Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Falujące obroty - przyczyną uszkodzona przepustnica?


arre

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

naczytalem sie roznych watkow ale sam sie juz w tym wszystkim gubie

Generalnie problem mialem i mam taki ze faluja obroty sczegolnie przy wlaczonej klimie slychac co 5 sekund jak sie wlancza i odlancza

Teraz tak:

Brak bledow silnika w vag-u

Swiece przewody swiec ok

dolot szczelny przeplywomierz czysty filtr powietrza rowniez

Wymieniony silniczek krokowy na nowy ( prawdopodobnie niepotrzebnie)

CZYSTA przepustnica

NIE MOGE zaadoptowac przepustnicy vagiem - kanal 098 jest error 060 rowniez error na 001 sa jakies dane dotyczace sad lambda

Teraz pytanie czy przepustnica jest walnieta? i na jakiej podstawie to sprawdzic?

Auto przyspiesza i smiga elegancko jedynie skacza obroty... przy wylaczonej klimie na jalowym miedzy 650-850 i czasem wskocza na 1200 i trzymaja ( temp silnika 90C)... przy wlaczonej klimie skacza bardziej i slychac jak sie sprezarka wlancza i wylancza

Prawdopodobnie kupie dzisiaj uzywana przepustnice i dalej bede walczyl... ale powoli sil juz nie mam a denerwuje mnie to wszystko i sam juz nie wiem co jest los

Ps. Chcialbym serdecznie podziekowac Panu moderatorowi za wyrzucenie tego watku do kosza i nie napisanie nawet slowa z jakiego powodu? Chyba jestesmy tu po to by sobie pomagac prawda? Jezeli cos zle bylo wystarczylo napisac dwa slowa - np. popraw temat. nevermind :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że kluczowym jest tu "nowy silniczek krokowy", przerabiałem ten temat i skusiłem się na początku na jakiś chiński szajs z Allegro za 50zł. Takiego falowania jak wtedy to nigdy nie widziałem. Innym powodem (przynajmniej u mnie) sprawdzone na 100% - jest - rozładowany akumulator. Generalnie jak kupiłem silniczek VDO za 250zł falowanie ustało. Możesz jeszcze posprawdzać odczyty na Vagu czy prawidłowo działa potencjometr przepustnicy (na zgaszonym silniku wciskasz gaz po woli do oporu i sprawdzasz co się dzieje, czy zmiana jest płynna) oraz czy działa przełącznik wolnych obrotów - puszczony gaz ma być 1 nawet lekko wciśnięty 0. Nie wiem czy masz gazownię, oczywiście może to być również wina źle wyregulowanej gazowni. Ale zanim zaczniesz wszystko wymieniać po kolei 5 razy się upewnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego serdecznie :hi:.. miales racje... chinski szajs za 50 zl byl przyczyna... wrocilem do starego korkowca ;) wyplukanego i jest ok tyle ze najwieksza moja bolaczka jest falowanie obrotow na klimie i mimo braku blendow na vagu na jalowym biegu klima co 5 sekund sie zalacza i rozlacza i wtedy podskakuja obroty...

jeszcze jedna sprawa jest to ze nie moge zaadoptowac przebustnicy vagiem nie laczy sie mimo ze mam dwie przepustnice z zadna z nich ale tu chyba wina w wersji oprogramowania...

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego serdecznie :hi:.. miales racje... chinski szajs za 50 zl byl przyczyna... wrocilem do starego korkowca ;) wyplukanego i jest ok tyle ze najwieksza moja bolaczka jest falowanie obrotow na klimie i mimo braku blendow na vagu na jalowym biegu klima co 5 sekund sie zalacza i rozlacza i wtedy podskakuja obroty...

jeszcze jedna sprawa jest to ze nie moge zaadoptowac przebustnicy vagiem nie laczy sie mimo ze mam dwie przepustnice z zadna z nich ale tu chyba wina w wersji oprogramowania...

:hi:

Może pomysł z innej beczki - może masz zbyt dużo czynnika w układzie klimy - duże obciążenie przydławia silnik i ECU ratując przed zgaśnięciem podnosi obroty... Miałem takie coś w Mondeo 2.0 benz, kiedy uzupełniałeś klimę?

Przepustnicy się w ABC nie adaptuje, przecież to zwykła mechaniczna, co innego z AEB itd. Wpisz tylko 0 na grupach 000 i 001 i wystarczy. No chyba że masz uwalone ECU, co się w tym silniku często zdarza, jakby co mam zapasowe na podmiankę służę pomocą do Wrocka daleko nie masz :) a wymiana to 15minut max z programowaniem immo, robiłem to już z 5 razy, jak szukałem usterki - ale u mnie się udało i było to ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomysł z innej beczki - może masz zbyt dużo czynnika w układzie klimy - duże obciążenie przydławia silnik i ECU ratując przed zgaśnięciem podnosi obroty... Miałem takie coś w Mondeo 2.0 benz, kiedy uzupełniałeś klimę?

Przepustnicy się w ABC nie adaptuje, przecież to zwykła mechaniczna, co innego z AEB itd. Wpisz tylko 0 na grupach 000 i 001 i wystarczy. No chyba że masz uwalone ECU, co się w tym silniku często zdarza, jakby co mam zapasowe na podmiankę służę pomocą do Wrocka daleko nie masz :) a wymiana to 15minut max z programowaniem immo, robiłem to już z 5 razy, jak szukałem usterki - ale u mnie się udało i było to ECU

Dziekowac kolego :hi:

najpierw sprawdze klime bo jeszcze u szpecow od klimy nie bylem

a jak cos z tym Ecu to odezwe sie :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że masz uwalone ECU, co się w tym silniku często zdarza,

Jakie są objawy uszkodzenia ECU? U mnie obroty skaczą jak chcą i do tego potrafi gasnąć przy wysprzęgleniu.

Miałem zmienić krokowca na takiego za 50 ale chyba odpuszczę. Jest jakiś sposób na sprawdzenie krokowego VAGiem albo w inny sposób?

U mnie na wyjętym jak włączam i wyłączam zapłon to za każdym razem cofa się o 1-2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowca na tego za 50 zl nie polecam bo on u mnie od poczatku byl uwalony ale w miedzyczasie wymoczylem w benzynce ekstrakcyjnej orginala i jak narazie spokoj :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...