Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] PASSAT[AKN] 2.5TDI V6 Tryb awaryjny skrzyni, kąt wtrysku, błędy, logi


arek982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tym razem pacjent to passat ze znanym również w Audi silnikiem AKN. Mianowicie: sporadyczny błąd na skrzyni tiptronic:

Control Module Part Number: 4B0 614 517 H

Component and/or Version: ABS/ESP allrad 1728

Software Coding: 04457

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Powiązany z błędem z silnika:

Control Module Part Number: 3B1 907 401 B

Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000AG D09

Software Coding: 03011

Work Shop Code: WSC 05314

Additional Info: 00014059 130 106CC150_1.V5A856036291

Additional Info: 00014059 130 106CC150_1.V5A856036291

1 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

Czyli jak już się zorientowałem, problem z wtryskiem paliwa.

Tak więc bardzo proszę o podpowiedź co z tym dalej zrobić.

Dla ułatwienia sprawy wklejam logi narazie statyczne. Jak by jakiś brakowało, ewentualnie dynamicznych to mogę zrobić i wkleić, napiszcie tylko jakie.

Poza tym ogólnie autko jeździ, buta ma OK :-) tylko spalanie chyba za duże bo fis pokazuje średnio 9,5-10 w bardzo oszczędnej jeździe, już oszczędniej nie potrafię, a trasy raczej poza miastem(krótkie odcinki po kilkanaście KM, średnia prędkość 60-70km/h. Tak więc chyba za dużo chleje tej gnojówki. Może układ zapowietrzony?? Sam nie wiem. Jutro planuję się za to zabrać, tak więc proszę o wszelkie uwagi :-)

LOGI:

blok 000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f32da674e943b77c.html

blok 001

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a8c54f5e2277a68.html

blok 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dbb2b9454c8a5cb.html

blok 004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70571dcd55028997.html

blok 007

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ea042cecabfb588.html

blok 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b6c04a4d4b509ca.html

blok 013

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74acf852de23bb5b.html

blok 014

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f67a9f5712833744.html

blok 018

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/008fcff37686086d.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile według Ciebie powinien palić AKN?

Przy takiej jeździe co opisałem to chyba nie 10L. Chociaż mogę się mylić, ale akurat nie chodzi mi o to, tylko o pozbycie się tych błędów, tak więc proszę o wypowiedź kolegów pod kątem logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj logi 004 Basic Settings..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hhmm ja taki komunikat mialem i jeszcze jeden j399 w 2.5 tdi troche inna maszyna ale padla wlasnie pompa znaczy sie tloczek poczatku wtrysku sie zatarl ale u Ciebie moze byc inaczej nie wiem jak jestw 1.9 tdi ale spalanie 10 to stanowczo za duzo moj z walnieta pompa palil srednio przy 12okm/h spokojnej jazdy 8-9litrow

zrywa silnikiem czy pracuje normalnie jesli pracuje normalnie moze byc zaplon albo przekaznik pompy to tutaj na forum czesto opisywany temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hhmm ja taki komunikat mialem i jeszcze jeden j399 w 2.5 tdi troche inna maszyna ale padla wlasnie pompa znaczy sie tloczek poczatku wtrysku sie zatarl ale u Ciebie moze byc inaczej nie wiem jak jestw 1.9 tdi ale spalanie 10 to stanowczo za duzo moj z walnieta pompa palil srednio przy 12okm/h spokojnej jazdy 8-9litrow

zrywa silnikiem czy pracuje normalnie jesli pracuje normalnie moze byc zaplon albo przekaznik pompy to tutaj na forum czesto opisywany temat

przeczytaj jeszcze raz temat, mowa właśnie o 2,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hhmm ja taki komunikat mialem i jeszcze jeden j399 w 2.5 tdi troche inna maszyna ale padla wlasnie pompa znaczy sie tloczek poczatku wtrysku sie zatarl ale u Ciebie moze byc inaczej nie wiem jak jestw 1.9 tdi ale spalanie 10 to stanowczo za duzo moj z walnieta pompa palil srednio przy 12okm/h spokojnej jazdy 8-9litrow

zrywa silnikiem czy pracuje normalnie jesli pracuje normalnie moze byc kat zaplonu albo przekaznik pompy to tutaj na forum czesto opisywany temat

