Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Silnik audi a3 3.2


kurczak1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że szukam jak najmocniejszego auta przy rozsądnym jak na osiąganą moc spalaniu zastanawiam się na audi a3

Wiem, że to forum audi a4, aczkolwiek może ktoś z Was będzie się orientował czy w audi a3 3.2 250KM jest to zwykła niedoładowana wolnossąca jednostka benzynowa? :)

Szukam szukam po internecie i niestety nie mogę nigdzie znaleźć potwierdzenia. Chciałbym się także upewnić, że ta benzynka nie jest jeszcze z bezpośrednim wtryskiem paliwa(FSI,TFSI), ponieważ rocznie robie ok 50 000km i chciałbym do tego auta założyć instalacje LPG :) Może się to dla niektórych wyda dziwne, że taki silnik i LPG no ale.... wolę tankować za 2,20 niż za 4,50zł :)

Prosze o zorientowanych o pomoc/informację :)

Pozdrawiam :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem kiedyś na forum a3 to jest to tradycyjny wolnossak :wink4: nie wiem jak znosi gaz, ale raczej nie powinno być problemów :good: żeby nie było tak pięknie są jednak dwa ale:

1) objeżdża go 2.0T po chipsie, a nawet dobrze dłubnięte 2.0 tdi (ok. 200KM)

2) ciężko jest je później sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych 3.2 często padają skrzynie biegów.

Nie lepiej S3 1.8T?

Ja jak bym rocznie robił 50tyś. to tylko diesla bym szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem kiedyś na forum a3 to jest to tradycyjny wolnossak :wink4: nie wiem jak znosi gaz, ale raczej nie powinno być problemów :good: żeby nie było tak pięknie są jednak dwa ale:

1) objeżdża go 2.0T po chipsie, a nawet dobrze dłubnięte 2.0 tdi (ok. 200KM)

2) ciężko jest je później sprzedać

1) ale do 2.0T nie dołożę LPG :(

2) zawsze się znajdzie jakiś kupiec, aczkolwiek coś w tym może być bo ceny nie specjalnie wygórowane za ten model :) Z tego wniosek czy coś się w nich często/lub prawie zawsze sypie co jest bardzo drogie? :naughty:

Przy tych 3.2 często padają skrzynie biegów.

Nie lepiej S3 1.8T?

Ja jak bym rocznie robił 50tyś. to tylko diesla bym szukał.

Po części odpowiedź na wcześniejszą wątpliwość.... droga taka wymiana/naprawa skrzyni?

O ile się nie myslę to w rocznikach 2003-2010 nie ma już niestety silnika 1.8T ?? :wallbash:

Diesla nie chce bo są za drogie naprawy DPF/turbo/dwumasa itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze . dlubnite 2.0 tdi sie rozsypie dosc szybko, 2.0 jak przedobrzysz dzieje sie to samo a tu masz zywotnosc, dzwiek, Nm,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze . dlubnite 2.0 tdi sie rozsypie dosc szybko, 2.0 jak przedobrzysz dzieje sie to samo a tu masz zywotnosc, dzwiek, Nm,

Otóż to :kox: nic dodać nic ująć :gwizdanie: V6 a TDI.... :hi: a koszt przejazdu na LPG vs diesel będzie prawie taki sam... :)

Panowie wiecie coś więcej nt tego modelu z tym silnikiem?? Czy koszt utrzymania zawieszenia i innych elementów auta z silnikiem 3.2 jest podobny jak w normalnej a3 z silnikiem 1.9TDI lub innym benzyniakiem ??

Podam linka poniżej, który wpadł mi w oko :)

http://otomoto.pl/audi-a3-3-2-v6-navi-mmi-skory-quattro-C16098813.html

a tutaj taniej ale auto bite było bo się gość przyznał...

http://otomoto.pl/audi-a3-3-2-e-s-line-4x4-250-km-quatto-C16062165.html

i powiem szczerze, że wolałbym wersję bez DSG.... :mysli: manual to manual :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z tematu z a3 club (2.0TFSI vs. 3.2)

http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?t=34875&highlight=silnik+3%

w zasadzie standardem sa problemy z DSG przy 3,2 do modelu 2007

polecam zalogowanie się i poszukanie tam informacji, bo jest tam tego sporo... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołozy czemu nie ale nie za 3tys, pozatym fsi nielubi gazu[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 20:50_________________________________________________wczesne dsg niestey takie sa, teraz juz jest juz inne rozwiazanie, nawet 2 rodzeje oleju krazy w takiej skrzyni

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=120956 troche informacji technicznych

a tak na marginesie przy tej mocy w malutkim aucie automat to swietne rozwiazanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) ale do 2.0T nie dołożę LPG :(

bo co sie stanie ???

Nic się nie stanie, bo mało kto to robi bo:

1) sie nie bardzo da

2) są same problemy - więc odpada, bo robiąc rocznie 50 000km oczekuje się ze rano wsiadam do auta i jadę... :wink4:

dołozy czemu nie ale nie za 3tys, pozatym fsi nielubi gazu[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 20:50_________________________________________________wczesne dsg niestey takie sa, teraz juz jest juz inne rozwiazanie, nawet 2 rodzeje oleju krazy w takiej skrzyni

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=120956 troche informacji technicznych

a tak na marginesie przy tej mocy w malutkim aucie automat to swietne rozwiazanie

Dlatego wolałbym ten silnk z m anualem :) więc zapytam raz jeszcze, czy orientuj się ktoś z Forumowiczów czy coś się konkretnie "piperzy" w tym aucie z tym silnikiem? Jedne z kolegów zasugerował, że skrzynia... czy ktoś się orientuje jakie są koszty z nią związane i czy jest coś jeszcze co się może rozsypać (pomijam normalne zużycie samochodu)

Będę wdzięczny za każdą sugestię :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...