furgon Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam Wiem że na forum pojawia się wiele podobnych tematów, ale jakoś w szukajce nie udało mi się dopasować żadnego do moich objawów. W moim b5 kilka dni temu usłyszałem dziwne stukanie. Wydaje mi się że dochodzi z lewej strony (od kierowcy) i w okolicy alternatora tyle że poniżej. Nie jestem jakimś mega pedantem :> , ale intuicja podpowiada mi że należy się tym zainteresować. Wcześniej kilka razy słyszałem cykanie w okolicy sprężarki od klimy, ale jak identyczne usłyszałem na parkingu z innego b5 to odpuściłem, poza tym to cykanie znikało po lekkim dodaniu gazu. Aktualny stukot, czy tykanie nie ustaje, a wręcz przyspiesza wraz ze wzrostem obrotów. W samochodzie, w silniku jedyna rzecz jaka była robiona to miesiąc temu wymiana oleju na mobila półsyntetyk. Dodam jeszcze, żeby zobrazować głośność stuku to nie jest on słyszalny w samochodzie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam [br]Dopisany: 22 Czerwiec 2010, 13:01_________________________________________________Proszę admina o przeniesienie wątku do "silniki diesla"
ispee Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 tzw szklanki (hydrauliczne popychacze zaworow). poczytaj było o tym na forum. czesto ujawnia sie po zalaniu gownianym olejem albo poprostu są już do d... mi narazie szklanki tylko po odpaleniu dają znać przez 5 sek... jedyne co moge poradzic to duzo osob pisało żeby szklanki kupować tylko oryginalne w serwisie bo nawet te zamienniki znanych firm jak np ina potrafią stukac zaraz po wymianie...
SotoM Opublikowano 22 Czerwca 2010 Opublikowano 22 Czerwca 2010 tylko że INA produkuje dla grupy VAG hydrosztosy, pojedz do mechanika niech zdejmiej pokrywe wałka rozrządu i sprawdzi szklanki - krzywka w góre i nacisniecie na hydrosztos do tego jesli listek szczelinomierza 0.2mm wejdzie miedzy hydrosztos a czop wałka hydrosztos kwalifikuje sie do wyminay. po za tym proponuje zbastowac z mobilem i zainwestowac w lepszej jakości olej Valvoline lub Liqui Moly.
furgon Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2010 Miałem kiedyś b4 abk i w nim stukające szklanki. Przyznam że to stukanie było inne, no ale cóż silnik też inny. Martwi mnie tylko to że stukanie pojawiło się nagle i jest z taka samą intensywnością na zimnym jak i ciepłym silniku. Myślałem że jeżeli będzie z nimi problem to zaczną od stukania na zimnym. Czy możliwa jest poprawa po kolejnej wymianie oleju ? Jakie koszta naprawy ? Na ile jest to inwazyjny zabieg (zdejmowanie głowicy) ? Za 2 tygodnie jadę na urlop do Ustki 600 km i chciał bym spokojnie dojechać edit 20:40 Trochę się wyjaśniło. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że to nie szklanki, odesłał mnie do elektryka. Ten obejrzał i umówiłem się z nim na jutro na 9:00. Niestety maszyna odmówiła posłuszeństwa 5 km od domu Rano jadę go przyholować. Na moje oko to coś sie przytarło w alternatorze. Po dłuższym łechtaniu aż przydymił.[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2010, 09:20_________________________________________________Rozwiązanie - rozsypało się sprzęgło wiskotyczne. I niech szlag trafi takich mechaników. Dzwonie do gościa i mówi że zrobił, koszt 180 zł. Pytam co zrobił 80 zł robocizna + 100 za wiskoze (używaną), bo nowa 300 zł. Siedzę w pracy i szlag mnie trafia, co z tego że 300 zł. Wymienił stare na stare, nic tylko skakać pod sufit.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się