Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Awaria - chyba przepływomierza


mich65

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy komuś może przytrafiła się podobna awaria. Jechałem prostą drogą i dało się usłyszeć, że po wciśnięciu pedału gazu auto zaczęło dziwnie szumieć, jakby wiatr wiał przez lekko niedomknięte okno. Przy puszczaniu pedału gazu szumienie ustępowało. Jako że do domu zostało mi jeszcze 10 km to nie przejmując się tym zjawiskiem jechałem z prędkością około 160 km/h dość jednostajnie, aż w końcu wystąpił zanik mocy. Auto zaczęło zwalniać, jakby weszło w tryb serwisowy. Do domu dojechałem, podpoiłem vaga i w silniku pojawiły się dwa błędy:

16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

po wyczyszczeniu ich auto wyszło z tryby serwisowego. Na wolnych obrotach pracuje normalnie, ale podczas jazdy po dodaniu gazu auto jakby się dusiło, robiło "żabki". (wtedy gdy turbo powinno zacząć pracować)

Sprawdziłem filtr powietrza, rurę dolotową do turbo i nie widać żadnych uszkodzeń. (pierwsza myśl jaka mi się nasunęła że gdzieś jakaś dziura i powietrze ucieka, stąd ten szum) W planie mam teraz podmienić przepływomierz. Dodam że podczas występowania tych "żabek" także słychać jakby powietrze gdzieś wylatywało.

Może ktoś spotkał się z podobna usterką?

Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi gdzie co szukać. (silnik BLB 225 tyś km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z błędu wynika, że masz gdzieś nieszczelność w dolocie, to już chyba wiesz czego szukać - zwłaszcza na szybkozłączkach ale nie do turbo tylko od turbo do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Znalazłem usterkę. Okazała się dziurawa rura między turbo a intercoolerem, taka krótka zagięta o 90 stopni. Rozszarpana dziura na samym środku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Znalazłem usterkę. Okazała się dziurawa rura między turbo a intercoolerem, taka krótka zagięta o 90 stopni. Rozszarpana dziura na samym środku

za mocno butujesz i ci węże strzelają :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie więcej niż fabryka dała :)

nie , no zartuje :wink4:

BTW dobrze ze to rurka a nie przepływka :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię i potwierdzę że to tylko ta rurka, bo kto wie czy to tylko to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienię i potwierdzę że to tylko ta rurka, bo kto wie czy to tylko to

mi wczoraj spadła rura pomiędzy turbo a fmicem i miałem takie same objawy więc sie nie stresuj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem rurkę i wszystko działa, jest MOC :>

Dziwne mi się wydaje że po wyjęciu starej rurki wylało się z niej troszkę oleju, to normalne aby miedzy turbo a intercoolerem było trochę oleju w rurce, czy może turbo coś przepuszcza?? W intercoolerze wydawało się być czysto, tylko w tej rurce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...