[B5 AFN] Świst z Turbinki w TDI-Koniec Suszarki??

    5 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam Wszystkich!nie Wiem Ale Coś Moja Ninia Świruje Ostanimi Czasy,wczoraj zauwazylem dziwne objawy gwizdania Turbiny na zimnym silniku,po rozgrzaniu jest troszke cichsza,wogóle Niunia zachowuje sie teraz jak wóz strażacki a nie samochód :( Prosze o jakies podpowiedzi co i od czego trzeba zacząć i wogóle jak sprawdzić Turbo czy jest oki...Dzięki wielkie za porady.Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co czytałem na AKP to chyba pomalu sie wykrusza turbawka, jak mozesz to ściągnij węża doprowadzającego powietrze do turbiny z filtra (gruby, czarny) i zobacz jaki masz luz na wale, z tego co pamiętam to powinien być ledwo wyczuwalny luz palcem na wirniku, jak jest dosyć duży to oznacza tylko jedno, ale zawsze moge sie mylić, może masz jakąś nieszczelność na wężach i powietrze ucieka z układu, mozesz jeszcze zobaczyć jak turbina ładuje ale to jest tylko poglądaowa metoda, jak masz ciepły silnik, poproś kogoś zeby wcisną gaz a ty weż ściśnij węża od intercoolera, powinien być twardy, ale tak jak mówie to nie jest metoda do stwierdzenia usterki,pozdrowienia

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Skapol

    Co do wycia to też tak miałem na zimnym silniku i troche ciszej na ciepłym (fajny odgłos) z tym że wiedziałem że jest już kaput bo przy ostrym butowaniu srała olejem.

    Na postoju czyli bez obciążenia turbina nie ładuje max ciśnienia, nie da sie sprawdzić ściskając wąż czy ciśnienie jest odpowiednie, jedynie jeśli w ogóle by nie pompowała ale to wtedy byłby odczuwalny znaczny spadek mocy.

    Zwróć uwage na stan oleju - czy znika ?

    Ja z tym wyciem jeździłem kilka miesięcy i ciśnienie było raczej ok. Za jakiś czas będe wiedział coś więcej o jej stanie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kurde ... to mnie teraz troche przestraszyliscie ... zawsze myslalem ze gwizd w TDI to norma :? w ojcowym Golfie '01 110km / 57k km przy przyspieszaniu gwizd ze hej , dzwiek swietny ;) ale nie zdawalem sobie sprawy ze wrozy cos zlego :| golfiacz zakupiony od znajomych , byl jezdrzony na bardzo krotkich trasach (nie wiecej jak 30 km dziennie) przez bardzo zywiolowa kobiete (gaz podloga zawsze przy ruszaniu) ktora nie specjalnie zdawala sobie sprawe jak dbac o turbo ... czy w zwiazku z tym mozliwe jest zeby ta turbina juz sie konczyla ? przy tak niskim (autentycznym!) przebiegu ? :/

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    w ojcowym Golfie '01 110km / 57k km przy przyspieszaniu gwizd ze hej , dzwiek swietny ;) ale nie zdawalem sobie sprawy ze wrozy cos zlego :| golfiacz zakupiony od znajomych , byl jezdrzony na bardzo krotkich trasach (nie wiecej jak 30 km dziennie) przez bardzo zywiolowa kobiete (gaz podloga zawsze przy ruszaniu) ktora nie specjalnie zdawala sobie sprawe jak dbac o turbo ... czy w zwiazku z tym mozliwe jest zeby ta turbina juz sie konczyla ? przy tak niskim (autentycznym!) przebiegu ? :/

    Moj brat cioteczny posiada tez takiego golfa i jego zona podobnie jezdzi z reszta on tez i tydzien temu przy przebiegu okolo 130 tysiecy turbina sie rozleciala. Mechanik jak ja rozebral to powiedzial ze w silnikach z przebiegiem powyzej 300 tys sa w lepszym stanie. Takze 10 przykazan, dbanie o silniczek i mozna smigac.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy