Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Jak sprawdzić poprawne działanie sondy lambda


udy

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/b6_bfb_prosba_o_analize_logow-t62280.0.html

w tym temacie przeczytałem iż sonda szerokopasmowa tak ma z tym napieciem, czyli może u mnie jest wszystko ok :mysli:

jutro tak czy siak wymieniam czujnik temperatury, dzisiaj rano ssanie było tak że nie wiem już sam, temperaturana vagu pokazuje 90 stopni, czasami tylko spada do 85-86 i nie wiem czy tak powinno być, a wczoraj w nocy jechałem trasą 90 stopni na blacie i prędkość 120km i nagle temp zaczeła spadać do 60 stopni, zatrzymałem sie o dziwo chodził wiatrak ?? co jest grane panowie ?? :mysli::wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik na 100% jest walnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to przynajmniej tu mamy pewność, jutro wymienie, ciekawe czy wskazania sondy się zmienią?? jeszcze jedno pytanie czy jazda z takim napięciem na sondzie mogła powodować missfires, i czy mogło to sie odbić na stanie silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam tak : Auto stoi kilka godzin powiedzmy 6-8 "ssania" nie ma, ale jak postoi ze 2-3 godziny "ssanie" jest i co na to powiecie ??? Czujnik temp. sprawny na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie tak samo raz jest raz nie ma ssania, wymieniałeś czujnik ?? czy sprawdziłeś jakoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie tak samo raz jest raz nie ma ssania, wymieniałeś czujnik ?? czy sprawdziłeś jakoś

Czujnik mam wymieniony (ori) sprawdzałem go VAGiem i jest sprawny.

Auto jak postoi powiedzmy całą noc "ssania" nie ma, jak go odpalę nawet na 10 minut, zgaszę i przyjdę po 2 godzinach "ssanie" jest :wallbash:

Czas wtrysku po odpaleniu zimnego silnika 4.12 ms, lmm wskazuje ~4 g/s, a na ciepłym 2.06 ms i ~2.80 g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo sonda nie ma nic do "ssania",a dokładniej podwyższonych obrotów/zwiększania dawki zaraz po odpaleniu silnika czy może się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy oscylują tak :

9OU89.jpg

Oczywiście zdjęcie jest na ciepłym silniku i wolnych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz u Ciebie jest sinusoida we wskazaniach, u mnie praktycznie prosta linia sonda oscyluje od 1,52 do 1,54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale niech się ktoś wypowie czy sonda ma wpływ na odpalanie zimnego silnika, bo według mnie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca sondy jest wazna w pełnym zakresie temperatury pracy silnika

im szybciej zaczyna oscylowac tym auto mniej pali sieczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca sondy jest wazna w pełnym zakresie temperatury pracy silnika

im szybciej zaczyna oscylowac tym auto mniej pali sieczki

Tak, ale czy ma wpływ na tzw. "ssanie" ? Czy przypadkiem sterownik nie ignoruje sondy do osiągnięcia przez nią odpowiedniej temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praca sondy jest wazna w pełnym zakresie temperatury pracy silnika

im szybciej zaczyna oscylowac tym auto mniej pali sieczki

e

Tak, ale czy ma wpływ na tzw. "ssanie" ? Czy przypadkiem sterownik nie ignoruje sondy do osiągnięcia przez nią odpowiedniej temperatury ?

nie, nie ignoruje, parametry "bierze" od razu

sonda dodatkowo ma grzanie aby szybciej zaczęła swoja normalna prace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie ignoruje, parametry "bierze" od razu

sonda dodatkowo ma grzanie aby szybciej zaczęła swoja normalna prace

Czyli możliwe, że jak sonda "całkiem" się nie schłodzi (auto stoi ok. 2 godzin) to jeszcze działa poprawnie i "ssanie" jest, a jak postoi 5-8 godzin "ssania" już nie ma :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wymieniłem ten wspaniały czujnik, sonda cały czas to samo, dodatkowo jakby zaczeło trzęść silnikiem na postoju, czy ktos cierpiacy na nadmiar czasu oraz posiadający silnik 1.8turbo na szerokopasmowej sondzie mógłby zerknąć u siebie jak oscyluje u niego sonda, bardzo prosze :rolleyes: może tak musi byc :blink: nie chce juz nic dalej robić bez odpowiedniej wiedzy, zrobiłem ostatnio logi nawet moze na nich cos widac

50Jqr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wymieniłem ten wspaniały czujnik, sonda cały czas to samo, dodatkowo jakby zaczeło trzęść silnikiem na postoju, czy ktos cierpiacy na nadmiar czasu oraz posiadający silnik 1.8turbo na szerokopasmowej sondzie mógłby zerknąć u siebie jak oscyluje u niego sonda, bardzo prosze :rolleyes: może tak musi byc :blink: nie chce juz nic dalej robić bez odpowiedniej wiedzy, zrobiłem ostatnio logi nawet moze na nich cos widac

50Jqr.jpg

sonda cały czas pracuje na "bogato''

jest jeszcze jedna mozliwośc.... uszkodzony katalizator ;( ;( ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam katalizatora już dawno :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...