Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Problem z napinaczem


szybki bill

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli masz napinacz elektryczny' date=' dla zmiennej fazy rozrządu - płacisz 1600zł za element w ASO.

[/quote']

U "GAJOSA" nawet - 1932 pln :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy sprawa sie troche wyklarowala klekotanie ustalo jak dolale oliwy na fula ale jeszcze czasem troszke ale ciszej pokllekocze.mam pytanie ja biegu jalowym jak nacisne jeden z przyciskow na pullpicie to na wyswietlaczu wyswietla sie komunikat serwis in 8200km wczoraj bylo 8700 a faktycznie 500km nie przejechalem co to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wracając do "klekoczącego" napinacza - ostatnio zrzuciłem pokrywę zaworów i sprawdziłem napięcie łańcucha. Okazało się, że łańcuch jest napięty jak należy (nie daje się ugiąć), a na ślizgach napinacza nie widać żadnych zużyć.

Klekoczą popychacze, dlatego proponuję zanim ktoś na słuch zacznie określać "zużycie" napinacza niech najpierw stwierdzi stan faktyczny łańcucha zdejmując pokrywę zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik km w "liczniku serwisu" mierzy nie tylko przebytą drogę ale także czas (doby) i styl jazdy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzicie a ja w silniku ADR z 98r wymieniłem sam łańcuch wałków bez napinacza bo mam elektroniczny i 1200 zł :( wymieniłem również komplet popychaczy zaworowych INA i święty spokój nic już nie klekocze. Okazało się, że stary łańcuch wbrew pozorom był luźniejszy od nowego a napinacz był ok. Ale zanim cokolwiek wymieniałem to sprawdziłem ciśnienie oleju bo to najtańsza opcja z tych wszystkich wymienionych - 20 zł (ciśnienie było OK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat,a czy przy przebieg 130tys juz może być lancuch do wymiany+ może napinacz?silnik AWT

To tylko sam sprawdzisz bo nikt ci nie powie nie słysząc i nie widząc twojego napinacza i łańcucha i pracy silnika, to słychać w tylnej części pokrywy zaworów, łańcuch hałasuje dość głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zdjąłeś pokrywę zaworów i sprawdziłeś jak są zużyte ślizgi na napinaczu i jak wygląda napięcie samego łańcucha? Uważam, że lepiej jest to sprawdzić namacalnie a nie nasłuchiwać pracującego silnika, gdzie klekotać może kilka rzeczy w tamtej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu pokrywy zaworów z tyły silnika będziesz miał łańcuch, spróbuj go "wcisnąć" w miejscu między ślizgiem a zębatką wałka - łańcuch nie powinien się "ugiąć". Gdy chodzi o ślizg to uda się zobaczyć jedynie górny (dolnego bez zdemontowania napinacza nie zobaczysz), ślizg jest z ebonitu albo z jakiegoś plastiku można go przy udziale pewnej siły odchylić (skręcić go z jego osi) i wtedy będzie widoczny stan zużycia. U mnie jest ponad 170 000km łańcucha nie udało się nagiąć a ślizg był minimalnie wyrobiony (ślad po łańcuchu). Ale na forum w dziale "warsztat" jest wątek z wymianą napinacza wraz ze zdjęciami więc możesz to sobie dokładnie prześledzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem ten temat o wymianie,ale gdzie nacisnąć zeby sprawdzić to nic chyba nie było?czyli kciukiem na maxa i nie powinien drgnąć tak?tu mam jakiś stary napinacz dla przykładu i wnioskuje ze ten jest całkowicie zużyty>http://img80.imageshack.us/img80/2422/s1030765.jpg

im mniejsze ślady na ślizgu tym leprzy jest napinacz czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten napinacz na zdjęciu to zarżnięty jest równo. U mnie to były "kreski" - jakbyś po blacie stołu przeciągnął czymś ostrym (rysy po całej długości ślizgu górnego).

Tak, przy dociśnięciu łańcuch nie powinien drgnąć. Ale trzeba pamiętać, że hałas będzie dawał rozciągnięty łańcuch a nie sam napinacz (faktem jest że napinacz odpowiada za właściwe naciągnięcie łańcucha), jak już trzeba przystąpić do wymiany to trzeba wymienić zarówno łańcuch jak i napinacz (nie ma sensu wymieniać samego napinacza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z co do wymiany całego kompletu,ale na pewno większość z nas nie zastanawia sie nad wymiana łańcucha,bo ten akurat w stosunku do napinacza jest tani.chodzi o napinacz żeby uniknąć dużych kosztów.dziś bylem na szrocie i znalazłem silnik ADR w który albo miał bardzo mały przebieg,albo ktoś w nim niedawno wymienił napinacz,bo wyglądał bardzo czysto.odkręciłem pokrywę i ku mojemu zdziwieniu wszystko było czyściutkie napinacz jak nowy,prawie nie wyczówalne ryski,ocencie sami.

http://img408.imageshack.us/img408/7366/s1030774.jpg

http://img149.imageshack.us/img149/4831/s1030773.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/7461/s1030772.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/8330/s1030777.jpg

jeśli mój będzie w gorszym stanie to mogę założyć ten?mój silnik to AWT ,różni się tylko literka na końcu kodu ja mam D a ten ma K.[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2010, 15:03_________________________________________________i co nikt się nie wypowie na temat tego napinacza :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...