Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem z drzwiami brak informacji na FIS-ie.


A4_Dominik_WAW

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z drzwiami od strony pasażera z przodu i za pasażerem z tyłu. Po ich otwarciu nie pojawia się informacja na fisie, tylko czasami sporadycznie pojawia się informacja o otwartych drzwiach. Nie zapalają się czerwone lampki ostrzegawcze w drzwiach. Podświetlenie szyb elektrycznych z przodu działa oraz sama szyba z przodu działa bez zarzutu. Czasami głośnik w drzwiach pasażera przerywa, trzeba poruszać gumową harmonijką między drzwiami a karoserią wtedy jest już dobrze. Na Vagu pojawiają mi się takie błędy:

6 DTC's Found:

01561 - Left Rear Door

59-00 - Can't Unlock

01561 - Left Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

01562 - Right Rear Door

59-00 - Can't Unlock

01562 - Right Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

01801 - Door Warning Lamp: Drivers Side (W30)

57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

01560 - Passenger Door

61-00 - Won't De-Safe

ten sie nie kasuje po ponownym odpaleniu

1 DTC's Found:

01560 - Passenger Door

61-00 - Won't De-Safe

Czy mogę Was prosić o jakieś porady, uwagi, od czego zacząć swoje działania zmierzające do naprawy tej przypadłości? Słyszałem już wiele opinii że kable się przetarły, że wina może być po stronie styczników ? :mysli:

W pierwszej kolejności przeczyszczę wtyczkę w drzwiach z tyłu:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b9c0354b44edb0fa

Czy ma ktoś pomysł na drzwi z przodu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim to sprawdź kable w ów harmonijkach bo jeżeli poruszasz i jest ok tzn. że tam jest prawdopodobnie przerwa w obwodzie. Do tego dochodzą przełączniki w zamkach bo to one dają sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglada nastepujaco w drzwiach przednich sa przetarte w harmonijce 3 przewody (czerwony - zapewne plus, brązowo - ,,jakiś,,- od głśnika oraz zielony od głośnika) więc głośnik mam z głowy wiem w czym jest problem - zmienie całą wiązki i będzie dobrze. Teraz sprawa informacji o otwartych drzwiach na fisie i podświetleniu lampek w drzwiach, do zamków dochodzą czarne wtyczki i gdy nimi poruszam pojawia się informacja na fisie. Wypiąłem je z zamków i dokładnie obejrzałem, myślałem że mogą być zaśniedziałe ale wszystko z nimi jest ok. Słyszałem że można je spryskać WD40 ale boje się troche bo to penetrator i ma wodę, może być jakieś zwarcie. Kable przy wtyczkach są ok bo sprawdzałem pod taśmą - nie są przetarte w bardzo dobrym stanie. Co polecacie mi zrobić słyszałem że mogą to być styczniki ale wydaje mi się że coś z tymi wtyczkami jest nie tak. :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wtyczki są ok a gniazda nie ;)

Skoro piszesz że poruszasz i jest czasami ok to albo gniazdko albo kabelki (ale raczej bardziej prawdopodobne te pierwsze) zawsze dla pewności można odłączyć bezpieczniki i wtedy pryskać czymkolwiek do przeczyszczenia - osobiście polecam kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij za radą Zbycha od spryskania styków kontaktem - odczekaj torchę i wytrzyj. Poskładaj do kupy i zobacz czy działa.

Ten czerwony kabel nie jest czasem czerwono/szary i nie wchodzi w pin 4 tej 20-pinowej kostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też przerabiam ten temat tj. brak sygnalizacji drzwi pasażera na FIS-ie i w moim przypadku problem nie leży w zestawie wtyczka-gniazdo zamka leży w samym zamku (prawdopodobnie mikrowłącznik). Z racji tego że nie mogę odkręcić zamka, zastosowałem prowizoryczne ale skuteczne :kox: rozwiązanie znalezione gdzieś na forum: wsunąłem dystans z papieru pomiędzy zamek a blachę od strony boczku powodując odchylenie zamka w kierunku zewnętrznym drzwi - działa od 3 dni :naughty: Jak załatwię klucz i nowe śruby wrócę do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drzwiach pasażera wymieniłem na nowe wiązki przewody głośnikowe (oba) oraz przewód czerwono-niebieski, popryskałem sprayem ,,kontakt,, wtyczkę czarną do zamka i wszystko działa. Z drzwiami z tyłu jest większy problem, popryskałem sprayem i na początku wszystko ładnie działało ale po jakiś 5 godzinach raz działa raz nie, jak poruszam tą harmonijką przy czarnej wtyczce do zamka to pojawia się informacja na fisie, dodam że kable są całe. Może znowu jest jakaś przerwa w wiązce i za mało prądu leci do zamka ? Nie wydaje mi się że wina jest w mikrowłączniku ponieważ poruszanie wtyczką nie ma chyba większego wpływu na mikrowłącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pryskanie wtyczek nic nie dało, a gdy ruszałem wtyczką ruszał się delikatnie na boki cały zamek,więc klin z gazety i póki co działa.

A jak sprawdziłeś że przewody są całe? Jeżeli oceniłeś tylko optycznie nienaruszoną izolację to za mało, miernik w łapki i sprawdzenie ciągłości żył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem całą wiązkę :naughty: u mnie jest tak że jak przyciskam kostkę z boku to pojawia się informacja :wallbash: nie wiem co z tym można zrobić bo wygląda na to że cały problem robi wtyczka. :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem całą wiązkę :naughty: u mnie jest tak że jak przyciskam kostkę z boku to pojawia się informacja :wallbash: nie wiem co z tym można zrobić bo wygląda na to że cały problem robi wtyczka. :polew:

Pewnie winny jest przerwany lut, rozkrec zamek dostan sie do plytki i przelutuj styki.

nie audi ale sytuacja podobna i zamek niemal ze taki sam wiec moze pomoze.

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...