[B5 AFN] Ucieka mi płyn chłodniczy
0

    16 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam mam taki problem że wycieka mi płyn chłodniczy wylotem od maximum (a4 1.9TDI 110KM AFN). Zaczeło sie tak (ale naprawde nie jestem pewien, ponieważ akurat wtedy skonczyla sie zima wraz z mrozami i samochod szybciej łapał temp) jak mechanik wymienił mi rozrząd i przy okazji pompe wody bo powiedział ze sie nie nadaje. Od tamtej pory wolno ale wywalało mi wylotem od maksimum zwłaszcza intensywnie przy nagrzanym juz silniku i jezdzie powyżej 100 km/h. Miałem robiony test na spaliny w zbiorniku, okazało sie ze ich tam nie ma. Wymieniłem termostat i oczyściłem chłodnicy specjalnym płynem. Teraz przy tej temperaturze na dworze jak chce szybciej pojechac niż 80 km/h temp wzrasta nawet do 110 stopni a płyn potrafi mi wywalić w ciągu pół godziny jazdy i zapala sie kontrolka. Robiłem teraz próbe na wodzie z przepłukanym układem jest to samo i nawet gorzej. Nigdzie indziej nie mam wycieków tylko tym wylotem od maximum. (Układ odpowietrzany juz kilkakrotnie bez rezultatów) POMOCY.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co to jest "wylot od maximum"? Masz na myśli korek lub zawór bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A którędy płyn wylatuje jak jest go zadużo ?? Na dole pod zbiornikiem jest taka dziurka która jest za to odpowiedzialna, nie wiem jak inaczej można to nazwać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    prawdopodobnie uszczelka pod glowica, mialem taki sam przypadek ze po ok 10 km juz nie mialem plynu w zboroniczku no i okazalo sie uszczelka. teraz jest juz wymieniona i jest wszystko z plynem i temp ok

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli zawór bezpieczeństwa. Skoro auto szybko się nagrzewa i po osiągnięciu 110 stopni wywala płyn przez "wylot od maximum" ;-) to poprośmechanika żeby sprawdził sprzęgło wiskotyczne napędu wentylatora. O ile układ nie jest zapowietrzony, termostat działa poprawnie, a w chłodziwie nie ma spalin i oleju to wydaje sie być jedyna przyczyna przegrzewania się, a następnie "wywalania" płunu chłodzącego przez zawór brzpieczeństwa.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może źle napisałem, ale nie chodziło mi że szybko sie nagrzewa. Samochod normalnie łapie temp do 90 stopni. Potem jak chce go pogonić szybciej to wtedy wzrasta nawet do 110. Już oględzin było tyle że raczej to uszczelka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Posprawdzaj jeszcze dokładnie chłodnice i węże. Profilaktycznie możesz tez wymienić termostat. U mnie tez ubywało i jak go podgoniłem do 180 to w zbiorniczku tez płynu brakowało. Robiłem test na obecność spalin w cieczy chłodzącej i nic. Okazało się że w kilku miejscach była nieszczelność przez co łapał powietrze. Także posprawdzaj dokładnie bo szkoda pieniędzy wyrzucać.

    Powodzenia :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. U mnie było to samo tez wywalało płyn ze zbiorniczka przy szybszej jeździe. Kompresja szła w układ i cisnienie wypychało płyn. Po wymianie wszystko ok

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mi też własnie test nic nie wykazał, miałem go robiony dwa razy. Oleju też mi nie przybywa nic z tego nie kumam a każdy mechanik tylko raczej uszczelka a dokładnie nic nie sprawdzi, aż mnie kur.. szlak trafia jakie oni mają podejście do tego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co to tego testu na zawartość CO2 w spalinach to u mnie tez nic nie pokazało. Sprawdzałeś węże czy nie są twarde? Powinny dać się bez problemu ścisnać. U mnie były twarde. Teraz bez problemu moge je ścisnąć. Wydajem mi się ze to właśnie przez tą kompresję która waliła cisnienie w układ i wyrzucało ten płyn.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zanim wymienisz usczelke pod głowicą to posprawdzaj wężę wszystkie opaski na węzach zwłaszcza te przy nagrzewnicy,chłodnice albo sprawdź zbiorniczek może jest uszkodzony lub korek ja już prawie wyminiłem usczelke u mojej żony w polo ( bo każdy muwił zę to usczelka ) okazało się że zbiorniczek był walnięty i wyżucało mi powoli wode zbiornikiem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale skoro to sie pojawiło po wymianie rozrzadu i pompy wody... wiec watpie aby to było uszczelka. moze machanik żle nałozył pasek klinowy i pompe obraca w druga strone i zamiast wypychac płyn to go zasysa... sprawdz ułozenie paska klinowego na kołach.

    Termostat załozyłeś zamiennik czy oryginał??bo zamienniki często gęsto sie nie otwieraja d zupełnie - wtedy to jest słaby przepływ zchłodzonej cieczy i zaczyna łapac grubo temperature. ale sprawdz ułożenie paska...bo moze faktycznie pompa pracuje w druga stronę...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ten wąż który prowadzi do silnika jest za twardy i napewno wiem że skadś dostaje sie jakieś chyba powietrze, bo widze jak z węża który pobiera płyn ze zbiorniczka wylatują czasami bąbelki powietrza. Mam wlaną wode teraz zamiast płynu i to widać znakomicie jak wylatują co 3-5 sek, Ale nigdzie nie ma żadnych wycieków z tego co widać, a płyn wszystek wywala mi zaworem im bardziej nagrzany silnik i im wieksze obroty tym więcej wyrzuca.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki wielkie, już coraz bardziej uważam że to uszczelka bo wszystko już wykluczone praktycznie. Tylko dlaczego w każdym przypadku innych osób nie podnosi im sie temperatura tak jak mi. Przy mocniejszym pogonieniu auta wzrasta nawet do 110 stopni a u innych nie, to mnie jeszcze ciekawi.[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2010, 15:09_________________________________________________[br]Dopisany: 09 Lipiec 2010, 22:21_________________________________________________Jeździłem szukałem porad u mechaników aż sie pogorszyło, teraz samochód nie ma w ogóle kopa, nie zbiera sie na żadnym biegu i do tego jak go odpalam na ciepłym silniku ( tzn jak pochodzi zgasze go żeby wyskoczyć np do sklepu i odpalam potem ) wali mi czarny dym z rury i na chwile sam wskakuje na obroty.

    Miał ktoś podobne objawy?? plus to wyrzucanie płynu przez zawór ;/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to w tym przypadku ewidentnie uszczelka. Takie objawy miałem w Meśku 220 cdi .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy