Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zniszczone łożysko, przegub wewnętrzny FOTO


SoMeS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :hi:

Mam mały (tak mi się wydaje) problem.

Lewy przegłub wewnętrzny odmówił współpracy. Po rozebraniu okazało się że stoi w miejscu przy włączonym biegu (skrzynia DMX - automat 4o biegowy). Zauważyłem także że mocno zniszczone jest łożysko które siedzi w tej tuleji przykręconej na 6 torxów (jaki to rozmiar?) do skrzyni.

Wygląda to tak jak poniżej:

7dcf04552ad2bf22.jpg

Pytanie do znawców tematu - Co muszę tutaj wymienić by to w pełni było sprawne? Jakieś specjalne narzędzia będę potrzebne? Jakie koszta? Jeżeli by ktoś podał numery części będę niezmiernie wdzięczny :)

Z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wewnętrzny przegub :wink4: do wymiany

interesują mnie tylko nowe najwyżej jakości części żadnych używek czy zamienników tym bardziej że tam wszystko jest pod znacznie większym obciążeniem niż seryjnie.

jak jest cena takiego czegoś? jaki numer części? może link z allegro by zoobrazować? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz silnik i oznaczenie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz silnik i oznaczenie :?:

AFN (++ :tongue4:) + skrzynia DMX (4o biegowy automat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 270 euro za wałek z przegubem

nr 3 na fotce

[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 21:49_________________________________________________przegubwewafn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 270 euro za wałek z przegubem

nr 3 na fotce

[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 21:49_________________________________________________przegubwewafn.jpg

to cena z aso? części przywiezione będę miał z Polski dlatego wydaje mi się że cena raczej mniejsza :mysli:

jakiej firmy zamawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do odkręcenia tego przegubu będziesz potrzebował klucza typu splin (nie torx) chyba nr 8 ale mogę się mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do odkręcenia tego przegubu będziesz potrzebował klucza typu splin (nie torx) chyba nr 8 ale mogę się mylić

jakieś specjalny klucz czy będzie można dostać w sklepach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz do dostania praktycznie w każdym sklepie z takimi rzeczami...tylko poszukaj na forum jaki to jest rozmiar bo nie jestem pewnien czy to 8

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Somes no to ukręciłeś przegub, gratuluję :naughty::decayed: Mam półosie do automata w garażu lezą, prawą jak i lewą. Ori Audi o ile dobrze pamiętam i w stanie dobrym bo jeździły zaledwie na seryjnym 1.8T do końca i był z nimi spokój. Kiedyś przeca miałem Tiptronica :naughty: Mam jeszcze więcej części do automatu. Trza tylko sprawdzić czy to są takie same półosie, bo ja miałem 5 bieg automat Tiptronic. Jakby co to priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi na szybko powiedzieć czy takie będą pasowały? :)

912717582

Gregory a jesteś w PL teraz?[br]Dopisany: 11 Luty 2010, 19:38_________________________________________________

klucz do dostania praktycznie w każdym sklepie z takimi rzeczami...tylko poszukaj na forum jaki to jest rozmiar bo nie jestem pewnien czy to 8

Pozdrawiam

ok dzięki wielkie jutro sobie zakupię w motoryzacjnym w takim razie :)[br]Dopisany: 11 Luty 2010, 19:40_________________________________________________

Somes no to ukręciłeś przegub, gratuluję :naughty::decayed: Mam półosie do automata w garażu lezą, prawą jak i lewą. Ori Audi o ile dobrze pamiętam i w stanie dobrym bo jeździły zaledwie na seryjnym 1.8T do końca i był z nimi spokój. Kiedyś przeca miałem Tiptronica :naughty: Mam jeszcze więcej części do automatu. Trza tylko sprawdzić czy to są takie same półosie, bo ja miałem 5 bieg automat Tiptronic. Jakby co to priv.

a powiedz mi czy to wyczyn jakiś jest czy takiego potwora już mam? :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Somes no to ukręciłeś przegub, gratuluję :naughty::decayed:

a powiedz mi czy to wyczyn jakiś jest czy takiego potwora już mam? :tongue4:

Czy ja wiem, pewnie na skręconych kołach dałeś buta.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś jakiś pomysł jak odkręcić te śruby przy skrzyni? próbowałem imbusem 8 próbowałem odpowiedniej wielkości torxem i prędzej wyjadę całe te śruby niż je odkręce :wallbash:

splina nie potrafię nigdzie znaleźć :confused4: a zaraz jak się zirytuje to wyciągnę wiertarkę i je rozwierce :mysli:

Czy ja wiem, pewnie na skręconych kołach dałeś buta.....

na autobahnie przy jakichś 160km/h but w podłoge i wtedy przy jakiś 200km/h wskazówka prędkościomierza zamknęła mi licznik i kompletny brak mocy... tak to wyglądało :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale kolega juz Ci napisal ze to nie torxy tylko sruby typu SPLINE

popatrz na allegro jak wygladaja. musisz tylko dobrac rozmiar...

http://allegro.pl/item886467549_zestaw_nasadek_spline_na_szynie_5szt_yato_yt_0433.html

nie radze odkrecac niczym innym bo klopotu sobie narobisz..

tak też zrobie bo szkoda nerwów tylko :)

dzięki za zoobrazowanie :good:[br]Dopisany: 12 Luty 2010, 20:58_________________________________________________ok tak jak polecaliście zakupiłem zestaw nasadek typu SPLINE i nie bez problemów ale odkręciłem te śruby :notworthy:

nieco je wcześniejszymi próbami wyjechałem i dla bezpieczeństwa założę nowe przy montażu nowej półośki :good:

tak to wygląda:

aeafb8713a508eab.jpg

Przy okazji natknąłem się na kolejny problem a mianowicie nasadka z drugiej strony...

złamałem już 3 klucze, imbus i jedną grzechotkę i już nie mam pomysłu czym to najlepiej odkręcić :wallbash:

kręcącą się tarczę powstrzymałem wkręcając 2 śruby z kół i naciskając na hamulec :mysli:

w którą stronę tak w ogóle? gwint normalny czy odwrotny? i czy to na pewno ta śruba? :tongue4:

poniżej foto...

fd89ce13ce8b2324.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint normalny ale u mnie odkręcałem udarowcem bo dosyć ciężko idzie ta śruba od przegubu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mega długa przedłuższka kilka jobów i daje rade :decayed:

u mnie też nie było łatwo ale jakoś poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry imbus pod kwadrat 1/2 + 2m rury + druga osoba do trzymania nogi na hamulcu i popuści :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint normalny ale u mnie odkręcałem udarowcem bo dosyć ciężko idzie ta śruba od przegubu

wiertarką udarową? czy pistoletem? :cool1:

na przedłużkach ponad metrowych zasada dźwigni już kilka kluczy złamałem :decayed:

bardzo dobry imbus pod kwadrat 1/2 + 2m rury + druga osoba do trzymania nogi na hamulcu i popuści :good:

imbus pod kwadrat? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...