al31 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Przeglądam sobie to forum i zwróciła moją uwagę jedna rzecz... nikomu nie przeszkadza że w fabrycznym włączniku awaryjnych, po włączeniu świateł świeci się nie tylko iktogram – trójkąt, ale także czerwony kwadracik pod nim Poza tym świeci się on też kiedy światła są wyłączone po załączeniu zapłonu. Na wielu zdjęciach widziałem taki sam obrazek i jakoś nikogo to nie rusza, nikt się nad tym nie zastanawia. m,nie to denerwowało bardzo więc to sobie przerobiłem i teraz mam tak Oczywiście jest regulacja natężenia oświetlenia tak jak na całej desce rozdzielczej. Chyba trochę lepiej to wygląda co? Swoją drogą nie wiem skąd się to wzięło....błąd konstrukcyjny.. wymóg bezpieczeństwa? Pojęcia nie mam...OK. Jak to poprawić ? Zdolności manualne i umiejętność lutowania jest mile widziana. Krótki rys teoretyczny: Mój włącznik ma takie oznaczenie kodowe: Sercem jest układ scalony U2043B firmy TEMIC. Jest to elektroniczny przerywacz który steruje przekaźnikiem. W sumie to wszystko co trzeba wiedzieć o tym scalaku. Jeśli ktoś jest zainteresowany to powinien poszukać jego aplikacji w internecie. Nie warto się nim zbytnio zajmować gdyż płytka jest wykonana w technologii SMD i nie bardzo można w niej wprowadzać zmiany. Ja zrobiłem to inaczej. Należy zacząć od wtyczki. rozkład styków we wtyczce na foto 1- połączenie z manetką kierunkowskazów 2- prawe kierunkowskazy 3- lewe kierunkowskazy 4- puste 5- masa 6- +12 po załączeniu zapłonu 7- +12 Wykorzystując puste miejsce doprowadzić zasilanie podświetlenia piktogramu a podświetlenie kwadracika awaryjnego połączyć równolegle z kierunkowskazami. Krok pierwszy. Należy odnaleźć właściwy kabel zasilający podświetlenie sąsiedniego włącznika. U mnie był to kabel szary z niebieskim paskiem Wciąć się w niego za pomocą gilotynki Następnie wsunąć go w wolne miejsce we wtyczce. I tutaj uwaga. Końcówek kabla pasujących do wtyczek AUDI fot9. nie dostaniecie w żadnym sklepie, u dealera są drogie. Moja rada- szukać na szrocie. Ja dostałem całą wtyczkę za darmo. Wystarczyło ją rozebrać (połamać) żeby odzyskać końcówkę z kawałkiem kabla.. gilotynka i gotowe. Potrzebne są jeszcze trzy diody czerwone na 12V. Ja swoje zmatowiłem i nadałem im odpowiedni kształt żeby rozproszyć jak najbardziej światło. Fot 10 Krok 2 Rozbieramy włącznik. 1. Należy zdjąć czołową pokrywkę 2. zdjąć obudowę podważając brzegi tak aby wyszły z zaczepów 3. włącznik wygląda tak: diody i połączenie ich z płytką należy usunąć, nie będą już potrzebne. 4. Pozostaje kwestia dobrania odpowiednich rezystorów ograniczających. Ja doświadczalnie dobrałem 3,9K tak żeby nie raziło w nocy. 5. Schemat połączenia Zwracam uwagę na to, że styki kierunkowskazów lewego i prawego są ze sobą we włączniku zwarte. 6. realizacja praktyczna 7. Trzeba jeszcze zakleić szczelinę w pokrywce żeby diody nie oświetlały się wzajemnie , złożyć i gotowe U mnie działa super..... Życzę powodzenia
Gość nuti Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 No opis technicznie na 5, ja u siebie po prostu zakleiłem diody czarną taśmą izolacyjną :evil:i już nie świeci, ale inna sprawa jest taka że ten czerwony kwadrat jest ochydny
szogun0 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 I tutaj uwaga. Końcówek kabla pasujących do wtyczek AUDI fot9. nie dostaniecie w żadnym sklepie, u dealera są drogie. Moja rada- szukać na szrocie. Ja dostałem całą wtyczkę za darmo. Wystarczyło ją rozebrać (połamać) żeby odzyskać końcówkę z kawałkiem kabla.. gilotynka i gotowe. A właśnie, że nie . Takie same końcóweczki są we wtykach ISO do podłączania radia. Kupujesz za 5 PLN wtyczkę do głośników i masz 8 końcówek z zarobionymi już kabelkami. :>
Rekomendowane odpowiedzi