darupl Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Mam problem z wartoscia napiecia z sondy lambda na gazie (inst.II generacji LandiRenzo) , sterownik od gazu (LES 04). W programie od gazu dla (LES 04), BLUE wskazywane jest napiecie sondy lambda powyzej 1V , tj. ok 1,5V. Na wolnych obrotach spada do 0,8V , przy wyzszych 1.5V przez co cały czas sterownik widzi bogata mieszanke i zjezdza z otwarciem silniczka ( tzw. krokowego) . Diagnozujac prace silnika (napiecie lambdy) za pomoca VAG zarowno na benzynie jak i na lpg wskazania mieszcza sie w przedziale 0,1 - 0,8 V. Co moze byc przyczyna takich odczytow, chodzi mi o wartosci powyzej 1V ?? Podejrzewam że sterownik gazowy zbiera sygnal miedzy przewodem sygnalowym lambdy i masa auta, natomiast ECU miedzy przewodem sygnalowym lambdy i masowym. Wydaje mi się ze masy w obydwu pzrypadkach maja inny potencjal, ale nie wiem czy moge je polączyc, tzn mase z sondy z we ECU (masowym ) i masa auta. Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 W niektórych sterownikach (ECU) w A4 na "masie" sondy jest potencjał dlatego nie wolno zwierać tego kabla z masą pojazdu. W takiej sytuacji w sterowniku lpg należy ustawić typ sondy "0,8 - 1,6" jeżeli taka opcja występuje.
darupl Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Witam. Problem rozwiazany , rzeczywiscie przy tym typie silnika (ADP ) i ECU potencjały masy sondy i masy auta maja rozne poziomy . Dlatego w przypadku regulacji inst. gazowej II generacji trzeba wybrac w ustawieniach rodzaj sondy 0,8 - 1,6 aby sterownik gazu mogl wlasciwie interpretowac wskazania lambdy. Podziekowania dla meteogda za podpowiedz i naprowadzenie na wlasciwe tory . POzdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się