Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyskoczyła półoś B5 1,8 na max skręcie


AZIK

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już wcześniej wspomniałem w powitaniu w chwili dojazdu do domu po zakupie autka wypadła mi półoś. A było to tak.

Podjechałem i chciałem się zawrócić. Przygodowuje się do ruchu do przodu. Wrzucam 1. Skręcam max w lewo. NIestety daję gaz i h.. bombi szczelił. Chwilę popiszczało i stanołem. Ale ze mnie ci ..... l. Stary i głupi. Oj co się od żonki nasłuchałem. Parę żeczy pominę bo nie ma co się rozpisywać (min gościu z komisu rozłożył ręce choć chciał przyjechać pooglądać). Ściągłem felgę, osłonę przegubu i patrzę że się ośka kręcio a nie przenosi napędu. Wyleciała z swojego wpustu. Próbowałem ją jakoś wcisnąć ale nie dałem rady.

Co o tym myslicie?. Jaka mogła być przyczyna przecierz nie powinna pomimo max skrętu półoś wyskoczyć? Czy są tam jakieś zabezpieczenia? Proszę nie pisać że ze mnie idiota bo już się nasłuchałem wczoraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś z tą stroną musiało być ładnie nie halo, półoś przy kole jest zabezbieczona specjalnym pierścieniem, który zaciska się w rowku, nie wiem jak to trzeba ściąć żeby półoś wypadła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu sprawdza sie stare powiedzenie ze najwieksza wada audi jest jego poprzedni wlasciciel :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znowu sprawdza sie stare powiedzenie ze najwieksza wada audi jest jego poprzedni wlasciciel :twisted:

No to chyba nie tylko chyba w gronie audimaniaków takie stwierdzenie panuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mógł nie założyć pierścienia zabezpieczającego lub założyć go niepoprawnie.

Pomijam opcję półosi od innego auta (zbyt krótkiej), bo to raczej niemożliwe, chociaż ktoś mogł się postarać i założyć od innej skrzyni, niby podobną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oblukałem wozik ale jeszcze nie rozbierałem, bo nie mam tego imbusika (gwiazdki) do odkręcenia przy skrzyni. Ktoś nie wie jaki tam ma być klucz?>????

Wygląda na to że półoś się ukręciła na wieloklinie do wusty w przegób. Bardzo dziwne. Albo tak jak pisze szogun0, półoś nie z tego modelu i brak pierścienia zabezpieczającego. A czy na końcu półosi jest jakiś rowek?

Czy każdorazowo trzeba zakładać ten pierścień zabezpieczający nowy czy może być używany. Czy śruba do piasty też musi być nowa?? Gdzie te elementy kupić? Nadmieniam że jestem ze śląska.

Czy półoś z ABS jest taka sama jak bez???

Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukręciła na wieloklinie ? Niemożliwe...

Na końcu półosi musi być rowek, w niego wskakuje zabezpieczenie.

Pierścień może być używany, trzeba ocenić jego stan, musi się dobrze zaciskać.

Śruba do piasty nie musi być nowa, jak zmienia się np. łożyska to dostajesz ją w komplecie. Jeśli chcesz zmienić samą, to idź po nią do sklepu motoryzacyjnego jakiegoś.

Półosie do danego modelu silnika są zawsze takie same.

P.S. Ta półoś wyskoczyła Ci razem z przegubem z piasty, czy sama ośka rozłączyła się z przegubem a on dalej wisiał na śrubie przy piaście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyskoczyła sama półos a przegób został przykręcony do piasty. Na półosi zostały 2 dystanse a np śrubokręta nie da się wsadzić do przegubu.

Też mnie dziwi fakt ukręcenia półosi to bardzo żadko się zdarza (no chyba że mnie pechowcowi).

Powiedz jeszcze jakiego klucza użyć do odkręcenia półosi od skrzyni, bo go nie mam i nie wiem czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest rodzaj torx'a tylko z większą ilością wypustów (gęstsza gwiazdka). Kup sobie taki komplet kluczy gdzieś w motoryzacyjnym, ja dałem ze 25zł za zestaw kilkunastu końcówek. Dokładnego rozmiaru śruby przy skrzyni nie znam w A4, w moim poprzednim A100 odkręcałem wszystko, ale to jakiś czas temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy idzie same zabezpieczenie kupić ??? I gdzie bo wątpię by u nas w Zwykłym moto mieli. U mnie właśnie tego rowka nie ma. Jest sam wieloklin i się kończy. Żadnego rowka nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półosie do danego modelu silnika są zawsze takie same.

Nie sądze. Jeśli ten sam silnik jest złożony z inną skrzynią to już półoś będzie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półosie do danego modelu silnika są zawsze takie same.

Nie sądze. Jeśli ten sam silnik jest złożony z inną skrzynią to już półoś będzie inna.

Zakładam, że samochód jest seryjny i posiada seryjną skrzynię, a wszystkie w 1.8 były takie same. Wiesz, można cudować, a wtedy będzie inne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w temacie innej skrzynie to nigdy nie będziemy pewni do póki pod auto nie wejdę. Chciaż tak to pewno nie dużo da bo nie znam się jakie powinny być nr danej skrzynki.

[ Dodano: 2006-08-01, 11:13 ]

Samochod sprawny. Polos kupilem uzywana. Ukrecilo ja w miejscu gdzie jest zabepieczenie w przegubie. Samochodzik juz jezdzi.

Sorry za brak polskich liter.

Tylko teraz jak przekrece kluczyk to wyskakuje 1 n1. Co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...