jkr80 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Witam Zauważyłem, że pasek rozrządu jest za luźny. (Miesiąc wcześniej wymieniałem wraz z rolką i napinaczem). Chciałem napiąć bez rozmontowania przodu jednak nie udało się pasek przeskoczył a dodatkowo samochód mógł się cofnąć więc nie było pewności i trzeba było rozmontować przód i ustawiać po znakach. Wałek rozrządu i wał ustawiłem na znaki. Niestety wałek pośredni na którym jest rozdzielacz zapłonu ustawiałem też na znaki wg autodaty ale wg mnie możliwe było ustawienie właściwie dla trzech różnych ząbków. Wybrałem "środkowy" ze względu na najmniejszy błąd. Niestety auto straciło dynamikę. Wyszło że zapłon za wczesny. Jednak kolo nie mógł mi precyzyjnie ustawić bo miał zepsuty stroboskop. Vag zaczą pokazywać błąd 00514 Pytania: 1. Czy da się przez precyzyjne ustawić zapłon tak żeby auto odzyskało dynmikę i żeby błąd znikną czy trzeba będzie powtarzać zabawę z przestawianiem koła pośredniego i też ustawiać zapłon. 2. Ewentualnie jak znaleźć w tym przypadku właściwe położenie koła pośredniego? 3. Jak doprowadzić do poprawnego napięcia paska? Napinam wg autodata i Sam naprawiam i jak napnę i obrócę wałem jest ok a jak auto trochę popracuje to naciąg się zmniejsza?[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2010, 07:56_________________________________________________4. Jak się powinno ustawiać zapłon w silniku ADP?
ynterprajs Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 da sie!tylko trzeba aparat zaplonowy wyciagnac(znaczy ten rozdzielacz cały) i ustawic najpirew walek posredni! i musisz se ten przod wymoncić bo ni h*ja tam reki włozyc a ani tyle zobaczyc!walek ma znak taki rowek zobaczysz jak aparat zciagniesz!i jak walek ustawisz to lampa i bedzie!tez tak przestawilem bo mi sie rozbierac nie chcialo!jak masz przestawiony zaplon to laptop gada ze czujnik hala sie popsuł!w sam naprawiam pisza calkiem obrazowo![br]Dopisany: 01 Wrzesień 2010, 20:08_________________________________________________a napnij go tak zeby byl dobrze napiety ale nie za mocno!bo wedlug ksiazki to za luzny jest![br]Dopisany: 01 Wrzesień 2010, 20:10_________________________________________________bo jak nawet jeden zab jest j**niety to na lampie nie ustawisz!
jkr80 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 Dzięki A ten znak na wałku pośrednim pod rozdzielaczem to do czego ustawiać? No i rozumiem, że reszta kół ma być na znakach. Czy przy ustawianiu zapłonu trzeba w jakis sposób blokować komputer? (Gdzieś tak wyczytałem, że ADP ustawia się podobnie do ABK a w ABK podobno sie blokuje)[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2010, 20:52_________________________________________________A tak przy okazji ile pali Twoje autko gazu i jaka masz instalację?
ynterprajs Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 ten rowek ma sie pokrywac z innym rowkiem zobaczysz!i dwa kola na znakach!nic nie wiem na temat blokowania komputera!ustawiasz i ma byc!a pali mi dyszke gazu!tankuje 43litry gazu i robie 430,450km, roznie! na zwyklej nie sekwencyjnej instalacji lovato![br]Dopisany: 02 Wrzesień 2010, 17:07_________________________________________________no i zaloz rozdzielacz tak zeby palec byl na pierwszym cylindrze!
jkr80 Opublikowano 7 Września 2010 Autor Opublikowano 7 Września 2010 Dzięki jutro się będę bawił jak da pogoda[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2010, 13:26_________________________________________________A czy inni nie wiedzą jak z tym blokowaniem zapłonu? Bo w autodacie jest napisane żeby "- dokonać ustawień podstawowych za pomocą urządzenia diagnostycznego, - sprawdzić ustawienie podstawowe punkt zapłonu, - nastawić obracając rozdzielaczem, - ustawienia podstawowe wyłączyć za pomocą odpowiedniego testera diagnostycznego, są też wartości kontrolne kwz +-12 stopni a do regulacji jest kąt +-3 stopnie Tylko że pewno po zblokowaniu kompem Z tego co wyczytałem to VAG => silnik [01] => nastawy podstawowe [04] => kanał 001 Czy mógłby się jednak ktoś w tym temacie wypowiedzieć? [br]Dopisany: 04 Wrzesień 2010, 08:18_________________________________________________ Czy wie ktoś jak poprawnie ustawić zapłon w ADP? Próbowałem i nie mogę sobie poradzić.[br]Dopisany: 06 Wrzesień 2010, 11:34_________________________________________________Podczas ustawiania zapłonu oświetlajac lampą znaki i jednocześnie obracając obudową rozdzielacza nie widzę żadnych zmian tzn przemieszczania punktu zapłonu (obracam w całym zakresie regulacji aż do przerwania prtacy silnika). Podobno trzeba wprowadzić komputer w stan awaryjny czy serwisowy za pomocą Vag i wtedy można ustawiać. pRóbowałem tak jak w opisie wyżej ale żadnych efektów nie widziałem. Proszę o informacje na ten temat.
marewel Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Z tego co mi wiadomo w ADP nie ustawia się zapłonu,a aparat zapłonowy służy do identyfikacji 1 cylindra. Jezeli nie wyrzuca bledy czujnika halla to masz ustawione dobrze.
