Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana amortyzatorów , sprężyn i wahaczy


marcin9680

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zwracam sie z prosba do znawcow tematu o pomoc , wskazowki , podpowiedzi itp. dotyczace wymiany zawiasu i wahaczy w audi A4 B6 , mianowicie zabieram sie do wymiany amortyzatorow , sprezyn ( przod i tyl) oraz przednich wahaczy a nie chcialbym sobie utrudnic roboty.

Szukalem w dziale "warsztat" ale nic nie znalazlem na ten temat , chyba ze zle szukalem.

Bardzo prosze o podpowiedzi co i jak , od czego zaczac , na co trzeba zwrocic uwage przy skladaniu calosci itp. jezeli ktos juz przerabial podobny temat , glownie chodzi mi o przednie zawieszenie bo tam to jest dopiero rozkrecania a rozkrecania :confused4:

Dziekuje i pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o tyl:

- przy wymianie sprezyn musisz poluzowac wszystkie wachacze, odkrecic gorny wachacz od piasty (ten na ktorym reguluje sie zawieszenie) wtedy caly dolny wachacz zejdzie Ci w dol i bedzie Ci latwiej wyjac sprezyne.

Przod wbrew pozorom nie jest tak trudno zmienic bo dostep do srub jest latwiejszy, no ale roboty jest sporo. Moja rada jest taka zeby dociskac wszystkie wachacze gdy samochod stoi na kolach ( chodzi o to zeby nie pozrywalo gum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good: dziekuje serdecznie , wlasnie jutro zabieram sie za wymiane wszystkiego , czesci sa , checi sa byle by pogoda mi dopisala bo do garazu autko nie wjedzie a i odkladac juz niechcem bo juz tak wszystko napie... ze strach.

Nad jednym sie tylko glowie na czym autko postawic zebym mogl dokrecic te przednie wachacze bo kanalu nie mam a musi byc tak postawiony jak na jezdni , musze jeszcze wlesc pod niego i podokrecac sruby :mysli:

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robilem tak :

- gorne wachacze dokrecalem w ten sposob samochod stoi na lewarku a drugim lewarkiem do gory podnosilem piaste , ewentulanie postawiasz cos pod piaste(dokladnie pod srube od dolnego wachacza tak zeby Ci nie zsunal sie samochod), jakas podpore na ktorej moze stac samochod i opuszczasz lewarek. Ogolnie ma to wygladac tak jakby samochod bez kol mial stac na ceglach :>

Tak samo mozesz tez dokrecic dolne wachacze, chociaz ja to robilem w kanale jak juz samochod stal na kolach. Powodzenia w dzialanaich;)[br]Dopisany: 07 Maj 2010, 21:19_________________________________________________A wlasnie jesli chodzi o przednie zawieszenie to z reguly jest problem z wykreceniem dlugiej sruby, ktorą są przykrecone dwa gorne wachacze. Jesli ją bez problemu wykrecisz to jest ok. Schody sie zaczynają jesli sa trudnosci w jej wykreceniu. Jesli gorne wachacze masz do wyrzucenia to najlepiej podgrzac zwrotnice w okolicach sruby i wtedy ja wyciagac. Tylko uwazaj z grzaniem bo zwrotnica jest aluminiowa zeby jej nie stopic :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , bede probowal jutro cos zdzialac , rano podskocze do sklepu i kupie takie specjalne najazdy , rampy pod kola tak wiec po zlozeniu wszystkiego opuszcze auto na te najazdy , wejde pod auto i bede dokrecal.

Co do tych srub to mam nadzieje , ze sie wykreca bez problemow juz czytalem , ze wlasnie z nimi jest najwiekszy problem , jak nie puszcza to mlotek , przecinak i ogien :evil:.

Po wymianie dam znac jak poszlo.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...