przeczytaj jeszcze raz temat, mowa właśnie o 2,5

sorry jakos przeoczylem

no wiec jesli taki blad masz w 2.5 to bedzie blad sterownika poczatku wtrysku u mnie objawy byly 2 na poczatku zrywalo silnikiem i strata mocy u mnie padl tloczek co wyjasnia strate mocy ale jesli padl sam sterownik radze go szybko wymienic bo niedlugo bedziesz robil i tloczek i sterownik a to koszt kolo 2500zeta

mnie sie udalo sterwonik nie padl ale ponoc w moim modelu jest stabilnijeszy(choc bosch wymienia standardowo - po malej rozmowie sprawdzili i okazalo sie ze jest dobry i nie trzeba wyieniac mialem szczescie bo to 400euro) i sie nie uszkadza tak jak w tych starszych wersjach

-jak pali silnik normalnie czy ciezko???

-czy rowno pracuje na wolnych i nie kopci???

jesli silnik pracuje normalnie i nie kopci na bialo to sprawdz przekazniki moze ktorys zasniedzial ten problem mieli tutaj koledzy 1.9tdi gdzie przekazniki byly zalane woda i robilo zwarcie

z loga statycznge 004 widac ze cos jest nie tak u mnie tak samo bylo nie osiagal na early 35%

teraz po wymianie pompy mam na early 35% przy 13,6stopni przed OT do tego okolo a na late 100.5% okolo 2stopnie po OT

tak powinien pokazywac w basic settings u Ciebie jest 10% przy 1 stopniu po OT ja tak mialem jak mi tloczek padl dokladnie takie same niskie wskazania na innych logach sie nie znam wiec nie moge sie wypowiedziec

prawidlowe ustawienie to 2 (+-2)stopnie po OT(gorne polozenie tloka) kat moglby tak byc bo miesci sie w granicy tolernacji ale przy 100% a u Ciebie widac okolo 10% co jest stanowczo za malo -- u mnie pokazuje na statycznych wartosc okolo 75%

--> jesli sie myle prosze o poprawe nie wiem jak jest w starszych silnikach ale podejrzewam ze wsztykie 2.5 maja 2stopnie po OT

--> jak by ktos chcial moge zrobic manuala jak wymienic pompe domowym sposobem bez placenia w warsztacie wbrew pozorom sprawa jest prosta wymiana max. 4 godziny z demontazem i montazem tylko trzeba wiedziec co i jak

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pali normalnie i przy odpalaniu raczej mam biały dym tylko jak sie rozgrzeje to juz normalnie - moze palic na biało w zależności od pogody ( szczerze nie przyjrzałem się dokładnie ).

W SB w 4 mam za duże wartości na 5 cylindze - pytanie czy można te wartości wyregulować na prawidłowe i jak to zrobić ?

I mam jeszcze jedno pytanko jaka jest kolejność cylindrów w AKN stojąc przodem do silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak

na poczatku kopci na bialo i to nie jest normalnie pompa za duzo paliwa podaje a dokladnie regulator poczatku wtrysku czy jak to sie nazywa

tloczek sie wyrabia i nie moze wysterowac i teraz jest tak ze pompa sama te dawke stara sie poprawic ale jak wychodzi poza granice tolernacji i dalej nie moze to moze spalic sie sterownik a wtedy drogi ten interes

najprosciej byloby wyciagnac pompe podjechac do boscha i sprawdzic ja na stole probierczym (wiem ze troche grzebania przy tym jest bo sam przez to przechodzilem) koszt i ewentualnie wymiana tloczka z kalibracja koszt powienien sie w 1000 ze wszystkim zamknac -- jesli padnie sterownik sytuacja jest troche drozsza

wyregulowac tego sie z tego co ja wiem nie da (tak mi powiedzial pan w serwisie boscha) bo jesli ma luzy na tloczku to jest juz po robocie

pierwsze oznaki padania pompy info z seriwsu:

auto kopci na bialo

auto ciezko pali lub pracuje nierowno

auto nie ma odpowiedniej mocy

auto dziala w trybíe notlauf nie mozna przekroczyc 3000obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...