jkr80 Opublikowano 7 Września 2010 Autor Opublikowano 7 Września 2010 W takim razie do czego służy obracany rozdzielacz?
marewel Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Przeczytaj uwaznie co napisalem wyzej.
jkr80 Opublikowano 7 Września 2010 Autor Opublikowano 7 Września 2010 ok identyfikacja 1 cylindra. Ale przecież jeszcze oprócz tego, że komputer będzie wiedział, że to pierwszy cylinder to musi jeszcze znać położenie wału. I jak ma się do tego obrót rozdzielacza względem palca. Nie bardzo rozumiem. Czy mógłbyś mi to wyjaśnić szczegółowo?
marewel Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Dlatego masz czujnik polozenia walu dodatkowo.
jkr80 Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Czyli, że jak poskładam rozrząd na znaki, rozdzielacz zapłonu zamontuję tak aby "płetwa pompy" była równoległa do wału korbowego, ustawię rozdzielacz tak aby palec wskazywał zacisk przewodu WN cylindra nr 1, to nie powinienem nie grzebać więcej i powinno być dobrze. Czy dobry wniosek wyciagam? A tak przy okazji czytajac książkę do passata b5 dziwiłem sie że nie ma tam opisu ustawienia zapłonu dla silnika ADP. Różnica jak występuje to taka, żeby montować rozdzielacz tak aby płetwa pompy wskazywała gwintowany otwór pod śrubę mocujaca rozdzielacz. Ale wobec powyższych informacji to chyba nie ma znaczenia jak jest zamontowany rozdzielacz byleby w GMP tłoka 1 cylindra palec wskazywał rysę na obudowie czyli zacisk przewodu WN 1 cylindra[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2010, 07:34_________________________________________________Ale różnica między passatem b5 a A4 może wynika z innych sterowników (passat Motronic 3.8.2, A4 - Motronic 3.2). Moze różnica w tym że w Passacie się nie ustawia zapłonu tkwi właśnie w innym sterowniku. I w autodacie i w Sam naprawiam w passacie nie ustawia się zapłonu a w A4 ustawia się. Jak należy to rozumieć?
marewel Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Jak należy to rozumieć? Chyba poprostu błąd i tyle.
jkr80 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Możliwe skąd jednak przerwa w pracy silnika po obróceniu rozdzielacza (dość dużym). Wnioskuję, że w takim razie obrót rozdzielacza wpływa jak nie na kąt wyprzedzenia zapłonu to na jakość iskry i w takim raziwe powinna istnieć jakaś procedura określająca jak być powinno i jak to zrobić.
Narcyz 35 Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 W żadnym silniku benzynowym niezależnie czy jest na przerywaczu czy na module, zmiana kąta zapłonu nie ma jakiegokolwiek wpływu na jakość iskry. Kiedyś czytałem manuala z felicji i wyczytałem właśnie że nie ma potrzeby ustawiania zapłonu na lampie ponieważ czujnik Halla na wale pracuje na zakresie 60* obrotu wału dlatego bez problemu się synchronizuje z drugim czujnikiem. Może właśnie dlatego kręcenie aparatem w ADP nie wykazuje żadnych zmian przy obserwacji lampą stroboskopową. Zresztą już kiedyś ktoś tutaj pisał że jakby nie obracał aparatem to i tak na lampie żadnych zmian.
jkr80 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Czołem trochę byłem bez sieci A więc uważasz że należy ustawić na znaki rozrząd i aparat i resztę powinien zrobić sterownik silnika? Ja dziś ustawiłem tak właśnie a wcześniej miałem obrócony rozdzielacz z 10deg w kierunku przyspieszenia zapłonu i właściwie nie zauważyłem większych zmian pod nogą. Jutro jeszcze sprawdzę na vagu
marewel Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Możliwe skąd jednak przerwa w pracy silnika po obróceniu rozdzielacza (dość dużym). Pomysł jeszcze raz,przestawiłeś aparat tak dużo ze iskra z palca nie trafiala w kopulke.
jkr80 Opublikowano 25 Września 2010 Autor Opublikowano 25 Września 2010 Dzięki marewel Ustawiłem na znaki i jest ok. Zastanawia mnie skąd różnice w w/w publikacjach no i gdzieś na innych forach czytałem, że zapłon w ADP ustawia się jak w ABK.
wojtek26 Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 W ABK nie ma czujnika położenia wału i dlatego trzeba zrobic to na zablokowanym sterowniku i ustawic punkt odniesienia zapłonu, w ADP jest czujnik położenia wału i jak kolega napisał wczesniej ustawienie aparatu ma za zadanie podac sygnał kiedy jest 1 cylinder,
jkr80 Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 Dzięki W takim razie temat uważam chyba za wyczerpany. Chyba że ktoś coś ma jeszcze ciekawego do dopisania.
emilien Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Witam kolegów. Czyli tak krok po kroku jak powinna przebiegać procedura ustawiania zapłonu w ADP? Wyskakiwał mi błąd czujnika halla zwarcie do masy, Pokręciłem troszkę aparatem i na bierząco kasowałem błędy - w pewnym momencie błąd przestał się pojawiać. Czy dobrze zrobiłem?? Czy jakoś to trzeba inaczej?? ( Powiem tyle - zauważyłem, że autko przybrało na elastyczności - wcześniej niekiedy szarpało przy dodawaniu gazu). Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się