Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zaślepienie EGR


krzys mlody

Rekomendowane odpowiedzi

zrób Chipa jak chcesz szybciej śmigać a nie jakieś pegerowskie kombinacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakiś powód tego zapytania musiał być

jak EGR jest sprawny to nic nie kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda ze gdy odzepi sie rurke podcisnienia od egr i oczywiscie sie ja zaslepi to autko bedzie lepiej smigac?

po co pytać, przecież możesz ją zdjąć i zaślepić a uwierz, że żadnej różnicy nie zauważysz w dynamice silnika, nie w takim celu eliminuje się dopływ spalin do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, że nie ma żadnej różnicy. Po zaślepieniu EGR silnik momentalnie reaguje na pedał gazu i jest dla mnie jest to zauważalna różnica. W obiegu nie ma spalin i stąd jest ten efekt.

Ahaa, no i nie mówimy tu o różnicy rzedu pół sekundy mniej do setki :no: Efekt tjest taki, że stojąc na światełkach albo tocząc się powoli, jak dodasz gazu to reakcja auta jest lepsza, lepsza o tyle zanim w normalnie działającym silniku (z EGR) zostanie odcięcty obieg spalin. Mało, ale da się wyczuć.

Nadmienię jedynie, że u mnie był już program zmieniony i być może stąd jest widoczna poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, że nie ma żadnej różnicy. Po zaślepieniu EGR silnik momentalnie reaguje na pedał gazu i jest dla mnie jest to zauważalna różnica. W obiegu nie ma spalin i stąd jest ten efekt.

Ahaa, no i nie mówimy tu o różnicy rzedu pół sekundy mniej do setki :no: Efekt tjest taki, że stojąc na światełkach albo tocząc się powoli, jak dodasz gazu to reakcja auta jest lepsza, lepsza o tyle zanim w normalnie działającym silniku (z EGR) zostanie odcięcty obieg spalin. Mało, ale da się wyczuć.

Nadmienię jedynie, że u mnie był już program zmieniony i być może stąd jest widoczna poprawa.

Tez moge potwierdzic ze roznice zauwazylem po zaslepieniu EGR, tak jak pisal Nonilion troche szybszy ma start z dolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR to zabawka stworzona do ograniczenia emisji spalin a co za tym idzie dostarczenie spalin spowrotem do ukladu dolotowego , moge potwierdzic opinie kolegow odnosnie szybszej reakcji auta na pedal gazu a powodem jest tylko mniejsza temperatura powietrza doprowadzanego do cylindrow mowic krotko ja mam odlaczony i nie narzekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam że podczas postoju i przy podróży w niewielkich prędkościach EGR pozostaje otwarty i systematycznie dusi nasze silniki :D przy większych prędkościach powinien być szczelnie zamknięty, niestety z tego względu że są to spaliny, duża temperatura + często syfiaste paliwo, zaworek bardzo szybko przestaje być szczelny i nadaje się do wyjeb***a wymiany.

BTW. Ja kiedyś wymyśliłem taki łopatologiczny sposób wyjaśnienia na czym polega praca EGR

Mianowicie EGR czyli zawór recyrkulacji spalin został wymyslony przez ekologów żeby zmniejszyć emisję spalin, w jaki sposób? proste wpuszcza spaliny do naszego silniczka, a wiadomo że silniczek jak każdy potrzebuje świerzego powietrza, no i się dusi, a jak się dusi to krócej pożyje, a jak krócej pożyje to człowiek mniej będzie autem jeździł, a jak będzie mniej jeździł to emisja spalin będzie dużo dużo mniejsza.

No i panowie żadne katalizatory, EGRy, filtry DPF nie zmniejszą tak emisji spalin jak to kiedy auto nie będzie jeździło, bo wtedy emisja jest zerowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...