bucek21 Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 witam . na wstępie zacznę od auta jakie posiadam , audi a4 b7 2.0 tdi 170 ps typ silnika BRD. Przymierzam się do wymiany komputera silnika ecu. Stwierdzam że nie jest to takie proste. W moim aucie stwierdzono uszkodzenie ecu ponieważ stracił moc podczas ruszania i w dodatku dochodzi z turbiny hałas ( dosyć głośny szum podczas spadania obrotów) zakupiłem to autko w lutym tego roku i po otworzeniu boksu od komputera stwierdzono że komputer był już raz wymieniany co stwierdzono po dacie produkcji sterownika. Sterownik posiada date 11-02-2009 a samochód jest z roku 2006. następnie po podłączeniu vag w bloku 17 instrument nie pokazuje żadnego 14-to cyfrowego kodu immo. Prawdopodobnie ktoś ominął immo ponieważ odpalam do tym plastykowym kluczykiem , a na desce nie pokazuje się żadna kontrolka od immo. Wszystko co zostało wymienione w tej sprawie to: - turbosprężarka - zawór turbo wraz z zaworkami od recylkulacji spalin i przewodami podciśnienia, - filtr cząsteczek wypalony do zera. - sprawdzone pompo wtryski - zawór egr - przepływomież no i w dalszym ciągu nie ma mocy jak 170 koni a sterownik silnika nie wywala żadnego błędu. Dodam jeszcze że przez ostatnie 2 dni auto odzyskało moc i turbinka ucichła, ale tylko przez 2 dni. Na to wychodzi że komputer coś zle steruję!!! prawdo podobnie zle steruje kierownicami turbo sprężarki. Na wolnych obrotach gruszka jest podciągnięta do góry po czym przy dodaniu gazu i zwolnieniu gruszka powinna się opuścić na dół i ustawić kierownice pionowo celem zwolnienia obrotów turbo. Stwierdziłem że opada na chwilę ale nie do konca co powoduję ten hałas i w dodatku brak błędu przeładowania! no troszkę się rozpisałem. głównie chodzi mi jak zmienić ten sterownik nie posiadając 7-mio cyfrowego pinu, kodu dilera oraz daty do zalogowania się w opcje silnik - logowanie 11. Bez tego pinu nic nie zrobię a u dilera nie chcą mi podać bo mówią zę to tajne!!!!! proszę o pomoc o jakiś opis jak mam to zrobić, jak zdobyć pin bo jestem załamany a mieszkam w angli a tu same tęmpole są!!!!! posiadam instrukcję jak to zrobić ale bez pinu to albo diler koszt 1200 funtów albo rozbiórka. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-ecu-swapping.html pomóżcie proszę.
haczyk31 Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 mam podobny problem, tez bede musial wymienic lub naprawic ecu. u mnie objawy coraz czesciej wystepuja, a sa nastepujace: spadek mocy, czasem zapala sie i mryga spprezynka od swiec zarowych - wtedy to tylko uruchomienie ponowne silnika kasuje blad, dosc czesto zawiesza sie przekaznik w ecu, aby uruchomic silnik musze otworzyc maske i na wlaczonym zaplonie lekko puknac w boxa od edu, wtedy slychac klik i zapalaja sie kontrolki od silnika i rozgrzewanie swiec zarowych
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się