Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Regulacja LPG, autoadaptacja


MIIKEW

Rekomendowane odpowiedzi

A jeszcze przyszło mi do głowy ze może na pb mam coś zwalone i dlatego pali dużo gazu i nie da się go wyregulowac

Zła regulacja gazu powoduje rozstrojenie map benzyny i błędy na vagu. Ustaw gaz i bedzie ok albo jak wolisz pokasuj błędy i pojeździj na benzynie.[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2010, 09:48_________________________________________________

ale w grupie 032 nie mam zer tylko pusto, tzn grupa jest nieaktywna

Wcześciej napisałeś:

marek34: co ma być w tym kanale 32 w vagu ? bo ja mam 2 lambdy po 0% tylko

...więc jak jest w końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy tych za dużych dysz nie da się zniwelować przez krótszy czas wtrysku ?

Już teraz masz krótkie czasy, a jest za bogato. Każdy wtryskiwacz ma określony minimalny czas otwarcia poniżej którego nie może pracować. Prościej jest zalutować lub zmienić dysze i rozwiercić je dobrze. W końcu dysza to raptem 3 zł. W Magikach min. czas to jeśli dobrze pamiętam 1,8 ms. Ale z doświadczenia instalatorów lepiej nie schodzić poniżej 2,5 ms. bo może być różnie ze stabilnością pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepne sie do tematu, Od pewnego czasu świeci mi się kontrolka spalin, temat wałkowany od 2 - 3 miesięcy. Sondy sprawne, wyszło ze to wina katalizatora, Juz miałem kata wymieniac, ale pojeździłem na benzynie i co mnie zdziwiło...parametry katalizatora jeżdżąc na benzynie sa wyśmienite i kontrolka się nie zapala, problem dotyczy tylko jazdy na LPG.

Od strony Vag'a wygląda to następująco:

sonda przed katem - ok

sonda za katem - ok

próg wydajności katalizatora

na benzynie -0,2

na LPG -0,72

Obstawiam zle wyregulowaną instalację. Bawie sie z nia juz z 2 miesiace.

Ciśnienia na reduktorze obniżyłem z 1,67 na 1,21, rozmiar dysz 2,3, Wtryskiwacze: Valtek czerwone

Reduktor: Tomasetto AT09, silnik 2,0 ALT

Wyczyściłem dziś cala listwę, wtryski, po adaptacji wygląda to następująco:

Podaje parametry:

rodzaj wtryskiwacza valtek czerwony

rodzaj ukladu zapłonowego cewka / cyl

maksymalny czas wtrysku gazu 30,4 [ms]

minimalne otwarcie wtrysku gazu 2,6 [ms]

temperatura przejścia na gaz 31 [°C]

obroty przejścia na gaz 750 [obr./min]

nakł. paliw - liczba wspólnych cykli 0 [cykle]

wzbogacanie mieszanki gaz +7 [%]

mapa obciążeniowa

korekta czasu wtrysku biegu jałowego 0,32 [ms]

maksymalne obroty silnika 6000 - wyłączone [obr./min]

rodz. szkiełka rezerwy własna definicja

odświeżanie oczka 15,0 [sek]

sonda lambda 1 odłączona

sonda lambda 2 odłączona

Czujnik temp. reduktora S

podciśnienie reduktora podłączone

rodzaj wtrysku benzyny 0 [ms]

ciśnienie powrotu na benzynę 0,77 [bar]

opóznienie powrotu na benzynę 0,50 [sek]

syg. dźwiękowy poniżej ciśn 0,82 [bar]

rozgrzewanie wtryskiwacza wyłączone - małe rozgrzewanie

wył. od niskiej temp. gazu gazu brak

wył. od niskiej temp. gazu reduktora brak

opóźnienie przejścia na gaz 3,00 [sek]

pełne otwarcie wtrysku 4,00 [ms]

procentowe podtrzymanie 36,0 [%]

opóź. zał. wtrysku gazu do benz 2,00 [ms]

filtrowanie ciśnienia normalne

włączony

dodatkowa korekta czasu wtrysku biegu jałowego +0,00 [ms]

delta obr./min brak obr. malejących

Jak wykonuje autoadaptacje za kazdym razem ma inne wartosci, teraz korekta wynosi 110%, czasy wtrysku benzyny na lpg sa krotsze niz na benzynie, jakie wartosci powinien ukazywac Vag dla lambdy w bloku 32, u mnie ukazuje -1,9 i -9,4 (i raczej obie stoja na "-" )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka to centralka LPG ?

Jak w bloku 032 masz na "-" to jest za bogato. Zalewa Ci gazem i stąd problemy. Na Valtekach raczej tego nie ustawisz. To marne wtryski i bardzo wolne. Jeśli masz min. otwarcie wtrysku gazu na poziomie 2,6 ms, to przerasta możliwości Valteków. Dla nich min. czas otwarcia to 4,0 ms. Wymień je. Reszta to regulacja. Ale nie wiem jaka centralka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralka to niestety lecho sec, ponowna regulacja i juz troszkę lepiej...tylko ta wysoka korekta, tak ma byc? Wina wtrysków? Za male ciśnienie na reduktorze? Dysze za mało rozwiercone (2,3)?

download.php?id=3454

Wg Vag'a chyba tez troszkę lepiej...

wycinek logu vag Grupy: 032,033,046 -

http://vaglog.rtnet.pl/zbojna_12121.htmll

wartości spadły w 032 odpowiednio: 0,9 -3,1 > dopiero po 22 km jazdy, tak do 21 km utrzymywala sie: 0,9 -7,0

Dwie wartości rozumiem z pierwsza na biegu jalowym (chyba tu jest ok) druga w trakcie jazdy (nadal bogato)? Jakie najlepsze wartości powinny tu się znaleźć, rozumiem najblizsze 0?

Jak mapy mogą pomoc w diagnozie czy tez kolejne logi z vag'a z chęcią wykonam. Rozumiem ze na chwile obecna przy obciazeniu na LPG nalezy zmniejszyc troche mape?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się pobawić regulacją. Najlepiej to robić na mapie 2D. Ale najpierw doprowadź do ładu te korekcje długoterminowe. Nie koniecznie musi być 0. To zależy od stopnia zużycia silnika. Weź je najpierw wyzeruj i pojeździj trochę na Pb pod żadnym pozorem nie przełączając na LPG. Po kilkunastu kilometrach korekcje ustawią się do benzyny, wtedy je odczytaj i to będą właściwe dla Twojego auta wartości. Potem tak trzeba ustawić instalację LPG, aby były utrzymywane te właśnie wartości korekcji. W secu, niech go szlak trafi, można to zrobić jedynie porównując długości czasu wtrysku Pb na pracy na benzynie i na gazie przy tym samym obciążeniu. Ale to da się zrobić dokładnie do jakichś 3,5 ms. Później to już na pałę i zaglądaj do Vaga. Te Valteki też nie pomagają, są mało powtarzalne. Ale do SECa to nie ma sensu inwestować we wtryskiwacze, bo i tak nie da się tego dobrze zestroić. Powodzenia, jak coś to pytaj.

Masz trochę za małe ciśnienie gazu. W Twoich wtryskach oprócz średnicy dyszy ustawia się również skok tłoczka, czyli tzw. kalibrację. Myślę, że od tego trzeba zacząć. 2,3 to nie są duże dysze przy 130 KM, pod warunkiem, że jest dobry wtryskiwacz. W Valtekach mogą być za duże. Ja mam 150 KM w turbo i dysze 2,4. Zaznaczam, że są ciut za duże, ale szybki wtryskiwacz to niweluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc. Ze tez nie wpadłem na ten pomysł z korektami na benzynie :embarrassed:

W każdym razie dziś podniosłem ciśnienie do 1,55 > auto adaptacja i się troszkę zdziwiłem, korekta spadła o polowe do 25, przesuniecie wyszło na "-"(tu wg instrukcji powinno byc na "+")...kilkanaście km na tej konfiguracji i korekty poszły w druga stronę, +0,9 i +6.

W każdym razie jutro kombinuje tak jak napisałem, najpierw benzynka kilkanaście km, sprawdzam korekty i do tego dopasowywać tego nieszczęsnego sec'a.

Pozdro

[br]Dopisany: 07 Maj 2010, 20:54_________________________________________________Wiec tak log z ok. 20 km jazdy tylko na benzynie wygląda następująco:

t_log_vag_178.jpg

Oczywiscie jest to tylko wycinek...i jak widac raczej jest ubogo. Na LPG wartości były zupełnie inne 0,9 -7,0 oraz pole z wydajnością katalizatora 7,2 (tu jak widać spadło do 0,2)

Po jeździe od razu autoadaptacja LPG, teraz mapa wygląda następująco:

t_mapa_466.jpg

Oraz czasy wtrysków:

t_wtryski_151.jpg

Wiec mam teraz tylko patrzeć czy wartości wyuczone lambdy będą się w miarę pokrywać z tymi właśnie zrobionymi na benzynie.

Jeżeli nadal na LPG będzie za bogato rozumiem ze będzie trzeba zmniejszyć wartości na mapie, tylko tym regulujemy jezeli dobrze rozumiem.

I tak odpowiednio

- jezeli chodzi o pierwsza wartosc wyuczona lambda, jest to korekta biegu jalowego, wiec tu dobieram mieszanke na wolnych obrotach, czyli tak jak teraz na mapie podswietla sie "16" na polu srednie obciazenie, przy zakresie wzbogacenia 4,5, zmniejszam to pole odpowiednio np. na "12" oraz w polu male obciazenie przy zakresie 3,0 chyba rowniez moge ta sama wartosc ustawic, dobrze kombinuje? Do korekty biedu jalowego chyba w sumie tylko te 2 pola mnie beda intereowaly

- natomiast pozycja 2 wartosc wyuczona przy obsciazeniu bedzie trudniej ustawic, bo tu bede musial zmienic pola przy duzym i max obciazeniu...czyli przy zakresach obciazenia od 4,5 (tego nie podswietlonego na czerwono) w gore juz do konca...

Dobrze kombinuje? Prosze o potwierdzenie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wolnych obrotów. Wyłącz wszystkie odbiorniki w aucie, nic nie może być włączone. Przełącz na Pb i zapisz czasy wtrysku. Pamiętaj, żeby przed zapisaniem czasów silnik pochodził sobie na danym paliwie ok. 10 sec. To zasada do ustawiania.

Czas jaki zobaczysz powinien oscylować w granicach 2,3 ms. Przełączasz na LPG i znowu odczytujesz czas wtrysku Pb. Zawsze sprawdzaj czas wtrysku Pb, na razie czas wtrysku gazu nie interesuje nas. Porównujesz czasy wtrysku Pb na pracy silnika na Pb i na LPG. Mają być takie same. Jeśli są inne, to trzeba je zgrać wzbogacając lub zubożając mieszankę na LPG. Regulację przeprowadzasz w ten sposób, że jeśli odczytałeś np. czas wtrysku przy pracy na Pb na poziomie 2,5 ms to zaznaczasz ten kwadracik, gdzie jest ten czas. Na rys na lewo od podświetlonego na czerwono. I regulujesz. Dokładny czas wtrysku Pb wyświetla ci się na czarnym pasku. Potem włączasz światła, halogeny i inne odbiorniki, aby czas wtrysku przy pracy na Pb wydłużył się i wszedł ci w następny kwadracik np. na 3,5 ms, czyli tak jak jest teraz. I regulujesz. Później znowu coś powyłączaj np. klimę aby znowu wydłużyć czas wtrysku na pb. W ten sposób powinieneś dojść do jakichś 4,5 ms.

Dalej niestety bez hamowni nic nie zrobisz i trzeba regulować na pałę. Będziesz widział jak ułoży się wykres i trzeba go analogicznie pociągnąć do końca do czasów ok. 16 ms. Zwróć uwagę, że wykres niezależnie po której stronie czarnej linii wyjdzie (góra lub dół) zawsze powinien zbliżać się do tej lini. Na ile nie wiem, to już wyjdzie z lambdy. Jak to ustroisz to pojeździj i sprawdzaj korekcje. Tu pojawia się jeszcze jeden problem, czyli max. i min. czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Musi być on dostosowany do Twoich Valteków jeśli chodzi o min. i nie zapętlać przy max.

