[B5 AWT] Wymiana oleju wspomagania.jak?
0

    12 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    NikoA4    0

    i znowu coś do zrobienia,zauważyłem ostatnio że mam bardzo mały poziom oleju [płynu] od wspomagania w związku z tym chciałbym go wymienić na nowy.i tu moje pytanko jak się do tego zabrać,[jak spuścić olej i uzupełnic nowym]?

    A i czy jazda ze zbyt niskim poziomem oleju szkodzi?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dante0018    0

    Szkodzi szkodzi, bo pompa wspomagania smarowana jest wlasnie plynem od wspomagania.

    A co do wymiany to odkrecasz korek zbiorniczka, nastepnie waz od pompy, mozna pokrecic kierownica zeby caly plyn zlecial. Zakladasz waz, nalewasz plynu, przy otwartym zbiorniczku krecisz kerownica (oczywiscie na odpalonym silniku) zeby odpowietrzyc uklad i dolewasz wrazie potrzeby. Wsio... :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    lapek85    0

    możesz też trochę metodą po łepkach, ale bez zbędnego kombinowania i wiedzy, wyciągnąć tylko płyn ze zbiorniczka, pojeździć tydzien i wyciągnać ponownie, taką operacjie powtórzyć, aż do układu wlejesz z 1.5 litra nowego płynu

    w pompie i tak pozostaną minimalne resztki starego płynu, ale zawsze to krok do przodu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    NikoA4    0

    a który waż od pompy[czy jeden tylko jest?]metoda wyciągania płynu ze zbiorniczka to raczej nie bardzo,bo dużo starego płynu zostanie . :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dante0018    0

    Ten ktory jest najnizej...wtedy zleci max tyle ile moze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    NikoA4    0

    dzięki, będe działał :good:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2010, 23:55_________________________________________________Olej wymieniony na oryginalny z ASO[zielony].zrobiłem to tak,podniosłem przód auta,odłączyłem najniższy wąż jaki był, czyli od chłodnicy oleju,odłączyłem zbiornik oleju w celu jego umycia,nie wiem czy dobrze zrobiłem? ale przed ściągnięciem zbiornika dmuchnąłem do środka żeby wszystki olej zleciał.potem poskładałem wszystko,zalałem olej,pokręciłem kierownicą i dolałem oleju.po czym opuściłem auto i odpaliłem i :shocked: pompa wyje,szybko do zbiorniczka i olej był bardzo nisko i strasznie się spiętrzał,dolałem do stanu,i kręcę kierownicą i nic wyje.jak ruszam kierownicą to strasznie wyje jakby się miała zatrzeć.przedtem było dobrze,Co robić pomocy :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    rikardo    0

    dzięki, będe działał :good:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2010, 23:55_________________________________________________Olej wymieniony na oryginalny z ASO[zielony].zrobiłem to tak,podniosłem przód auta,odłączyłem najniższy wąż jaki był, czyli od chłodnicy oleju,odłączyłem zbiornik oleju w celu jego umycia,nie wiem czy dobrze zrobiłem? ale przed ściągnięciem zbiornika dmuchnąłem do środka żeby wszystki olej zleciał.potem poskładałem wszystko,zalałem olej,pokręciłem kierownicą i dolałem oleju.po czym opuściłem auto i odpaliłem i :shocked: pompa wyje,szybko do zbiorniczka i olej był bardzo nisko i strasznie się spiętrzał,dolałem do stanu,i kręcę kierownicą i nic wyje.jak ruszam kierownicą to strasznie wyje jakby się miała zatrzeć.przedtem było dobrze,Co robić pomocy :wallbash:

    Może jeszcze masz zapowietrzony układ :mysli: Spróbuj na wyłączonym silniku odpowietrzyć układ.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    NikoA4    0

    dzięki,właśnie przeglądam akp jest tego trochę na temat ale różnie ludzie piszą.czyli wszystko przy wymianie zrobiłem dobrze?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    NikoA4    0

    bardzo dobrze to jest opisane,tylko szkoda że wcześniej tego nie wiedziałem teraz to już lipa bo mam zapowietrzony układ.wymienię jeszcze raz płyn i zobaczę.wyczytałem żeby na odpalonym silniku uzupełniać płyn i dać pompie chodzić do 20 min,i odpowietrzy się sama,ale ona przeciesz wyje i chyba nie jest dobre dlaniej żeby tak wyła przez 20min?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    ROBERT    0

    Najlepiej robić tak jak wyżej masz opisane w tym linku, wtedy na pewno nie zapowietrzysz układu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    NikoA4    0

    zgadza się,ale to powinienem zrobić jak wszystko działało prawidłowo,czyli jak układ nie był zapowietrzony przepompować aż będzie leciał świeży płyn.nie wiem czy teraz to się uda ale spróbuje.a może zawór zwrotny się zablokował?o się znajduje przy maglownicy na końcu węża od pompy tak?płyn powinien wpływać do maglownicy tym grubym wężem i nie powinien się cofać czy tak?[br]Dopisany: 04 Czerwiec 2010, 10:15_________________________________________________kupiłem dzisiaj jeszcze dwa litry płynu i zrobiłem wszystko jak proponował kolega [robert]no i problem rozwiązany teraz jest cisz,tylko przy skręcie leciutko słychać że pompa pracuje,ale to chyba jest normalne?,bo wcześniej tez tak było.dzięki kolego :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members