ranyjulek Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Od razu mówię, że szukałem, ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi. Problem polega na tym, że im cieplejszy silnik tym gorzej wchodzą biegi. W szczególności na postoju. Kiedy się lekko toczy biegi wrzuca się łatwiej. Po zgaszeniu silnika biegu znów zaczynają chodzić leciuteńko. Wizualnie koło wyprzęglika jest sucho. Płynu hamulcowego nie ubywa. Problem pojawił się nagle (w przeciągu kilku minut od całkiem lekkiej zmiany biegów do mocno utrudnionej). Stało się to w mieście, przy mocno nagrzanym silniku. Czy może mieć na to wpływ olej (niedomiar lub utrata jego właściwości). Czy może raczej coś z płynem hamulcowym... Dla mnie wygląda to tak, jakby nie wysprzęglało do końca i pierwsze co obstawiałem sprzęgło. Ale czy może ono się zużyc tak nagle nie dając wcześniej objawów? Nie ślizga się, łapie, powiedzmy, trochę wyżej niż za połową skoku. Twarzysze!! Pomożecie??
SotoM Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 moze byc ze sprzęgło sie zaczeło kleic i nie wysprzęgla dobrze. spróbuj przepompowac układ hyrd sprzęgła. olej w skrzyni -wątpie. jesli stało sie to nagle.
ranyjulek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Jak go przepompować? Odpowietrzmikiem? Co to znaczy, że sprzęgło się zaczęło kleic?
Hosse88 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 a ja mimo wszystko i tak zmienilbym pierw olej w skrzyni, robiles to moze juz w swoim audi? a wiesz kiedy bylo robione ostatnio? nawet jesli nie pomoze to i tak koszt niewielki ale chociaz bedziesz mial spokojna glowe :gwizdanie:
ranyjulek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Tak chyba zrobię. Aczkolwiek raczej nie to jest przyczyną, bo zaraz po zgaszeniu silnika, kiedy wszystko jest tak samo nagrzane, biegi wchodzą leciuteńko. Obawiam się, że kiedyś ktoś mógł zmienić samą tarczę a teraz ch.. trafił docisk... A z doświadczenia wiem, że jak są różne przyczyny niedomagań, to w moim przypadku prawie zawsze okazuje się ta najdroższa
rikardo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Tak chyba zrobię. Aczkolwiek raczej nie to jest przyczyną, bo zaraz po zgaszeniu silnika, kiedy wszystko jest tak samo nagrzane, biegi wchodzą leciuteńko. Obawiam się, że kiedyś ktoś mógł zmienić samą tarczę a teraz ch.. trafił docisk... A z doświadczenia wiem, że jak są różne przyczyny niedomagań, to w moim przypadku prawie zawsze okazuje się ta najdroższa Sprawdź na początek poziom oleju w skrzyni. Po odkręceniu korka znajdującego się na lewym boku przy prawidłowym poziomie olej powinien wyciekać. Czy wysoko bierze sprzęgło?
ranyjulek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Czy wysoko bierze sprzęgło? Sprzęgło bierze mniej więcej w połowie, może minimalnie za połową. Olej postaram się sprawdzić jutro u kolegi na kanale. Dobrze mi się wydaje, że ten korek jest przy wyjściu lewej półosi?
rikardo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Tak, jeżeli bierze w połowie to nie jest z nim źle. Zobacz na stan oleju, ostatnio znajomemu ciężko chodziły biegi i po odkręceniu korka było sucho. Wymienił olej i biegi ponownie przełączając się mu dobrze. Zobacz jeszcze na poduszki silnika i skrzyni. Miałem uszkodzona prawa poduszkę i chyba cała jednostka napędowa była w prawa stronę przekrzywiona ponieważ też biegi przełączały mi się z oporem. Po wymianie obu poduszek problem minął ale poduszki pod skrzynia w moim przypadku tez nadają się do wymiany.
ranyjulek Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dzięki za porady . Na pierwszy ogień pójdzie olej. Jaki najlepiej kupić? Doczytałem, że 75w90, ale jakiej firmy będzie najodpowiedniejszy?
rikardo Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Najlepiej zalać oryginalnym z ASO ale nie wszystkich zadowoli cena. Polecany jest też Castrol http://www.allegro.pl/item1064042552_castrol_taf_x_75w90_synt_olej_przekladniowy_0_5l.html ma specyfikacje VW. Inni zalewają motula szczegóły znajdziesz na forum.
Hosse88 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Dzięki za porady . Na pierwszy ogień pójdzie olej. Jaki najlepiej kupić? Doczytałem, że 75w90, ale jakiej firmy będzie najodpowiedniejszy? mysle ze skoro i tak praktycznie malo kto wogole wymienia olej w skrzyni, wiec uwazam ze jakikolwiek "nowy" olej bedzie duzo lepszy niz stary... :gwizdanie:
Gość -makaveli- Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 możliwe że to synchronizator albo łożysko igiełkowe przy silniku do którego wchodzi wałek od skrzyni jest rozsypane
ranyjulek Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 możliwe że to synchronizator albo łożysko igiełkowe przy silniku do którego wchodzi wałek od skrzyni jest rozsypane Problem jest ze wszystkimi biegami, więc musiałyby mi chyba polecieć nagle wszystkie synchronizatory. Poza tym, czy nie byłoby wcześniej słychać zgrzytów przy zmianie biegów? A problem wyraźnie związany jest ze wzrostem temperatury. Może się mylę, ale, na chłopski rozum, gdyby rozsypało się łożysko igiełkowe efekty byłyb zauważalne w pełnym zakresie temperatur.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się