Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Dziwny problem z odpalaniem 1.6 + LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Mam od nie dawna dość specyficzny problem z moją b5 1998 rok urodzenia.

Otóż posiadam silnik 1.6 benzyna + sekwencja gaz Stag 4 i mój problem to:

Kiedy ruszam rano do pracy, samochód odpala w sekundę, ale wystarczy że zatrzymam się do sklepu i zgaszę silnik na 5 minut, kiedy próbuję ruszyć nie chce od razu wystartować( tak jak to ma miejsce rano)

Kiedy trochę dłużej pokręcę to w końcu odpali, ale mam wrażenie że niema takiej mocy jak wcześniej.

Problem się zaczął od kiedy zamontowali mi sekwencję.

Nie bardzo mam pojęcie co to może być.

Może macie jakieś sugestie?

Dodam że on odpala z benzyny i dopiero kiedy ma ok 60 st. i 1500RMP włącza się gaz.

Dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano

Tzrebaby sprawdzic czy wtryskiwacze nie puszczaja gazu do kol ssacego, napisz cos wiecej jaki masz parownik i jakie wtryskiwacze. Przydałoby sie równiez zajrzec do mapy jak jest ustawiona bo moze wypuscili auto po autokalibarcji i stad takie cyrki

Opublikowano

Parownik posiadam Tomasetto,

wtryskiwacz Valtek

filtr gazu Certools/779(ABC)

czujnik ciśnienia AC/PS-01

Od początku było w miarę OK, ale pojechałem do tego gościa co mi zakładał gazna sprawdzenie po przejechaniu 1000km podłączył pod komputer i powiedział że wszystko jest "OK mapy się dobrze nakładają" cokolwiek to znaczy(?)

Jedynie co przestawił to wskaznik poziomu gazu w butli bo po zatankowaniu do pełna pokazywał

full ale po 100mk przejechanych spadał do rezerwy na której jechałem następne 400mk.

A skoro auto startuje na benzynie to nie jest problem benzyny?

i co to jest "autokalibracja" ?

Dziękuje

Opublikowano

Jezeli masz mapy nie pokrywe to ECU silnika wprowadza korekcje do mapy PB podczas jazdy na LPG i dlatego czasem moga sie pojawiac problemy z jazda na PB. Bardziej wyglada mi to na lejace wtryskiwacze LPG

Opublikowano

Jeżeli to kwestia map to raczej nic wielkiego muszę tylko teraz poszukać jakiegoś gazownika co się zna na Stag-u bo mój jest teraz 1000km ode mnie.

a jeśli to lejące wtryskiwacze to co muszę zrobić? wymienić? [br]Dopisany: 01 Wrzesień 2010, 18:44_________________________________________________aha

dziś zauważyłem że jak jadę do pracy i zatrzymam się (np na stacji benzynowej) na nie dłużej jak 5minut problemu nie ma, lecz pojawia się jak trzeba zrobić dłuższy postój np 30minut

bo jak stoi dłużej jak parę godzin to problemu też nie ma.

Wydaje mi się że może tu chodzić o temperaturę silnika i dlatego to głupieje.

Czy przestawienie startu gazu na niższą temp. zmieni coś?( tak mi doradził znajomy.)

Opublikowano

Mozesz miec zbyt bogata mieszanke na LPg w fazie nagrzewania silnika ( regulacja i korekty po temp) i stad te problemy ewentualnie puszczajace gaz wtryskiwacze ( regeneracja). Zobacz czy te problemy beda wystepowac jadac na PB.

Opublikowano

Po pierwsze, nie mogę na razie sprawdzić błędów( brak czasu)

A po drugie i tak chyba sie nie obejdzie bez wizyty u gazownika, lecz jest jeden problem.

Muszę teraz znalezć gazownika w Holandii co się zna na Stag-u.

Rozmawiałem z kimś kto miał już do czynienia z problemami podobnymi i twierdzi że może w układzie po zgaszeniu silnika zostaje jeszcze gaz i gdy próbuje ruszyć ponownie gaz miesza się z benzyną i audiczka się zalewa. bo w sumie jak po takim "ciężkim odpaleniu" zostawię żeby pochodził to w końcu zgaśnie a utrzymuje sie na jakiś 900 RMP. a chyba powinien powyżej 1000RMP.?

bez magika z komputerem nic nie zrobię. to w końcu komputer.

Opublikowano

witaj sprawdź czy reduktor nie puszcza gazu podciśnieniem jak to sprawdzić... włóż w kubek z woda wężyk podciśnieniowy i zobacz czy idą bąbelki a co do wtrysków jak zgasisz motor odkręć po ok 5 -10 min wąż z listwy czy jest w nim ciśnienie jak nie ma to któryś zawór na listwie nie trzyma

Opublikowano

byłem już u jednego magika i powiedział że z gazem wszystko w porządku tylko mam poprzestawiany zapłon w VAG-u i on nie bardzo się w tym bawi.

wytłumaczył mi że muszę ustawić "moment wtrysku" żeby "szybciej reagował" jak silnik jest gorący.

i że muszę ustawić wyższe obroty kiedy silnik pracuje na postoju bo teraz mam ok 850 RMP a powinno być 1000RPM( ma to jakiś związek?)

powiedział też że jak nie chce zapalić to po postoju to trzeba delikatnie nacisnąc pedał gazu.

No w sumie to działa, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi bo nie chce zalewać silnika.

szukam teraz kogoś kto się zna na Audi w moim otoczeniu( Rotterdam Holandia) lecz niełatwo.

A Holender raz spróbował i akurat pech że silnik zaskoczył od razu, więc stwiedził że wszystko gra i nie widzi nic.

Ogólnie jak problem był tak i jest. :mysli:

Czy ktoś może wytłumaczyć mi czy to może być problem ustawień wtryskiwania benzyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...