Podczas prób drogowych rób to najlepiej na 4 biegu i nie dawaj gazu do podłogi. Przy kick down następuje całkowite otwarcie wtrysków i sonda nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko u mnie najkrótszy czas wtrysku na benzynie jest 3,5...no może czasami spada do 3,3, bez żadnego obciążenia, na max obciążeniu klima światła, przeciwmgielne, ogrzewanie szyby itd czas wtrysku dochodzi do 5 ms, czyli to są oba pola na mapie w których jest ustawiona 16, co lepsze na benzynie i LPG, czasy wtrysku benzyny są takie same, czyli wg twojego opisu jest już ok. Dalszych punktów nie złapie, na krótsze czasy nie schodzi, a na dłuższe ciężko już cokolwiek wyłapać. Wiec jedyne co mi teraz do głowy przychodzi to jeżeli jest nadal za bogato, ustawie te 2 wartości na 14 i 15, a resztę w gore już co 1. Czyli przy +18 będzie 22 i zobaczymy czy wartości sondy się zmienia (mam nadzieje bo już nie mam pomysłu)

ChomikImage.aspx?k=1333804&t=634091300702040237&id=293243782&vid=293244247

Zastanawiam sie tylko czy o nie za malo zmniejszylem skoro na LPG korekty odpowiednio -0,9 oraz -7,8 natomiast na benzynie korekty +0,9 i +6.

[br]Dopisany: 10 Maj 2010, 19:46_________________________________________________No i udalo sie, instalacja wyregulowana, wartosci sond podobne na LPG i benzynie, katalizator juz ok, niestety na valtekach ciezko wyregulowac, w przyszlym miesiacu mam zamiar zmienic te wtryski na MG

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Wiec tak wtryski zmienione na Magic jet. Adaptacja i w trase po ok. 100 km (chciałem zeby wtryski sie przyswoiły do swojej pracy), ponowna adaptacja i wygląda to następująco

t_wtryski_145.jpg

t_3_431.jpg

t_mapa_265.jpg

W parametrach po zmianie na magic jet, zmieniłem rodzaj wtryskiwacza na matrix, dysze rozwiercone na 2,4. Czasy wtrysku benzyny na benzynie i na lpg w miare sie pokrywaja. Dodam ze po 1 adaptacji w trasie korekty wg vag wyniosly odpowienio 0 i 10,2 wiec troche za ubogo, wartosci katalizatora skakaly od 0,4 do 0,78, wiec dodatkowo zwiekszylem cisnienie na reduktorze do 1,4 jak widac na fotach, zastanawia mnie jeszcze 1 sprawa, z kolektora wychodzi wezyk do reduktora, wiec podcisnienie w programie powinno byc podlaczone, natomisat po autoadaptacji zmienia sie na odlaczone, nie wiem czy to jest takie istotne...w kazym razie zobaczymy jak bedzie teraz(wczesniej cisnienie bylo na 1,3 i po pierwszej autoadaptacji wzobacenie wyszlo +5, po zwiekszeniu cisnienia do 1,4 spadlo do "-3", to tez mnie troche zastanawia ze az tyle spadlo, jezeli i tak bylo za ubogo)[br]Dopisany: 29 Maj 2010, 22:17_________________________________________________No i niestety lipa, po kolejnych ok. 100 km, korekty wyszly 0 i 13,3 czyli jeszcze bardziej ubogo...Teraz wylaczylem mapy i ustawilem recznie wzobgacenie zminielem z "-3" na "+10" zobaczymy jak to teraz bedzie wygladalo, jak wlaczylem pozniej mapy pozostaly stare wartosci wzbogacenia :kwasny:, wiec je jeszcze podregulowalem i ustawilem tym razem rowny skok, co 1..na kazda kratke wzbogacenia. Zobaczymy jak teraz bedzie, mam nadzieje ze sie w koncu cos zmieni w tych korektach na blizej 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heya

wracam do tematu ponieważ unormowałem sobie życie osobisto-zawodowe :) i mam teraz trochę czasu do zabawy z autem

dysze wymieniłem na 2,4mm ciśnienie zostawiłem na reduktorze bez zmian,

na wolnych obrotach wyregulowałem żeby pokrywał czas wtrysku benzyny na pb i lpg, bez obciążenia wynosi 2,9ms po obciążeniu klimą i innymi pierdołami wyniósł 5,6ms

wzbogacenie dla tych dwóch wartości ustawiłem 3% aby czasy sie pokrywały

teraz co zrobić żeby reszte charakterystyki wykminić ?

czy nie dałoby sie mapy wtrysku PB sciągnąć vagiem i zapisać jakoś? i dobrać mape PB na LPG na podstawie tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...