br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 00:07_________________________________________________A wracając do tego czujnika halla to jest jakaś możliwość, żeby to on powodował takie objawy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłby to czujnik HALLA to powinien pojawić się jakiś błąd tego czujnika, natomiast "nie całkiem" uszkodzony przepływomierz nie zawsze (bardzo rzadko) daje błąd, tak samo jest z sondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_________________________________________________Zrób logi dynamiczne przepływki, ale tylko na Pb. W granicach odcięcia powinna wskazywać ~80% mocy silnika tj. Ty masz 125PS czyli powinna wskazać ok 100 g/s

W której grupie to logować?

Ja znalazłem w grupie 2 wartość "Mass air flow" i wydaje mi się że to jest dokładnie pomiar masy powietrze - czyli wartość z przepływomierza, ale tam jest napisane, że wartość powinna wachać się od 2 do 4 ( u mnie na biegu jałowym jest od 3.19 do 3.75 ) a Ty podajesz że powinna być wartosc około 100?

Chyba czegoś tutaj nie rozumiem - bardzo bym prosił o wyjaśnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_________________________________________________Zrób logi dynamiczne przepływki, ale tylko na Pb. W granicach odcięcia powinna wskazywać ~80% mocy silnika tj. Ty masz 125PS czyli powinna wskazać ok 100 g/s

W której grupie to logować?

Ja znalazłem w grupie 2 wartość "Mass air flow" i wydaje mi się że to jest dokładnie pomiar masy powietrze - czyli wartość z przepływomierza, ale tam jest napisane, że wartość powinna wachać się od 2 do 4 ( u mnie na biegu jałowym jest od 3.19 do 3.75 ) a Ty podajesz że powinna być wartosc około 100?

Chyba czegoś tutaj nie rozumiem - bardzo bym prosił o wyjaśnienie :)

A jakie masz objawy, że chcesz logi przepływki zrobić?[br]Dopisany: 10 Styczeń 2010, 18:01_________________________________________________Którą z tych sond możecie polecić?

Wiem, że to nie oryginał ale cena zamiennika jest znacznie niższa.

http://www.allegro.pl/item869742867_nowa_uniwersalna_sonda_lambda_bosch_wyprzedaz.html

http://www.allegro.pl/item875419184_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_boscha_4_przewodowa.html

http://www.allegro.pl/item875422470_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_4_przewodowa_ngk.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili mam delikatne falowania obrotów, ale czasami (bardzo żadko) zdażają się tak silne że prawie silnik gaśnie - od okolo 300 do 1500, wtedy musze troche dodać gazu i po jakimś czasie sie uspokaja. Przepustnicę czyściłęm jakiś rok temu, chyba trzeba będzie znowu sie do niej dogrzebać :/ troche roboty - sporo przewodów do odpinania - za pierwszym razem nie odczekałem aż płyn wystygnie i troche mnie przygrzało :)

A interesuję się teraz przepływomierzem, bo odczuwam brak mocy, szczególnie przy niskich obrotach, przy wyższych >3500 jest OK. U mnie sonda lambda ładnie oscyluje.

Z tym problemem borykam się już od dłuższego czasu - tylko jakoś tak nie ma kiedy sie za to zabrać - smaochód cały czas potrzebny no i teraz jeszcze zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem, że może ten mechanizm od nastawiania przepustnicy jest brudny albo uszkodzony dlatego są ojawy takiego falowania obrotów.

A robiłeś adaptację przepustnicy po czyszczeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...