Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Zawieszenie Przód Puka na dziurach i Kocich łbach


DraCo27

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem audi sciagnalem pol roku temu z niemiec no i na poczatku moze idealnie nie bylo ale tez tak nie pukalo teraz po zimie zaczyna robic sie coraz glosniej szczegolnie na takich malych nierownosciach typu kocie lby dziury w drodze nie metaliczne ale takie gluche uderzenia i np na kocich lbach regularne i ciagle. Sciagnalem kolo lewe tam mocniej puka i widze ze lacznik stabilizatora juz sfatygowany widac po gumach ze zycie sie mu konczy i z prawej strony dolny wachacz jeden wymieniony na trw i lacznik tez inny reszta oryginal z 2000r :shocked::wallbash: mysalem ze zle patrze bo jak sie na czytalem na forum ze co 30kkm zawiecha do wymiany to sie zaczalem lekko obawiac a tu po 210000km ciagle oryginaly w zawieszniu wiec sciagam lewe kolo od kierowcy a tam jeszcze wiekszy szok :shocked::slina: tam jest wszystko oryginalne lacznik wszystkie wachacze z 2000r lema ze znaczkami audi i tak samo jak z prawej lacznik widac ze juz umiera ale reszta tak jakby nie najgorzej gumy cale z tym ze na tych laczeniach przy sprezynie jakby pojawialy sie rysy na tych gumach ale nie sa to glebokie pekniecia.

Mam wielki dylemat chcialem odzalowac juz te 1500 i zmienic wszystko ale zastanawiam sie czy nie kupic dwoch lacznikow wydac te 160 zaryzykowac i zobaczyc czy ustanie pukanie czy nie, jak ie to wtedy zmienic wszystko i byc 160 w plecy.

Mial ktos pobobny problem z pukaniem?? mozliwe ze to te laczniki stabilizatora to robia??

Prosze o jakies wskazowki jutro rano jade na szarpaki na stacje diagnostyczna jak nie beda wachacze pukac to chyba zaryzykuje zmiane samych lacznikow z tym ze dzisiaj probowalem je odkrecic i nie chcialy puscic za bardzo.

Czy moze zmienic juz wszystko tyle lat juz 10 niedlugo bedzie i ciagle te same wachacze czy nie beda umieraly juz niedlugo??

Dodam tylko ze jestem 3 wlascicielem auta ale szok przezylem jaz zobaczylem tam 00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno byłem w podobnej sytuacji :-) po zimie też z lewej strony coś baaardzo mocno tłukło. Myślałem, żeby wymieniać wahacze i resztę gratów, ale zrezygnowałem :-)

Wymieniłem łączniki stabilizatorów i dolne wahacze. Po wymianie nic nie puka i jest cicho.

