Młody_drog Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 Witam, kupiłem do siebie alternator Boscha o numerze: 06F 903 023F. Do tej pory miałem Valeo o numerze: 028 903 029R. Problem jest taki, że mój stary alternator miał 1 śrubę do masy (zaznaczona na zielono) (zdjęcie innego alternatora ale widać o co chodzi). A nowy alternator ma jakby 2! Zaznaczone na żółto i czerwono. Masa ze starego zielonego pasuje do nowego żółtego ale co podłączyć do czerwonego ?? Zdjęcia z allegro. Może ktoś ma alternator Boscha o numerze 028 903 029R i może sprawdzić gdzie jest podłączona ta masa. Dzięki.
krzysztof61 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 to co masz zaznaczone na zielono to nie masa , to jest przewod pradowy , a to co jest na zolto to tam podlaczasz kabel pradowy
olek4505 Opublikowano 21 Marca 2010 Opublikowano 21 Marca 2010 dokładnie tak jak kolega napisał krzysztof61
Młody_drog Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Opublikowano 21 Marca 2010 No dobra to pomyłka, ale to akurat wiem, że tam podłączyć, chodzi bardziej o ten czerwony
David Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 a dlaczego zmieniasz padl Ci czy moze warto zmieniac z Valeo na Boscha a ja o tym nie wiem :gwizdanie:
GRazny Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 a dlaczego zmieniasz padl Ci czy moze warto zmieniac z Valeo na Boscha a ja o tym nie wiem :gwizdanie: przy 200.000 to już bebechy nieciekawie wyglądają... jak znajomy pojechał na wymianę szczotek i łożysk to facet nie chciał z nim gadać - taką miał padakę i wrócił z jakimś chinolem za 250zł (bez sprzęgiełka) na 2 letniej gwarancji Bosch jest tańszy od Valeo... stąd pewnie ta zmiana... choć ja parę dni temu wyrwałem nówkę Valeo za niecałe 400 z przesyłką a raczej warto o to dbać bo bez alternatora nie pojeździsz... a jak padnie gdzieś w europie to trochę lipa bo np: ASO Gajos ma mojego za 3650zł
Młody_drog Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Padł mi stary, panowie wiecie co tam podłączyć? Bo problem mam hehe, posprawdzajcie u siebie, może macie taki i zobaczycie co tam za kabel idzie...
David Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 to ja musze powiedziec mechanikowi zeby zobaczyl czy z nim ok tak sie sklada ze mam przebieg aktualny 197 tys a nie wiem czy byl wymieniany :gwizdanie:
krzysztof61 Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 ja mam taki alternator jak ty na 2 zdjeciu ale nie mam tego zacisku zaznaczonego na czerwono .poza tym dlaczego go nie naprawia sz . sprawdz szczotki regulator napiecia ewentualnie lozyskai wymien.
Młody_drog Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 ten stary działa, ale słychać już łożyska, kupiłem nowy, do mojego silnika... Ale coś nie bardzo pasuje. A poza tym to mam jeszcze problem z rolką bo jest na szerszy pasek, ale w aukcji napisał sprzedawca, że do awx 11/2000> więc mojego też więc to jego wina i musi kupić rolkę i dosłać albo oddać kase... Panowie szybkie pytanie i proszę o szybką odpowiedź: Na zdjęciu jest stary i nowy alternator: widać odrazu, że rolki są inne, czy prawdą jest, że jeśli alternator jest valeo to ma cały inny osprzęt a jeśli boscha to też cały inny? Przed chwilą dzwoniłem do sprzedawcy i poprostu się zagotowałem. 'miła' pani odebrała telefon i mówiła, że jak masz osprzęt Valeo i alternator Valeo to nie można do tego zamówić Boscha bo wszystko się różni, moim zdaniem jest to gówno prawda i jest do definitywnie ich wina, że wysłali mi w ogóle alternator z inną rolką na szerszy pasek. Z tego co wiem, to szerszy pasek występował w AWXach po 03 roku, gdzie był już tylko 1 pasek do klimy i alternatora a nie 2 oddzielne. Kłóciłem się z kobietą, w aukcji jest napisane, że jest ten alternator do mojego silnika, cyt. "1.9 TDI (2000.11 - 2004.12); 1896 ccm - 130 KM/96 kW; Silnik: AVF; AWX" niestety w ogóle jak widzicie na zdjęciach niżej, rolka jest całkiem inna. Sprzedawca mi mówi, żebym zamienił sobie rolkę ze starego alternatora... Co mi po tym, jak zamówiłem nowy alternator to chcę nowy, z nową rolką, tak samo mogła powiedzieć, żeby dokupić sobie łożyska i regulator... Już nerwy mi poprostu puszczają.... Link do aukcji: http://allegro.pl/item925159400_alternator_audi_vw_seat_skoda_140_a_14v.html#gallery
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się