Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Czy moduł komfortu ma wpływ na lusterko wsteczne (fotochrom) ?


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Skad takie pytanie? W moim aucie od kupna nie dziala fotochrom.

Po wlaczeniu funkcji AUTO na przelaczniku swiatel swiatla zapalaja sie od razu i na FISie mam ikonke bledu (wyglada jak halogen).

Kiedys na vagu byl taki blad:

02104 - Light Detection Sensor (G399)

30-00 - Open or Short to B+

02105 - Supply Voltage for Light Detection Sensor

57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

Stary temat, ktory niczego nie wniosl: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15692.0

Pozniej zniknal i nigdy nie powrocil. :mysli:

Mniej wiecej rok temu wymienilem lusterko na nowe (podobno sprawne) - nadal nie dziala.

Zasilanie do lusterka dochodzi. Na vagu zadnych bledow.

W miedzyczasie mialem problem innej natury. Padl mi akumulator. Po podpieciu nowego zwariowal alarm [okazalo sie pozniej, ze padla centralka alarmu]. Sytuacja byla o tyle komiczna, ze nie mozna bylo otworzyc przednich drzwi, bo alarm zaczynal wyc i blokowac cale auto antynapad... Jednak po otwarciu drzwi tylnich nic sie nie dzialo - spec stwierdzil, ze auto ma jakis "wewnetrzny" problem w instalacji. W dodatku stwierdzil, ze w progu po stronie kierowcy idzie jakas dziwna wiazka kabli [nieoryginalna]. :mysli:

Zastanawiam sie, czy moze w aucie nie siedzi jakis inny modul komfortu niz taki, ktory wyjechal z fabryki. :mysli:

Od czego zaczelibyscie poszukiwanie problemu?

Zamierzam sie za to wziac porzadnie jak auto juz do mnie wroci. Gdzie jest modul komfortu w B6? :)

Sprobuje tez podmienic na probe wlacznik swiatel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no więc tak moduł komfortu masz po stronie kierownika pod wykładziną pod nogami ale wątpie aby miał coś wspólnego z lusterkiem fotochrom :mysli:

zaczął bym od sprawdzenia samego lusterka czyli na krótko czy fotochrom zadziała :mysli:

jeśli tak jasne że lustro sprawne miewam że lustro jest też z funkcją autozmierzchu i tutaj zajrzyj do modułu centralnej elektryki 9 chyba i zobacz jakie masz kodowanie

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=73634.0 tutaj obszerny temat o tym co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michu - moduł komfortu nie ma nic do lusterka wewnętrznego ;)

Błedy 02104 i 02105 uzyskałeś najprawdopodobniej przez włączenie zapłonu przy odłączonym konektorze lusterka. W przeciwnym przypadku uszkodzeniu ulec mógł przewód zasilający czujnik (połączenie z modułem centralnej elektryki).

Już kilka razy prosiłem Cię o spisanie numeru z Twoich lusterek :tongue4:

Rozpiska pinów w konektorze przy szybie wygląda następująco:

pin 1 = zasilanie fotochromu (bezpiecznik 31 15A)

pin 2 = masa (wspólna dla wszystkich podzespołów lusterka)

pin 3 = zasilanie czujnika świateł w lusterku (z modułu centralnej elektryki)

pin 4 = obwód fotochromu dla lusterek zewnętrznych

pin 5 = obwód fotochromu dla lusterek zewnętrznych

pin 6 = zasilanie iluminacji przycisku w lusterku (z lampki w podsufitce)

Gdy rozmawialiśmy na ten temat ostatnim razem - mówiłeś, że ktoś sprawdzał Ci zasilanie i "prąd jest". Jak widzisz, są 3 źródła zasilania - pytanie, które zostało sprawdzone ostatnio?

Sprawdź piny 1 i 3 czy jest tam prąd – fotochrom dostaje zasilanie po włączeniu zapłonu, czujnik świateł ma zasilanie z modułu centralnej elektryki – myślę, że zapłon + włączenie świateł wystarczy. Pin 6 w tym przypadku jest nie waży ponieważ masz lusterko bez możliwości wyłączenia fotochromu.

Diagnostyka: Poza w/w zacznij od sprawdzenia bezpiecznika 31. Potem sprawdź multimetrem ciągłość obwodu między pinem nr 3 w konektorze lusterka (niebiesko-czerwony) a pinem nr 2 (ten sam kolor) w 23-pinowej czarnej kostce w module centralnej elektryki. Ewentualnie zerknij też czy masa podawana jest prawidłowo (jeden koniec multimetru do pinu nr 2 (brązowy) w konektorze lusterka a drugi do karoserii auta). Na koniec sprawdź jeszcze zasilanie fotochromu – pin 1 (czarno-niebieski) konektora w lusterku ze stykiem bezpiecznika 31.

Kapę z wiązki lusterka wiesz jak ściągnąć. Moduł centralnej elektryki masz pod kierownicą (wymagany demontaż schowka pod kierą – 3 śruby, klucz 8) – na zdjęciu poniżej na lewo od niebieskiego oznaczenia, jeszcze niżej rozpiska konektorów.

PDC_tank3.JPG

centrelek.jpg

GL & HF

BTW - spróbuj poszukać i wklej to co Ci się pokazywało na FIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... mistrzu, wiem, jedno lusterko mam spisane, drugie jest w aucie, ktore stoi pod Kielcami u grzanka :)

Jemu tez naswietlilem temat, mam nadzieje, ze z Wasza pomoca wreszcie przestane bys oslepiany :)

Wielkie dzieki za posta :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. Już kiedyś obiecałem Ci, że zajmę się tematem, a że akurat się przypomniałeś :wink4:

Aha, jeśli stwierdzisz usterkę któregoś z przewodów zasilania...

Pin 1 a bezpiecznik 31 przecina pomarańczowy 17-pinowy konektor na słupku A (pin 3)

Pin 3 a połączenie z modułem centralnej elektryki przecina ten sam konektor - tym razem pin 9.

...będzie łatwiej naprawić uszkodzoną wiązkę (jeśli to wiązka ;))

Jak się wyjaśni -daj znać, bo sam jestem ciekawy. Jak nie zdążycie ogarnąć tematu - zrobimy lusterko na letnim (jeśli nadal jesteś na liście, dawno nie sprawdzałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...