Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] ESP zapala się i hamuje silnik...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam A4 B6 - Silnik: AYM 2.5 155PS, Rocznik: 2002, automat i taki problem:

Po odpaleniu silnika po jakiś kilkudiesięciu sekundach zapala mi się kontrolka od ESP.

Zanim się zapali, tuż po odpaleniu mogę ręcznie wyłaczyć i złączyć ESP ale to nić nie zmieni bo i tak zapali się po jakimś czasie.

Nie zależnie czy to podczas jazdy czy po odpaleniu stoję na PARK i tak sie zapali i już nie zgaśnie...

Sama kontrolka to nie problem i nawet brak tego układu - problem jest taki, że hamuje silnik - czuć dosłownie przydławienie, jakbym trochę ręczny zaciągnął...

To raczej nie hamulce bo się nie grzeją, czujniki od ABS-u też nie bo ABS działa normalnie...

Nic nie naprawiałem, nic nie zmieniałem, nawet koła.

Po prostu któregoś dnia tak zaczęło się robić.

Bardzo prosze o pomoc w tym problemie, nie wiem od czego zacząć, co to może być.

Prosze o jakieś podpowiedzi.

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Dopiero mam zamiar kupic VAGa bo wcześniej nie miałem potrzeby. Logi to chyba jakoś doczytam.

Proszę mi doradzic czy te badania to będę musiał robić w trakcie jazdy ???

Opublikowano

może coś nie tak z czujnikiem w którymś kole ? bez VAGa kolego dużo nie zdziałasz.

Opublikowano

Mam odczyty z VAGa:

01375, 18062 - to błedy z modułu SILNIK;

18265, 18151 - to z modułu ABS/ESP i SKRZYNIA BIEGÓW.

Po wykasowaniu błedy powracaja.

Zauważyłem jeszcze jedno: dziwnie zachowuje sią wskazówka od temp. płynu chłodniczego - faluje w obrębie 50 do 70 st C...

Po tych wykasowaniach błędów auto zachowuje się tak samo..... po odpaleniu powraca problem....

Bardzo prosze o pomoc, rozszyfrowanie tych kodów błedów, u mnie pokazywało tylko : bład nieznany, sporadyczny.[br]Dopisany: 01 Lipiec 2010, 21:13_________________________________________________Sam próbowałem rozszyfrować te błędy:

01375 - zawór regulacji twardości zawieszenia - silnik stopień 1 i 2,

18062 - moduł panela instrumentów, złe funkcjonowanie> patrz kody temp. silnika i poziom oleju.

18265 - sygnał ładowania- błędna wiadomość z silnika,

18151 - monitoring poślizgu sprzęgła - sygnał zbyt wysoki.

Rozumie,że guma pod silnikiem mogła się uszkodzić i że wskaźnik temperatury płynu chłodzącego szfankuje... ale czy te błędy mogą powodować zapalenie się kontroli od ESP ????

Albo czy przez te błędy, usterki jest możliwe, że auto jest hamowane, tzn traci moc gdy ta kontrolka od ESP się zapali ??

Bardzo proszę o jakieś porady.

Pozdrawiam.

Opublikowano

...może to nie to ale ja tak miałem jak żle skalibrowany był czujnik kata skrętu g85 ten od kierownicy :mysli:

jak chciałem przyspieszyć zapalało sie esp i auto hamowało

Opublikowano

Dziękuję za zainteresowanie... ale ten czujnik kata skrętu g85 to by chyba VAG pokazał, prawda ???

Naprawdę nie wiem o co tu chodzi z tym moim autem....

Opublikowano

...teraz już nie pamiętam ale chyba nie pokazywał chodziło o to że kierownica była żle zamontowana wystarczylo o ząbek przełożyć i zaczeło hulać

Opublikowano

Cześć koledzy, miałem ten sam problem rok temu u siebie. Miałem uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. A auto dlatego tak się dziwnie zachowuje (zapalająca się kontrolka ESP i hamowanie) żeby wystraszyć klienta coby do serwisu się udał jak najszybciej. Tak naprawdę to są dwa czujniki w jednym. Jeden tylko na potrzeby zegara a drugi komputera. Czujnik nie jest drogi (kolo 85 zł w serwisie) - nie kupuj jakiegoś szajsu z podróbek, bo ja się przejechałem na takim a potem czopki w sklepie nie chcieli nawet przyjąć go na reklamację bo używany - a niby jak miałem go sprawdzić ... ? A-ha i daj spokój kierownicy i hamulcom (przerabiałem to też). Jak vag nie pokazuje tam usterek to nie ma się co czepiać. Ja walczyłem ze 2 miechy z różnymi domysłami od czego to się dzieje, ale w życiu bym nie pomyślał że to od czujnika temp.

Powodzenia, jak dojdziesz to napisz co było ...

Opublikowano

Dziękuje kolego antolak - to bardzo trafna odpowiedź - VAG nie kłamie i pokazuje usterki jakie są, u mnie przeciez pokazuje: 18062 - moduł panela instrumentów, złe funkcjonowanie> patrz kody temp. silnika i poziom oleju.

Kupię czujnik temp płynu chłodniczego, wymienię i opiszę jak poszło.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 08 Lipiec 2010, 21:34_________________________________________________Auto jest juz w 100% sprawne !!

Winę za hamowanie silnika i zapalanie konrolki od ESP miał faktycznie czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Dziękuję za pomoc szcególnie koledze antolak.

Czujnik kupiłem w serwisie wraz z uszczelką za nieco ponad 100 zł .

Wymiana jest banalnie prosta bo ten czujnik - koloru zielonego jest na wężu do zbiorniczka wyrównawczego tuż pod pokrywą silnika - w silniku 2,5 TDI AYM

Kod błędu 18062 już się nie pojawia i auto jeździ normalnie.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...