Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Temperatura pracy silnika


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Do sprawdzenia/porównania VAGiem wskazania czujnika G2 i G62, jeżeli będzie ok to może termostat coś świruje :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jak się podpiąć pod Vag-a więc najpierw zrobię próbę z czujnikiem bo do tego nie trzeba spuszczać płynu chłodzącego. Jeśli to nie czujnik to wymienię termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz sprawdzić czujnik bez VAGa ?

Zmierzysz rezystancję ? Wynik w zyciu nie będzie już taki dokładny/wiarygodny :confused4:

Podjedź na spota w Gliwicach i koledzy na pewno Ci pomogą :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekk89 mialem dokladnie tak samo jak ty, jadąc powyzej 100 km/h silnik lapal temperature 90*C, a gdy zwolnilem do ok 70-80 km/h wskazowka opadala............wymienilem termostat i problem zniknął, teraz jak juz zlapie 90*C to jakby ktos ta wskazowke przykleił :):)

Moze u Ciebie tez termostat....

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Są 2 szanse: termostat lub G2. Nie G62!!!(odczytuje temperaturę płynu tylko dal ECU)

Miałem taki sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kombinuj tylko wymien termostat,miałem dokladnie to samo.Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha ja w jakimś poście znalazłem że wygląda to na walnięty czujnik G2. Cóż gdybym podpiął się pod VAG-a to było by po kłopocie ale nie mam go ani póki co nie znam nikogo z Gliwic kto by miał możliwość podpięcia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Cóż gdybym podpiął się pod VAG-a to było by po kłopocie ale nie mam go ani póki co nie znam nikogo z Gliwic kto by miał możliwość podpięcia się.

ZAJRZYJ TU A NA PEWNO POZNASZ :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O spotach to ja wiem ale dzięki :tongue4:[br]Dopisany: 05 Maj 2010, 18:37_________________________________________________Problem z temperaturą rozwiązałem (termostat zdechł) wszystko było dobrze ale obecnie mam inny problem od paru miesięcy. Otóż na zimnym silniku wskazówka pokazuje 90 stopni a po nagrzaniu silnika wychodzi za 120. Podpiołem Vag'a wi wyszło mi tak: na czujniku G62 temperatura paliwa, powietrza i wody mniej więcej podobne ale na G2 50 stopni :shocked: (pomiar na zimnym silniku) Ktoś wie jaki ma numer fabryczny ten czujnik G2 w silniku 1Z? Bo pewnie to jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O spotach to ja wiem ale dzięki :tongue4:[br]Dopisany: 05 Maj 2010, 18:37_________________________________________________Problem z temperaturą rozwiązałem (termostat zdechł) wszystko było dobrze ale obecnie mam inny problem od paru miesięcy. Otóż na zimnym silniku wskazówka pokazuje 90 stopni a po nagrzaniu silnika wychodzi za 120. Podpiołem Vag'a wi wyszło mi tak: na czujniku G62 temperatura paliwa, powietrza i wody mniej więcej podobne ale na G2 50 stopni :shocked: (pomiar na zimnym silniku) Ktoś wie jaki ma numer fabryczny ten czujnik G2 w silniku 1Z? Bo pewnie to jest problemem.

To nie termostat zdechł lecz czujnik temperatury był wadliwy, dlatego były i są nadal problemy z temperaturą. Co do czujnika to z ETKI wynika, że ma numer 059 919 501 i wygląda tak jak na tej aukcji http://moto.allegro.pl/czujnik-temperatury-audi-a3-a4-a6-vw-bora-passat-i1395971763.html Najlepiej będzie jak sprawdzisz sobie jaki masz zamontowany. Ponadto na podstawie własnych doświadczeń radzę kupić oryginalny w ASO a nie po okazyjnej cenie na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej to był termostat bo po wymianie (marzec 2010) dłuższy czas pokazywało normalnie temperature (przed wymianą silnik się nie dogrzewał) obecnie a mniej więcej od wakacji na zimnym pokazuje 90 stopni. Podałeś mi czujnik G62 na wężu wodnym a ja potrzebuje ten drugi G2 (za silnikiem) bo na Vagu na G2 pokazało 50 stopni na zimnym silniku a na G62 temperatury były w normie. Chyba nie uważnie czytałeś kolego :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Podałeś mi czujnik G62 na wężu wodnym a ja potrzebuje ten drugi G2 (za silnikiem)

G2 i G62 to jeden czujnik dwu-sekcyjny ( w jednej obudowie ) :wink4:

[br]Dopisany: 12 Styczeń 2011, 23:07_________________________________________________

Co do czujnika to z ETKI wynika, że ma numer 059 919 501

Taki nr. był stosowany od nr. VIN z literką "V" czyli od 1997 r. :cool1: , kolega ma 1995 r. czyli literkę "S" w Vin'ie , w takich przypadku potrzebuje 058 919 501 A "czarny" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej to był termostat bo po wymianie (marzec 2010) dłuższy czas pokazywało normalnie temperature (przed wymianą silnik się nie dogrzewał) obecnie a mniej więcej od wakacji na zimnym pokazuje 90 stopni. Podałeś mi czujnik G62 na wężu wodnym a ja potrzebuje ten drugi G2 (za silnikiem) bo na Vagu na G2 pokazało 50 stopni na zimnym silniku a na G62 temperatury były w normie. Chyba nie uważnie czytałeś kolego :wink4:

Tak ci się tylko wydaje ale ja też po lekturze forum dałem się nabrać na termostat i po kilku miesiącach problem pojawił się ponownie. Dlatego uważam, że nie należy pochopnie wymieniać części lecz dokładnie zdiagnozować VAG-iem. Mało tego termostat który wymontowałem użytkuje znajomy i do chwili obecnej działa bez zarzutu. Zauważyłem, że jak się wypuści płyn i ponownie napełni układ to wskazania temperatury są ok. Nie wiem od czego to zależy może złośliwość przedmiotów martwych ale tak miałem w dwóch a4. Kiedyś wymontowany czujnik który na VAG-u pokazywał błąd po włożeniu do odkamieniacza działał prawidłowo przez kilka miesięcy po czym ponownie pojawiły się z nim problemy. Co do numeru to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej to był termostat bo po wymianie (marzec 2010) dłuższy czas pokazywało normalnie temperature (przed wymianą silnik się nie dogrzewał) obecnie a mniej więcej od wakacji na zimnym pokazuje 90 stopni. Podałeś mi czujnik G62 na wężu wodnym a ja potrzebuje ten drugi G2 (za silnikiem) bo na Vagu na G2 pokazało 50 stopni na zimnym silniku a na G62 temperatury były w normie. Chyba nie uważnie czytałeś kolego :wink4:

Tak ci się tylko wydaje ale ja też po lekturze forum dałem się nabrać na termostat i po kilku miesiącach problem pojawił się ponownie. Dlatego uważam, że nie należy pochopnie wymieniać części lecz dokładnie zdiagnozować VAG-iem. Mało tego termostat który wymontowałem użytkuje znajomy i do chwili obecnej działa bez zarzutu. Zauważyłem, że jak się wypuści płyn i ponownie napełni układ to wskazania temperatury są ok. Nie wiem od czego to zależy może złośliwość przedmiotów martwych ale tak miałem w dwóch a4. Kiedyś wymontowany czujnik który na VAG-u pokazywał błąd po włożeniu do odkamieniacza działał prawidłowo przez kilka miesięcy po czym ponownie pojawiły się z nim problemy. Co do numeru to przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Ja będe się upierał że wtedy to był termostat bo przed jego wymianą był robiony rozrząd + pompa wody i był wlany nowy płyn chłodniczy a auto nadal się nie dogrzewało. Dopiero po wymianie termostatu wróciło wszystko do normy ale jakoś końcem wakacji problem się pojawił że wskaźnik wychodzi za 120 jak silnik się nagrzeje.

