Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] SPRĘŻYNY OD V6 DO R4?JAK OGARNĄĆ OBCIĄŻENIE OSI PRZY DOBORZE?


KOval81

Rekomendowane odpowiedzi

Powinno się ustawiać po wymianie każdego elementu zawieszenia. Nie wiem gdzie Ty ustawiasz zbieżność, ale na maszynie na której ja ustawiam dla A4 jest jest jedna pozycja dla zawieszenia sportowego 1BE/1BV (co dobitnie przekonuje mnie, wbrew innym opiniom, że oba zawieszenia mają jednakowe obniżenie o -20mm), natomiast inna dla 1BA :wink4: Jak dobrze ustawisz geometrię, zbieżność i pochylenie to widać to np. na wykresie po hamowni tam gdzie są straty PS na kołach :wink4:[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 10:46_________________________________________________Przy wymianie amorów radzę zwrócić szczególną uwagę na stan wahaczy dolnych przednich prostych, na których wspiera się amor, bo jak będą miały powybijane tuleje to wymiana amora moim zdaniem bez sensu i wahaczy dolnych tylnych tzw. bananów :wink4: to one głównie pracują w zawieszeniu, oba górne przedni i tylny wsparte są na amorach więc się wolniej wybijają. Ja do prawidłowo ustawionej geometrii musiałem wymieniać śruby regulujące do ławy, ale za to teraz cały zawias pracuje jak w nowym samochodzie.

PS. na wahacze Lemfordera najlepsze ceny jakie znalazłem ma kolega @dzik z naszego forum :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, ja miesiac temu wymienialem oba wahacze proste na Lemfordera :wink4:

:good: a ja w sobotę lewego banana, dlatego mam porównanie jak pracuje lewa strona w stosunku do prawej :wink4: dlatego jutro wymieniam jeszcze prawego banana :wink4:

Tutaj masz zdjęcie jak wyglądają gumy w tulejach wahaczy tylnych po przejechaniu 100kkm :wink4: ciężko wyłapać na ucho bo nic nie stuka, po prostu zawieszenie nie pracuje na sztywno: co odbija się na amortyzatorze:

32mMS.jpg

a tu masz tuleję (co prawda inna konstrukcja ale widać różnicę) w wahaczu Lemfordera:

PByOJ.jpg

Oczywiście jeśli sworznie są ok to można pokusić się o wymianę samych tulei, ale u mnie sworznie miały luzy, no i nie miałem warunków do wybicia i montażu tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szukalem amorkow do siebie na tyl(koncu kupilem sachsa) i odwiedzilem pare sklepow w poszukiwaniach i w jednym z nich wczesie rozmowy ze sprzedawca(stary dziadek) dowiedzialem sie ze Kayaby to syf przymknalem na to oko a pozniej sie dowiedzialem ze jak Bilstein to tylko bialy o co temu dziadkowi chodzilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak szukalem amorkow do siebie na tyl(koncu kupilem sachsa) i odwiedzilem pare sklepow w poszukiwaniach i w jednym z nich wczesie rozmowy ze sprzedawca(stary dziadek) dowiedzialem sie ze Kayaby to syf przymknalem na to oko a pozniej sie dowiedzialem ze jak Bilstein to tylko bialy o co temu dziadkowi chodzilo?

Powiem tak - niekompetencja i zatwardziałość niektórych sprzedawców i mechaników (z reguły tych starej daty, ale młodych również) są zwyczajnie porażające :doh1:

Ostatnio usłyszałem w sklepie, że "miły" Pan za nic w świecie nie sprzeda mi utwardzanych amortyzatorów, bo co by nie zaproponował, to i tak będę nie zadowolony i w końcu urwę zderzak :shocked: Nosz myślałem, że to żart jakiś głupi, albo ukryta kamera, ale okazało się po chwili, że Pan nie żartował :wallbash: :wallbash:

Ogólnie stanęło na tym, że wylądowały u mnie KONI Sport i najprawdopodobniej dojedzie Pro-Kit Eibach'a.

Wszystkim udzielającym się, dziękuję za doradztwo w sprawach zmiany :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Flyer - 1BE, ale lekko wytrzepane już. Nowe KONI jeszcze nie założone - zakładać będę we wtorek, więc się zobaczy.

Czy twarde to się okaże :decayed: Jeden specjalnie ustawiłem na twardo, to na maszynie skal zabrakło do sprawdzenia - mocny skurczybyk jak w ciężarowym jakimś :kox: Tył dla sprawdzenia dałem całkiem na miękko i charakterystyka wychodzi komfortowa z lekkim wskazaniem na twardawe (w porównaniu do seryjnych oczywiście, a nie 1BE)

We wtorek zdam relację jak się będzie na tym jeździć, bo pierwsze ustawienie zrobię wszystkie na najbardziej miękko. najgorsze jest to, że regulacja jest po wyciągnięciu z auta, a to trochę zabawy i czasu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety raczej się nie da, ponieważ regulacja polega na wciśnięciu całego tłoczyska i odpowiednim dozowaniu siły poprzez jego obracanie zgodnie/przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. KYB AGX ma regulację na korpusie, ale niestety do A4 nie robią :wink4:

Dojdę do wprawy jak z postojówkami, to będę ściągał pod domem w 10 min :naughty:[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 13:09_________________________________________________Panowie - a teraz pytanie z nieco innej beczki, ale zostajemy nadal przy zawieszeniu :gwizdanie: Czy jest możliwość założenia sprężyn od wersji 6 cylindrowej do R4? Jada do mnie właśnie springi H&R o numerze 29369-2 (nacisk osi od 1051kg). Na tabliczce znamionowej mam u siebie podane przód/tył 1075 kg, więc niby powinno pasować...Niby, bo w innych katalogach H&R napisane jak koń stoi, że 29369-2 = 6cyl., natomiast 29369-1 = 4 cyl., bez podziału na nacisk osi :wallbash:

Jak to k...a w końcu rozumować - na tabliczce podawany jest max. nacisk i nim się sugerować, czy gdzieś to można znaleźć ile wynosi realny? :confused4:

[br]Dopisany: 03 Maj 2010, 02:28_________________________________________________A przy okazji jeszcze spytam - jak to będzie, jeśli te springi do aut o nacisku osi ponad 1051kg są sztywniejsze od tych poniżej 1050kg (a obie obniżają ok 35-40mm), to auto nie obniży się o 35 mm, czy pójdzie w dół normalnie, ale nie będzie się tak bujać poniżej tej wartości (wiadomo, że sprężyny siadają więcej niż podawane wartości)??

Z góry dzięki za kolejna pomoc :good::hi:[br]Dopisany: 03 Maj 2010, 02:32_________________________________________________Zmieniłem troszeczkę temat, bo pojawił mi się problem j/w. czy jest ktoś kumaty w tej dziedzinie, kto podpowie jakieś mądre słowo? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...