Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] ja źle jeżdze czy co?


Doman13

Rekomendowane odpowiedzi

ja mojego przedmuchałem ostatnio trochę bo mi escort wszedł na opinie... ale dałem sobie na wstrzymanie bo droga z zakrętami i wsie, droga od Kołbieli do Siennicy ( MorgothV8 bedzie wiedział gdzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dokładnie gdzie, wracając do 1Z-ta (miałem 1Z-ta)

minimalne sensowne obroty przy jakich jeździłem to 1500-1700 RPM (niżej nie ma sensu, mowa o wyższych biegach), oszywiście zdarzyło sie jechać na 5-tce z 1200 RPM, ale wtedy albo redukcja albo delikatne przyspieszanie i but dopiero od gdzieś 1700

co do max to przy normalnej jeździe 3500, czasmi 4000 (ostrzej), sporadycznie do odcięcia (około 4900-5000 w moim byłym 1Z)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaj że 1Z jest dużo mniej elastyczny od np. AFN wnioskuje to tym że miałem 80 z silnikiem 1Z i tam jazda na zbyt niskich obrotach kończyła się niezłym drganiem karoseri dotyczy to 4 i 5 biegu bo na pierwszych trzech to sam jejżdził bez dodawania gazu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaj że 1Z jest dużo mniej elastyczny od np. AFN wnioskuje to tym że miałem 80 z silnikiem 1Z i tam jazda na zbyt niskich obrotach kończyła się niezłym drganiem karoseri dotyczy to 4 i 5 biegu bo na pierwszych trzech to sam jejżdził bez dodawania gazu :mysli:

AFN posiada turbo ze zmienna geometrią. Stąd ta wyższa elastyczność. 1Z pojedzie na 5 biegach bez dodawania gazu - 2 razu tak wracałem z Łodzi jak strzelił mi łacznik przy pedale gazu, 5-ka i 43 km/h. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego BASKECIOR oczywiście wiem że te dwa silniki różnią się turbinami co ma ogromne znaczenie w kulturze jazdy a poza tym jest jeszcze jedna znacząca różnica pomiędzy 80 a A4 silnik w B-4 jest zawieszony na poduszkach gumowych a w A4 na olejowych co daje spora różnice w przenoszeniu drgań na karoserie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jezdzilem do 3tys w ciezkim ruchu miejskim to spalanie bylo 7.5 a teraz to do 2 tys i jazda jest plynna a i spalanie jest ok zadnych szarpan nie mam. Uwazam ze rozsadnie jest trzymac obroty pomiedzy 1.5 a 3 czyli okolo 2.3 i jak koledzy powiedzieli pociagnac na drugim do ok 4.3 oczywiscie zeby silnik niewyl pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegów w granicy 3tyś. obrotów to odpowiedni moment :th: np.mój 1Zecior bardzo lekko sobie wtedy jedzie i cichutko :decayed: a jak sie pojawia jakis wiraszka np. Opelkiem bardzo szybkim :dance: to przy 3tys. obrotów natychmiast reaguje na przycisnięcie gazu :naughty: i poznaje gostek wtedy że toTDI :polew:

Nie gadaj nowe vectry c lub sotanie omegi z silnikiem 2.2 dti nie maja co robic z naszymi 1.9tdi, zwlaszcza z twoim 90-konnym moj 115-konny wysiadl na autobanie przy 200 a vectra dobrze przy tej predkosci odeszla. No chyba ze ktos ma jakiegos wiruska to inna sprawa :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gadaj nowe vectry c lub sotanie omegi z silnikiem 2.2 dti nie maja co robic z naszymi 1.9tdi, zwlaszcza z twoim 90-konnym moj 115-konny wysiadl na autobanie przy 200 a vectra dobrze przy tej predkosci odeszla

czy on gada o nowych vectrach itd ? ;) tak samo S4 nie maja co robic z takimi smiesznymi oplami itp ... chodzilo o porownanie aut mniej wiecej podobnych...2 kwestia czy kolega ma wirusa?tego nie mozna zaprzeczyc :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana biegów w granicy 3tyś. obrotów to odpowiedni moment :th: np.mój 1Zecior bardzo lekko sobie wtedy jedzie i cichutko :decayed: a jak sie pojawia jakis wiraszka np. Opelkiem bardzo szybkim :dance: to przy 3tys. obrotów natychmiast reaguje na przycisnięcie gazu :naughty: i poznaje gostek wtedy że toTDI :polew:

Nie gadaj nowe vectry c lub sotanie omegi z silnikiem 2.2 dti nie maja co robic z naszymi 1.9tdi, zwlaszcza z twoim 90-konnym moj 115-konny wysiadl na autobanie przy 200 a vectra dobrze przy tej predkosci odeszla. No chyba ze ktos ma jakiegos wiruska to inna sprawa :a4fan:

Jest wiele autek bardzo szybkich kolego :naughty: np. taki piekielny AJM jak ten twój :naughty:. Temat wątku jest całkowicie inny dlatego nie będe starał się ciebie uświadamiać bo kolega Doman13 zapytał o coś innego :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A-Max powinieneś dojść do 210 mi się już udało i musze powiedzieć że jestem pod wrazeniem bo 1.9 TDI w B-4 to tylko do 180 jechał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim

Po waszych wywodach to zapanowała piekna jasność w mojej głowie

Silnik przedmuchałem na drugim biegu (pod górke z obciążeniem 4 dużych osóB) wykręciłem 5 tys i auto poszło pięknie...

Aż miło wiedzieć że takie obroty nie powodują awarii silnika i czasami jak jest sytuacja awaryjna

to 1Z ucieknie przed jakimś wariatem co chce go staranować. :dance:

Dzięki raz jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy silniku 1.9TDI AFN przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi?? Mam na myśli wmiarę spokojną, normalną jazdę. Wydaje mi się że przy 3tyś to jednak za dużo, silnik pociągnie max gdzieś do 5tyś. a przy 3tyś zmiana biegu :) Ja się na tym nie znam, zawsze mieliśmy benzyniaka, ale tutaj przy 3tyś to już trochę silnik hałasuje :) To przy normalnej jeździe przy ilu obrotach zmieniać biegi, tak aby silnik nie cierpiał ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 5000 RPM to radzę uzywać bardzo sporadycznie i na krótko (i nie na krótko przed zmiana rozrządu), w sumie nie ma sensu ciągnąć powyżej 4300

no przy 4300 to zmieniałem biegi w olsztynie jak z Kaśką ze świateł startowaliśmy, ale nigdy więcej, silnik przedmuchałem że hej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...