Podsumowując:

Przed wymianą termostatu silnik się nie dogrzewał (max 75 stopni)

Obecnie wygląda jakby się gotował płyn chłodniczy (za 120 stopni)[br]Dopisany: 13 Styczeń 2011, 21:22_________________________________________________

... Podałeś mi czujnik G62 na wężu wodnym a ja potrzebuje ten drugi G2 (za silnikiem)

G2 i G62 to jeden czujnik dwu-sekcyjny ( w jednej obudowie ) :wink4:

[br]Dopisany: 12 Styczeń 2011, 23:07_________________________________________________

Co do czujnika to z ETKI wynika, że ma numer 059 919 501

Taki nr. był stosowany od nr. VIN z literką "V" czyli od 1997 r. :cool1: , kolega ma 1995 r. czyli literkę "S" w Vin'ie , w takich przypadku potrzebuje 058 919 501 A "czarny" :wink4:

Dzięki :good: widać kiedyś ktoś mnie w błąd wprowadził :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... widać kiedyś ktoś mnie w błąd wprowadził :gwizdanie:

Kto ? Ja ? :mysli:

Ty nie :wink4: nie chce mi sie tego szukać ale dawno temu ktoś mi tak pisał :gwizdanie: ale sprawa wyjaśniona co do G2/G62 :tongue4:[br]Dopisany: 13 Styczeń 2011, 21:45_________________________________________________

Kurde wymieniłem czujnik G2/G62 i nadal pokazuje mi 90stopni na zimnym :shocked: na Vagu też nadal pokazuje 50 stopni na G2 na zimnym silniku.

Na dziale Instruments pokazał mi się taki błąd:

00769 coolant temperature sensor at engine outlet (G82)

30-10 open or short to B+ - Intermitted

Tu chyba chodzi o czujnik temperatury chłodziwa silnika – G82 na wyjściu z silnika. Tylko teraz pytanie kaj on jest :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów w a4 przeważnie siadają termostaty wiem bo już parę zmieniałem i czujniki nie maja nic wspólnego także radze wymienić najpierw termostat bo vag nie pokarze termostatu a później udać się na diagnozę pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów w a4 przeważnie siadają termostaty wiem bo już parę zmieniałem i czujniki nie maja nic wspólnego także radze wymienić najpierw termostat bo vag nie pokarze termostatu a później udać się na diagnozę pozdrawiam

Kurde kolejny co nie czyta tego co wyżej :tongue4:Termostat jest nówka wymieniony gdzieś w kwietniu zeszłego roku a na Vagu pokazuje mi na G2 50 stopni na zimnym silniku więc to napewno nie termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na następnego spota do Rybnika i się obczai co i jak :wink4:

Ok :good: jak będe mieć czas to podjade :wink4: ale jak uważasz? Czujnik G82 może być połączony z G2/G62? Bo dziwne że na nowym czujniku na G2 nadal pokazuje mi się 50 stopni na zimnym silniku[br]Dopisany: 21 Styczeń 2011, 16:59_________________________________________________Zrobiłem dziś pomiar na rozgrzanym silniku ale auto postało chwile postało więc temperatura troszke spadła i tak na G62 pokazało mi 85.5 stopnia a na G2 86 stopni ale na zegarach pokazywało ponad 120

Podsumowując:

Na zimnym silniku G62 pokazuje normalnie ale G2 pokazuje źle (50 stopni)

Na rozgrzanym silniku G62 i G2 pokazuje zbliżoną wartość

Dziwne to strasznie :mysli: Pamiętam że zaczeło mi się tak robić od czasu kiedy wymieniałem żarówki w zegarach. Zastanawiam się czy gdzieś ładunku elektrycznego z dłoni nie przeniosłem na wskaźnik i może dlatego świruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...