pablo_9 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Proszę o podanie nr licznika jaki oryginalnie był montowany w audi a4 b5 97' o pojemności 1.6. Wymieniłem zwykły licznik VDO 8D0 919 034 B (benzyna 1.6) kodowanie 00042 na licznik z pełnym FIS z audi a4 1.8 '96 nr licznika VDO 8D0 919 033 P kodowanie 00042 i mam następujące problemy: 1.Nie zapala się kontrolka airbag - tak jakby nie wykonywał się test airbag (żarówka ok), 2.Nie ma dźwięków licznika (np. jak rezerwa się zapala) 2.Nie działa brzęczyk po wyciągnięciu kluczyka na włączonych światłach, 3.Przy wykonywaniu test elementów licznika VAG'iem nie słychać gongu, 4.Na klimatronku kanał 49 wskazanie -60. 5.Na klimatronku kanał 1 wskazuje błąd 50.3 Po wejściu pod VAG-iem na klime pokazuje błąd 1 Fault Found: 01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Po wykasowaniu powraca. Licznik wygląda tak: Podejrzewam że to kwestia wsadu licznika i potrzebowałbym poznać oryginalne nr licznika dla mojego auta a może ktoś posiada ori wsad z 1.6 '97 z FIS.
refiko Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Cześć, mam a4 avant a4 1,8 w gazie. Niestety licznik bez FIS'a. Czy jest możliwość kupić licznik z fisem i wmiare bezproblemowo go założyć? Chciałbym korzystać z jego dobrodziejstw :decayed: :decayed:
pablo_9 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Jeśli chcesz założyć FIS to przestudiuj dokładnie ten temat dowiesz się na jakie problemy możesz się natknąć w twoim roczniku http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_efekt_wymiany_licznika_na_fis-t10354.0.html Ja czekam na info odnośnie tego nr licznika z FIS dla 1.6 '97
Dawid0 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 wydej mi się ze problem lezy ze wsadziłęs starsze liczniki niz twoje auto ...i może jakieś drobne problemy z pinami ...sterownie się może zmieniło? ja w VDO z anglików miałęm problemy z pinami nieraz i z tym ze sygnał potrafił być inny +/- jako awaria odwrócone.... postaram się w wolnej chwili odkrecić moj licznik... i odpisać jego numer. a próbowałeś .licznik podpiąć na stole i do niego vaga i robić testy ?
pablo_9 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Może i masz rację ale powiem Ci jak miałem podobną sytuację ze swoim ori licznikiem jak wyświetlił mi się dEF na liczniku to kombinowałem i też włożyłem licznik zwykły z A4 1.8 95 i miałem dokładnie te same objawy jak i w tym przypadku (gdzieś nawet jest temat przezemnie założony). Kiedy udało mi się kupić licznik dokłądnie z takim samym numerem jak mój ori stary tylko że był z '96 to po podłączeniu żadnych problemów dlatego cały czas mi się wydaje, że może to być kwestia wsadu i jakbym wiedział jaki jest ori nr licznika z FIS do 1.6 to można by próbować sprawdzić czy zmiana wsadu pomoże. Chciałem też przelutować pamięć ze starego licznika 8D0 919 034 B do tego nowego z FIS 8D0 919 033 P ale sprawdziłem, że 034 B jest pamięć 93C46 a w nowym FIS 033 P pamięć 93S56 no i prockami też się różnią i chyba takiej podmianki nie można zrobić?! Na stole nie sprawdzałem licznika, jak mogłbyś opisać jak to zrobić tzn. pod które piny co podpiąć to mógłbym spróbować.