U mnie podobnie jak u ciebie, jest dużo oryginałów, z tym że z 97r :-) Jak są sprawne to po co wymieniać? Aż dziw bierze, że tyle wytrzymały :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem podobnie stukało mi z prawej strony przy wymianie oponek na letnie zauwałyłem że łącznik z prawej strony jest wybity jak równiez górne wahacze . Wymieniłem na nowe i wszystko jest ok stukanie zniknęło chociaż wiem że najlepszym sposobem byłaby wymiana całego zawieszenia ale jak jest jeszcze ok nic nie słychać by były na wykończeniu. Zrobiłem od momentu zakupu nie duzo bo 50 tys km przez 2 lata a zawieszenie mam jeszcze ori oprócz tych teraz wymienionych 2 wahaczy i łącznika także jestem tego zdania że lepiej jest wymienić jednostkowo i zostawic fabryczne jak jest ok , chcoiaż wiem ze cały zestaw wychodzi taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz co puka i powymieniaj, u nas też był jeszcze oryginał (do tej pory jest, oprócz kilku wahaczy). :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem na diagnostyce i o dziwo pan diagnosta stwierdzil ze pukaja 2 gorne z prawej i jeden gorny przedni z lewej a ze lacznik stabilizatora jest ok moze i nie puka ale naprawde nie wyglada on ciekawie i tak dochodze do wniosku ze jak mam wymienic 3 plus na wszelki wypadek 2 laczniki to juz i tak caly komplet lepiej zrobic i bedzie za jednym razem zrobione, powiedzcie mi tylko co byscie wybrali febi za 1090 swag za 1300 czy lemforda za 1500 dodam ze z autem zaprzyjaznie sie jeszcze i tak gora na 2 lata a rocznie lata kolo 20tys moze troszke wiecej no i przy okazji bede robil kompletny rozrzad i tarcze z klockami wiec uderzy mnie po kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem na kocich łbach i przejazdach kolejowych czy tramwajowych jest straszne pukanie wręcz walenie jakby zaraz miało coś odpaść, cala zawiecha była robiona w zeszłym roku i na stacji kontroli facet nie stwierdził żadnych luzów jeden magik niby twierdzi ze to amor czy to jest mozliwe?? slychać to z lewej strony moze po środku a fachman stwierdził że to amor z prawej. Dodam jeszcze że zaczynam odczuwać lekkie drgania na kierownicy lecz końcówi tez byly wymieniane w zeszłym roku jak robiłem cały przód[br]Dopisany: 12-05-2010, 10:45:01_________________________________________________POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mi jak pukało na poprzecznyc hgarbach i naprzykład jak przez tory przjezdzałem albo hamowalem pulsacyjnie to wymieniłem prawy dolny wachacz Banan....a jak pukało przy przyszpiesznaiu i gwałtownej smianie biegów to prawy lewy górny wachacz ywmieniełem i cisza :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja was panowie nie rozumie na tym forum przewija się tylko kup ori ori ori a skąd brać na to kasę kolego zrób tak wejdź sobie na allegro kup wahacze tak jak ja kupiłem z firmy master sport nie za drogie nie za tanie założyłem i śmigam już ponad rok cichutko i spokojnie po co przepłacać za reszte kasy idź z dziewczyną do kina albo na fajną imprezkę skąd wiesz że za 130zł kupujesz dobre wahacze pamiętaj zmieniają się tylko pudełka i producenci a wszystko to jedno gówno wiec nie ma sensu wydawać nie wiadomo ile na coś co jest tyle nie warte ja mam gwarancje na 2 latka lub 80 000 km pisemną i wszystko gra tobe też polecam tak zrobić jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź końcówki drążków kierowniczych gwintowany koniec końcówki jest osadzony w tulei gumowej tam często się wybija miałem to samo pukało wymieniłem podejrzany wahacz łączniki stabilizatorów i dalej to samo po wymianie końcówek ok pamiętaj tylko później o zbieżności pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też stukało i wymieniłem górny wahacz banan, ale nie przestało i okazało się ze to nie wahacze, nie końcówka, a Jabłko przed końcówka- nie wiem czy dobrze to nazywam :) wymieniłem i śmigam :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też byłem na szarpakach i na zwykłych oględzinach na kanale i nic nie wskazali ale ktoś mi doradził że diagnosta może tego nie stwierdzić jeśli nie jest wahacz bardzo wybity.choć tłucze niemiłosiernie i na mój gust to moje ulubione banany.a jeśli chodzi o wybór wahaczy poczytaj w innych wątkach o testach wahaczy i uwierz mi zgłupiejesz. :kwasny:.a co do wymiany.po co ruszać to co jest dobre?bo może padnie za miesiąc?a może za pół roku?a może te na które wymienisz przyjdzie szybciej pora niż te które siedzą.rozkminka niezła jak z samym wyborem.u mnie siedzą dolne tylne TRW już ok 50tyś więc spróbuje i takie banany włożyć.na all szt ok 200zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy hamowaniu bije? trzeba jechać do dobrego mechanika bo na szarpaku nie zawsze wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też coś stuka, już powoli mnie to denerwuje, byłem u 2 diagnostów i obaj potwierdzili że brak luzów oraz oznak powybijanych wahaczy podobnie i łącznik stabilizatora jest ok. Jeden z nich wspomniał że może być wybita guma koło łącznika - czy to jest to " jabłko końcówki " ?

Jeśli tak to jaki jest koszt tego (nr z etki by się przydał) i czy dam radę wymienić na podnośniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...