Dawid0 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 tylko ze ja ori miałem zwykły licznik 1.6 z 95roku, a wsadziłem z 1.8T z 97roku z fisem, kolegom którym montowałem fisy tez wszędzie o wiele nowsze fisy niz auta do których to szło... postaram się na weekendzie zrobic rozpiskę jak podłączyć na stole liczniki, (chyba było gdzieś na forum) ale głownie podpinasz - i dwa + i jedna linie diagnostyczna...
pablo_9 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 ...to miałeś jakieś problemy po podpięciu nowszego licznika do starszych aut, coś nie działało czy wszystko śmigało bez problemu ? bo jeśli iść tym torem to musiałbym znaleźć licznik z '97 roku... ?! tą rozpiskę możesz zrobić to przyda się też dla potomnych [br]Dopisany: 05 Marzec 2010, 08:24_________________________________________________...trochę się wyjaśniło tzn. miałem w domu licznik z 1.8 zwykły bez FIS z '95 roku 8D0 919 033 C i swój dotychczasowy licznik 8D0 919 034 B 1.6 '97. Po podłączeniu licznika z 1.8 do mojego auta występują dokładnie te same objawy, które opisałem wyżej z licznikiem z FIS-em. Sprawdziłem zamianę wsadów w liczniku (operacje przeprowadzałem na zwykłych licznikach bo mają te same pamięci tzn. 93C46) przelutowałem pamięci z mojego licznika 034 B do licznika 033 C i po podpięciu licznika do auta dalej to samo czyli nie działają wszystkie funkcje, zmienił się tylko przebieg który miałem na swoim liczniku i nr oraz kodowanie czyli wymiana pamięci nic nie daje. Podłączyłem licznik na krótko "na stole" pod zasilacz 12V i w liczniku 033 C 1.8 '95 nie ma dźwięków i nie zapala się kontrolka AIRBAG (pali się tylko ABS). Na liczniku 034 B 1.6 '97 (mój ori licznik) po podpięciu na krótko zapaliła się kontrolka AIRBAG, ABS oraz od razu były wszystkie dźwięki. Jak już miałem sprawdzone te dwa liczniki postanowiłem też podpiąć na krótko licznik z FIS-em z 1.8 033 P i tu również jak w przypadku zwykłego licznika z 1.8 '95 nie zapaliła się kontrolka AIRBAG oraz brak dźwięków. Wynika z tego, że w licznikach z 95-96 nie działają dźwięki (gongi itd.) oraz sterowanie AIRBAGIEM też jest inaczej. Pozostaje mi szukać licznika z FIS-em z rocznika '97 i może wtedy będzie wszystko u mnie hulało. Na koniec moich wypocin krótka rozpiska jak podpiąć licznik "na stole" z wykorzystaniem zasilacza 12V: Złącze żółte, 26-pin pin 18 - minus lub pin 19 - minus pin 20 - okablowanie diagnostyczne (jeśli chcemy podpiąć się VAG-iem do licznika "na stole" pod ten pin podpinamy linię K z interfejsu, należy pamiętać, że do interfejsu należy również podpiąć plus i minus) Złącze niebieskie, 26-pin pin 3 - plus lub pin 4 - plus Liczniki podpiąłem pod zasilacz i za pomocą interfejsu i kompa wykonywałem testy.
Dawid0 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 ja mam zawsze problem z airbagiem szczególnie namieszane jest w licznikach 95-97 jeśli są z auta na inny rynek (UK) ale zawsze kończy się nie na zmianie pinów ale na dodaniu brakujących (-) tylko ja do tego dochodziłem po tym ze zawsze jak kupuje fisa to razem z kablami z dawcy wtyczki z obciętą wiązką i wtedy porównując widać ze brakuje w ori pinów.... ale z reguły jak daje fis z wypasa do jakies wersji 1.6 1.8 1.9 biedniejszej.
chrupek80 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 panowie-dajcie fotę, albo wytłumaczcie gdzie znajduje sie ta pamięć do przelutowania ze starego licznika do noweo. załozyłem u siebie licznik z anglika i jeżeli dałoby sie przenieść pamięć przebiegu ze starego licznika byłoby super.
pablo_9 Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Opublikowano 11 Marca 2011 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10354.msg1576486#msg1576486
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się